Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor ajl » 12 mei 2009 06:54

Mortlach schreef:
ajl schreef:Ik kan mij daar werkelijk niets bij voorstellen..het gaat er er toch om of de jongen/meisje een kind van God is. Dan maakt het toch niet uit van welk kerkverband hij/zij is.

En wat als ie nou respectvol maar overtuigd atheïst is?

Mijn opmerking was nav de opmerkingen ervoor dat ouders het erg vinden dat als hun zoon/dochter thuiskomt met iemand uit een ander kerkverband. Verschil in kerkverbanden maakt mij in ieder geval niets uit.

en tav jouw opmerking. Ik ben getrouwd met iemand die in eerste instantie absloluut niet geloofde en ook al aangaf nooit en te nimmer mee te gaan naar de kerk. Vanaf het eerste ogenblik hebben wij er beiden veel over gesproken en in een relatie kan dat alleen als je beide meningen respecteert en accepteert. Je kan namelijk het geloof niet opdringen. Op dit moment is mijn man "zoekende".

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 mei 2009 09:19

Het was ook maar een vriendelijk pookje. Vaak lees je hier dat er zo moeilijk gedaan wordt als de partner het verkeerde smaakje geloof aanhangt, dat het al heel wat lijkt als daar geen probleem van wordt gemaakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 12 mei 2009 11:09

Funlover schreef:Herkenbaaar. Kheb er pas met m'n ma ook een verhitte discussie over gehad....
Ik durf echt niet goed thuis te komen met iemand van een ander kerkverband.
Maar we zijn oud en wijs genoeg....maar laat dat maar eens zien. Echt neit cool om dan te vertellen dat je een 'vriend' hebt. Dan komt al heel gauw de vraag: Van welke kerk is die? En dan zie je het al aankomen....

haha herkenbaar! ik wist van tevoren dat het problemen op zou gaan leveren maar het is uiteindelijk toch wel enorm meegevallen en dat terwijl het verschil toch behoorlijk groot is vooral in de ogen van mn ouders. (gergem en baptist) al ging ik zelf al een jaar ofzo niet meer naar de gergem.
en inderdaad je bent oud en wijs genoeg...
PaSaP Hoogh!!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 12 mei 2009 19:19

Wat ik me goed kan voorstellen, is dat je het moeilijk vindt om je ouders te vertellen dat je vriend van een andere kerk is. Destijds vond ik het zelf ook lastig om te vertellen dat mijn vriend van een ander kerkverband was, maar hij werd met open armen ontvangen! Ik ben zelf van de HHK en mijn vriend is van de Gereformeerde kerk. Nu gaan we samen naar de Gereformeerde kerk vrijgemaakt en daar voelen we ons helemaal thuis. Mijn ouders zijn blij dat ik naar de kerk ga en actief wil mee doen in de gemeente, veel vrienden van hen hebben kinderen die helemaal niet meer naar de kerk gaan. De ouders van mijn vriend hebben er meer moeite mee gehad denk ik, zij hadden ons liever naar een andere kerk zien gaan. Maar het gaat erom dat je als stel samen naar de kerk kunt gaan. Kerkverbanden zijn niet zaligmakend, je geloof wel!
Dus, dat.

*Annette*
Majoor
Majoor

Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor *Annette* » 23 jun 2009 21:39

Hoe staat het er voor Jans1 ;)?

Ik word wel eens vreselijk zat van al die mensen om me heen ](*,). Zoals ik hier al eens vaker heb gepost heb ik soms best een verlangen naar een jongen. Magoed tot nu toe is de jongen, waar ik mee verder kan, niet op m'n pad gekomen/zijn we elkaar niet tegen gekomen. Het ene moment is het verlangen sterker aanwezig dan het andere moment... Alleen ik probeer het maar weer zo snel mogelijk weg te stoppen en te denken ach er loopt er vast ergens wel 1 rond voor mij ;).

Alleen dan krijg je van die vragen, ben je nu nog alleen? In de kerk gaat een jongen schuinachter je zitten waarop gezegd werd ..... ging vlakbij dr zitten :roll:. Onze hond mag graag even bij m'n komen kroelen, dan is het dat kan je beter met een kerel doen. En allemaal van zulk soort vragen, dingen zeggen... Waardoor het verlangen alleen maar weer versterkt word, en ik soms helemaal wanhopig word :oops: :oops:... Vooral wanneer ik zie dat allemaal 15/16 jarige een 'vriendje' hebben :oops: zieliglopen-smile :oops: word ik soms best wel een beetje jaloers, terwijl ik dat helemaal niet wil zijn =;!

't Is geen pak suiker wat je in de winkel koopt ](*,).
Wat de toekomst brengen moge........

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 24 jun 2009 12:04

alsof het zo normaal is dat je op je 16 verkering neemt/krijgt :shock: laat ze eerst maar is droog worden achter hun oren... :P
Gods geduld is groot maar niet oneindig

wim91
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wim91 » 24 jun 2009 13:26

helemaal mee eens toen ik nog op het vmbo zat, had je van die meisjes die om de week met een andere jongen "vekering" hadden. ik heb daar zelf nooit aan mee gedaan omdat ik het nut er niet van inzag,

door mijn ex-werk in de horeca waar ik gelukkig mee gestopt ben, heb ik ook nooit tijd gehad om sociale contacten aan te gaan, want je werkt waneer andere vrij zijn. heb het wel gemist.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 jun 2009 14:00

*Annette* schreef:Hoe staat het er voor Jans1 ;)?

Ik word wel eens vreselijk zat van al die mensen om me heen ](*,). Zoals ik hier al eens vaker heb gepost heb ik soms best een verlangen naar een jongen. Magoed tot nu toe is de jongen, waar ik mee verder kan, niet op m'n pad gekomen/zijn we elkaar niet tegen gekomen. Het ene moment is het verlangen sterker aanwezig dan het andere moment... Alleen ik probeer het maar weer zo snel mogelijk weg te stoppen en te denken ach er loopt er vast ergens wel 1 rond voor mij ;).

Alleen dan krijg je van die vragen, ben je nu nog alleen? In de kerk gaat een jongen schuinachter je zitten waarop gezegd werd ..... ging vlakbij dr zitten :roll:. Onze hond mag graag even bij m'n komen kroelen, dan is het dat kan je beter met een kerel doen. En allemaal van zulk soort vragen, dingen zeggen... Waardoor het verlangen alleen maar weer versterkt word, en ik soms helemaal wanhopig word :oops: :oops:... Vooral wanneer ik zie dat allemaal 15/16 jarige een 'vriendje' hebben :oops: zieliglopen-smile :oops: word ik soms best wel een beetje jaloers, terwijl ik dat helemaal niet wil zijn =;!

't Is geen pak suiker wat je in de winkel koopt ](*,).

Misschien heel lastig, maar probeer je niet zo te laten beinvloeden door die mensen.
Probeer dingen naast je neer te leggen meid en neem die opmerkingen met een korrel zout
Als je er niet meer op reageerd worden de opmerkingen waarschijnlijk vanzelf minder
*HUG Annette*

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jun 2009 16:14

Ik ken heel wat meiden/jongens die met hun 15e/16e een hele serieuse relatie hebben en met die serieuse relatie ook getrouwd zijn.

Ik heb wel wat jaartjes als vrijgezelle meid tussen al m'n getrouwde/verkeringhebbende broers/zussen gezeten.... pppfff daar wordt je soms ook niet vrolijk van. Vooral de weekenden weg met elkaar waren een regelrechte ramp. Je had geen privacy want in elke slaapkamer zat wel een stel dat zich even moesten terugtrekken... en wat ik had ik? niks, zelfs mijn slaapkamer waar ik sliep met een aantal zussen was in beslag genomen en ik mocht dan nog wel net m'n spullen pakken wat ik nodig had. En dat vondt ik behoorlijk irritant.

Nu ik getrouwd ben (ja wij zijn misschien best wel klef) en we zijn bij elkaar als fam.... dan zitten wij ook heus wel eens aan elkaar (als een verliefd stelletje). Dat werd door een van m'n broers/zussen niet echt getollereerd. #-o #-o

Dus ik snap en begrijp wel wat sommige vrijgezellen zich zo kunnen voelen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jun 2009 14:17

christien schreef:Misschien heel lastig, maar probeer je niet zo te laten beinvloeden door die mensen.
Probeer dingen naast je neer te leggen meid en neem die opmerkingen met een korrel zout
Als je er niet meer op reageerd worden de opmerkingen waarschijnlijk vanzelf minder
*HUG Annette*

Ja, dat denk ik ook.
Het is moeilijk om je je niet te laten beïnvloeden, vooral als je bang bent jaloers te zijn. Toch is het denk ik wel het beste. Probeer er wat luchtig mee om te gaan, daar word je zelf ook wat gelukkiger door.
Afbeelding

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 jun 2009 07:05

*Annette* schreef:Hoe staat het er voor Jans1 ;)?

Eerlijk gezegd gaan de zaken goed =D>
2 weken geleden heb ik de deltatourtocht gefietst... En toen ik over de finish kwam stond ie daar opeens voor mn neus met een roos in zn hand :shock: Ik heb em toen gewoon mee naar huis genomen en de kennismaking verliep super 8) Dus als persoon was ie helemaal perfect.. Mn ouders zagen ook gelijk hoe die tegen me deed.. Zo lief!! :oops:
Alleen idd toen ze hoorde dat hij van een andere kerk is, schrokken ze wel.. Vooral mijn moeder, maar die is psychisch al helemaal op en kan dan overdreven reageren. Maar ze praat er gelukkig wel over... En daar ben ik super blij om.. Voorheen was ze met zulk soort dingn altijd verschrikkelijk teruggetrokken en daar schiet je niks mee op.
Ze heeft er toen met een tante van mij over gepraat en die heeft gezegd dat ze niet zo moeilijk moet doen..... Ze zei dus later ook.. Ik zie overal gelijk teveel leeuwen en beren.... Maar doe het alsjeblieft rustig aan :wink:

ps. ze was zo bezorgd over mn roos dat ze em zelf steeds water gaf :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 jun 2009 09:29

Wat leuk, Jans! :D Goed dat je moeder het met je tante erover heeft gehad, dat leert haar misschien om het wat meer te relativeren!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jun 2009 10:20

Wat fijn, jans! :)
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor