Hoe was jouw zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Hoe was jouw zondag?

Berichtdoor Race406 » 26 jun 2009 18:30

BigSmile schreef:Heerlijk!! Aangezien het bos bij ons achter het dorp ligt, zijn we lekker het bos in gewandeld. Daar hebben de kinderen bosbessen geplukt en we hebben heerlijk gepicknickt. Dat alles genietend van de rust, fluitende vogeltjes, wind door de bomen etc.
Dit hebben wij nog nooit gedaan op zondag. Maar wat voel je je klein als je zo mag genieten van de schepping!! Heerlijk.

Dus dat je vrijgemaakt bent geworden heeft ook een diepere betekenis.... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 29 jun 2009 13:22

Haha....nou ik weet niet in hoeverre dat te maken heeft met het vrijgemaakt geworden zijn hoor :-)

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor esthervanbuuren » 04 nov 2009 20:57

mijn zondag was goed.
voor het eerst aan het avondmaal.
op van de zenuen, vreeselijk.
de nabetrachting was geweldig.
ging over hooglied een vers vier.

groetjes esther.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 nov 2009 15:26

waarom voelt het aangaan aan het avondmaal zo krampachtig bij zwaardere stromingen ...

Je hoeft toch niet zenuwachtig te zijn om aan te gaan bij het avondmaal.. tenzij je natuurlijk de kerk (fig ) uit gekeken wordt ....

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor esthervanbuuren » 06 nov 2009 19:12

nou het was mijn eerste keer.
Ik kom pas zes jaar in deze kerk, dan is het nog niet echt eigen.

Maar mijn werkgever die is vrijgemaakt, nou daar verwacht ik niet van dat ze nerveus zouden zijn voor het avondmaal, maar mijn werkgever zegt dus dat hij iederekeer op is van de zenuwen.

groetjes esther.
Laatst gewijzigd door esthervanbuuren op 07 nov 2009 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 nov 2009 10:52

Het zou niet hoeven inderdaad om daar zenuwachtig voor te zijn, maar aangezien je weet dat je daarna flink over de tong gaat, op dat moment iedereen (soms wel 1000 man) je aanstaart, mensen in de zwaardere kerken nogal kritisch staan tegen over het feit dat jongeren aan het avondmaal gaan, wordt de last wel erg groot.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 nov 2009 12:02

Spons schreef:waarom voelt het aangaan aan het avondmaal zo krampachtig bij zwaardere stromingen ...

Je hoeft toch niet zenuwachtig te zijn om aan te gaan bij het avondmaal.. tenzij je natuurlijk de kerk (fig ) uit gekeken wordt ....

In mijn gemeente gaat zo'n 70-80% aan het HA, het is dus niet uitzonderlijk als iemand aan gaat. OOk gaan we niet over de tong als we aangaan...maar toch ben ik elke keer nog zenuwachtig. (naar beneden lopen, naar voren lopen, niet de beker en het bord te laten vallen.... :mrgreen: brood in mn mond steken ipv ernaast...) Ik weet het...allemaal onzin en niet misschien wel wat afbreuk eraan, maar het geeft wel zenuwen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 nov 2009 14:11

Aan de andere kant is dat ook wel goed. het is ook niet zomaar een sacrament waar je deel aan neemt. Het geeft ook wel weer het besef hoe bijzonder het sacrament is en dat jij dat dan mag ontvangen.

Nu vraag ik mij alleen af of we niet te veel off-topic gaan.

Morgen ochtend gaan we naar de gereformeerde kerk ( PKN eigenlijk) en 's middags naar een bondsdienst binnen de PKN. In de laatste dienst wordt mijn nichtje gedoopt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor esthervanbuuren » 07 nov 2009 16:28

nou ik ga n og even off tropic wat het ook betekenen mag.

Het avond maal mag niet iets vanzelfsprekends worden, dus zenuwen m ogen, het wil niet zeggen dat iemand die geen zenuwen hebben het te licht oppakken maar ik vind het een serieuze aangelegenheid dus vandaar die zenuwen denk ik.

groetjes esther.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 07 nov 2009 19:26

Off topic = verkeerd onderwerp
Over het Heilig Avondmaal is een ander topic, daar kun je dus dieper ingaan op het HA.

viewtopic.php?f=30&t=23756
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2010 11:46

Tot nu toe was de zondag erg mooi. We hadden een gave band in de dienst. We hebben wel een eigen muziekgroep maar zo nu en dan is het best weleens fijn om een andere band te hebben. Ze waren erg goed.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2010 12:57

een mooie preek gehad over Judas en de Hogepriestersgebed. Vanmiddag leerdienst over de zonden. Ik ga graag naar leerdiensten toe :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mar 2010 16:57

Evelien schreef:Tot nu toe was de zondag erg mooi. We hadden een gave band in de dienst. We hebben wel een eigen muziekgroep maar zo nu en dan is het best weleens fijn om een andere band te hebben. Ze waren erg goed.

Dat is nou toevallig: ik keek net op de site van mijn kerk, klikte even door naar de band 'Relijam' en zag dat die vanochtend in de kerk van de Nazarener speelde! Goeie band dus? Ik heb ze nog nooit gehoord...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 mar 2010 16:37

Mijn zondag was prima!
's Middags een heel fijne en rijke dienst gehad, waarin een jong paar belijdenis heeft gedaan en hun zoontje heeft laten dopen. Hun getuigenissen waren hartverwarmend en ontroerend!
Toen ik dat hoorde wist ik ineens weer: Ja, God is er en Hij werkt nog steeds! Ook in onze kerk (ook al kan dat volgens sommigen niet omdat we gezangen zingen, ritmisch zingen etc. etc.)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 22 mar 2010 21:20

Race406 schreef:Mijn zondag was prima!
's Middags een heel fijne en rijke dienst gehad, waarin een jong paar belijdenis heeft gedaan en hun zoontje heeft laten dopen. Hun getuigenissen waren hartverwarmend en ontroerend!
Toen ik dat hoorde wist ik ineens weer: Ja, God is er en Hij werkt nog steeds! Ook in onze kerk (ook al kan dat volgens sommigen niet omdat we gezangen zingen, ritmisch zingen etc. etc.)

Geheel offtopic....maar toch:
Race406, als ik zo vrij mag zijn, welke kerk is dat in Wierden?
Een (1) maal per jaar kom ik in Wierden in de kerk. Dat is dan de kerstnachtdienst,
(Mijn schoonouders wonen in Wierden, en het gebruik wil dat we sinds jaar en en dag kerstavond in Wierden doorbrengen :-))

Owja : De bewuste kerk waar ik dan kom is "de Hervormde Kapel Wierden"

Ik ervaar dat overigens als een erg warme gemeente.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Terug naar “Archief”