Vriendin gezocht omgeving Arnhem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BigSmile
Mineur
Mineur

Vriendin gezocht omgeving Arnhem

Berichtdoor BigSmile » 22 jun 2009 14:51

Hallo,

Ik woon inmiddels al een aantal jaar in omgeving Arnhem. Helaas niet in een kerkelijke omgeving en dat is wel wat ik ben gewend van huis uit. Daardoor mis ik eigenlijk contacten met kerkelijke leeftijdsgenoten. Inmiddels heb ik hier ook wel contacten opgebouwd, maar die zijn niet kerkelijk. Niet dat dat erg is, maar ik zou het gewoon fijn vinden eens iemand te kennen waar je niet steeds jezelf, je normen en waarden moet uitleggen of verdedigen.

Dus mocht je in Arnhem of omstreken wonen en het lijkt je leuk eens kennis te maken: ik hoor het graag!

Groetjes,
BigSmile

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Vriendin gezocht omgeving Arnhem

Berichtdoor Kate Spade » 22 jun 2009 21:13

Ha BigSmile!

Na de zomervakantie woon ik waarschijnlijk ook in Arnhem! Mijn vriend heeft er een huis gekocht waar we in gaan wonen als we volgend jaar getrouwd zijn. Nu ben ik al bezig om een baan te krijgen in de buurt van Arnhem, want rond de zomervakantie komen er overal een hoop vacatures vrij in het onderwijs. Een van mijn beste vriendinnen woon in Wageningen en daar ben ik heel blij mee, maar meer vriendinnen hebben is geen enkel probleem!

Ik ben wel benieuwd hoe oud je bent en wat je hobbies zijn, wat je leuk vindt om te doen. En je mag me altijd pb´en.

Groetjes,

Kate
Dus, dat.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jun 2009 09:19

Ik ben een weekend-arnhemmer, geldt dat ook? ;)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jun 2009 23:56

BigSmile schreef:Hallo,

Ik woon inmiddels al een aantal jaar in omgeving Arnhem. Helaas niet in een kerkelijke omgeving en dat is wel wat ik ben gewend van huis uit. Daardoor mis ik eigenlijk contacten met kerkelijke leeftijdsgenoten. Inmiddels heb ik hier ook wel contacten opgebouwd, maar die zijn niet kerkelijk. Niet dat dat erg is, maar ik zou het gewoon fijn vinden eens iemand te kennen waar je niet steeds jezelf, je normen en waarden moet uitleggen of verdedigen.

Dus mocht je in Arnhem of omstreken wonen en het lijkt je leuk eens kennis te maken: ik hoor het graag!

Groetjes,
BigSmile

Heej,

Doe je mee aan wijkkring? Ik weet niet in welke wijk je woont maar mijn ervaring is wel dat je daar goede contacten kan opbouwen, ook als je relatief nieuw bent in stad en wijk. Andere tips kan ik zo niet bedenken. Succes met je zoektocht. En vraag Hem er ook om!

Groetjes,

Marnix
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

groot
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor groot » 24 jun 2009 13:09

Hoi,

Ik ben voor mijn studie in Arnhem komen wonen, woon er nu een aantal jaar in een studentenhuis. Mocht je zin hebben dan ben je van harte uitgenodigd om een keer te komen eten of theedrinken.

Ik weet niet hoe je een persoonlijk bericht naar iemand kan sturen, zou het even navragen. (Ik lees nog weleens Refoweb, maar antwoord nooit zo actief) Mocht je zin hebben je bent echt van harte uitgenodigd.

Groetjes, Heleen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 jun 2009 13:22

pb sturen: naar het bericht gaan wat die persoon die jij een pb-tje wilt sturen.
Links onder aan het bericht staat een knop pb (persoonlijk bericht).

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 25 jun 2009 10:21

Hallo allemaal,

Ongelofelijk wat een reacties! Daar had ik nooit over durven dromen :D .

Dank jullie wel. Ik probeer z.s.m. te reageren.

@ Marnix, ik heb wel kennissen binnen de kerkelijke gemeente. Maar zoals je wellicht wel hebt meegekregen uit mijn posts kan ik het niet zo vinden binnen deze gemeente vanwege mijn reformatorische achtergrond. Ik mis dus herkenning/eensgezindheid etc.

Vandaar dat ik dacht: laat ik eens een oproepje op Refoweb plaatsen.

Groetjes,
BigSmile

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2009 11:22

BigSmile schreef:Hallo allemaal,

Ongelofelijk wat een reacties! Daar had ik nooit over durven dromen :D .

Dank jullie wel. Ik probeer z.s.m. te reageren.

@ Marnix, ik heb wel kennissen binnen de kerkelijke gemeente. Maar zoals je wellicht wel hebt meegekregen uit mijn posts kan ik het niet zo vinden binnen deze gemeente vanwege mijn reformatorische achtergrond. Ik mis dus herkenning/eensgezindheid etc.

Vandaar dat ik dacht: laat ik eens een oproepje op Refoweb plaatsen.

Groetjes,
BigSmile

Oke, ik dacht dat het meer om vriendschap ging en dat kan ook met mensen die kwa leer en leven niet echt het zelfde zijn, maar herkenning en eensgezindheid is inderdaad weer een ander verhaal. Ik ben verder niet zo thuis in het reformatorische leven in Arnhem dus ben bang dat ik je niet verder kan helpen. Wel succes wensen met je zoektocht :) Hebben ze trouwens bij de GerGem in Arnhem niet bepaalde activiteiten waarbij je mensen daar beter kan leren kennen enzo?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 25 jun 2009 11:48

Nou ik heb via hun website wel contact gezocht, maar helaas (nog) geen reactie gekregen.
Aangezien ik namelijk zelf ook niet op de hoogte ben van hun activiteiten, weet ik dat niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2009 16:02

BigSmile schreef:Nou ik heb via hun website wel contact gezocht, maar helaas (nog) geen reactie gekregen.
Aangezien ik namelijk zelf ook niet op de hoogte ben van hun activiteiten, weet ik dat niet.

Misschien er een keer naartoe gaan... en da kan je het vast wel van iemand horen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 29 jun 2009 09:06

als je een xtje naar de gergem gaat in arnhem wordt je wel goed opgevangen! Is mijn ervaring tenminste! Ze hebben verschillende bijbelkringen, jeugdvereniging etc.

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 29 jun 2009 14:07

Ik heb inmiddels contact gekregen met een vereniging van der Ger.Gem. Arnhem ja :D .

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2009 10:02

Oke, top! Schijnt een fijne gemeente te zijn. Ik hoop dat ze snel weer een predikant krijgen!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 02 jul 2009 10:29

Ik herken het probleem wel een beetje! Het is hier niet echt een Godvruchtige omgeving. Maar aan dit topic te zien zijn er toch nog een aantal! Je zou eventueel ook nog richting Ede, Bennekom, Veenendaal kunnen kijken. Of natuurlijk gewoon via deze site waar je geen last hebt van afstanden ;-)

Verder sluit ik me aan bij Ernemmer Marnix: "En vraag Hem er ook om!" (Mattheus 7: 7-11)

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 06 jul 2009 13:27

Hoi Henkie,

Dat kan inderdaad. Maar dat is toch wel weer eventjes rijden (ong. half uurtje). En daarnaast, hoe kom je daar tussen? Niet zo makkelijk denk ik als je er niet naar de kerk gaat verder.

Gr,
BigSmile

Terug naar “Archief”