Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor NdW » 17 jun 2009 07:56

Wij zijn nu ook echt serieus aan het kijken, en we hebben zelfs al wat op het oog! :D
Het wordt waarschijnlijk toch IJsselstein, Daatje123. Houten vind ik erg leuk, maar vinden we echt te duur en dan moet er ook nog een auto bij :-k

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jun 2009 07:59

Hahaha, ja IJsselstein is namelijk heerlijk goedkoop :mrgreen:
pobody's nerfect

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 17 jun 2009 08:59

Logische keuze dat je dan voor IJsselstein kiest. Succes met de huizenjacht!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jun 2009 20:23

Succes, NdW! Leuk hoor, die huizenjacht. Zeker als je dan een huis treft waar je een goed gevoel bij hebt, waar het mee 'klikt' als het ware...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jun 2009 21:37

Wij krijgen volgende week zaterdag weer kijkers. Heel raar, zo onverwacht toch weer een aanvraag. Huizen staan nu al gemiddeld 1 jaar te koop, de onze nog maar 2,5 maanden, dus eigenlijk mogen we helemaal niet klagen. We wachten het jaar maar gewoon weer af. Toch wel prettig dat er weer kijkers komen, het is nu veeeeel netter overal dan bij de vorige twee bezichtigingen, en het laat wel weer zien dat ons huis niet meteen doorgeklikt wordt en niet eens de moeite waard wordt gezien om bekeken te worden.

Succes NdW!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jun 2009 21:52

Spannend, MissF!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2009 06:32

MissF schreef:Wij krijgen volgende week zaterdag weer kijkers. Heel raar, zo onverwacht toch weer een aanvraag. Huizen staan nu al gemiddeld 1 jaar te koop, de onze nog maar 2,5 maanden, dus eigenlijk mogen we helemaal niet klagen. We wachten het jaar maar gewoon weer af. Toch wel prettig dat er weer kijkers komen, het is nu veeeeel netter overal dan bij de vorige twee bezichtigingen, en het laat wel weer zien dat ons huis niet meteen doorgeklikt wordt en niet eens de moeite waard wordt gezien om bekeken te worden.

Succes NdW!

Wat ook nog weleens helpt is om nieuwe foto's neer te plaatsen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 jun 2009 08:04

Leuk missF!
Ook wel spannend hoor, hoop dat het wat word voor jullie.

Hier kijken we toch wel een beetje met spanning uit naar a.s zaterdag.
Zullen er nog kijkers komen of helemaal niemand? (wat goed mogelijk is)
We hebben al een troef gevonden om de evt kijkers op te jagen, zeggen dat we nu wel een ton gezakt zijn in prijs maar dat dit natuurlijk niet zo blijft, nu is het het koopje maar heel spoedig zal die ton er weer gewoon bijkomen :mrgreen:
Vraag me eigen alleen af of wij bijvoorbeeld ook voor koffie etc moeten zorgen?
We hebben eigenlijk geen idee hoe we de kijkers moeten behandelen, is het alleen even rondleiden? kijken ze liever zelf? verwachten ze koffie etc?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 jun 2009 08:18

De makelaar zal vast wel weten hoe dat werkt tijdens een Open-Huis-Dag. Misschien hem even die vragen voorleggen?
Succes zaterdag! Hopelijk krijg je kijkers/kopers!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jun 2009 08:54

Wat ik bij tv makelaar vaak zie, is dat het wel slim is om iets (zelfgebakken) neer te zetten om te eten, en ook koffie e.d. Gewoon op de eettafel ofzo. Wij leiden mensen zelf rond die komen kijken hier, en ons werd aangeraden altijd te vragen of ze koffie willen. Ik hoef zoiets helemaal niet, maar mijn man vindt dat wel weer fijn, die wil dan nog uitgebreid over een huis wat wij bekijken doorpraten. Net als met het kopen van de auto, gaattie ook een half uur koffie zitten drinken en heeft in dat halve uur wel 300 euro van de prijs afgepraat ;)

We hebben ook al nieuwe foto's Evelien, omdat er dingen toch wel veranderd zijn. Jurians kamertje is veeeeel leger, omdat het hemeltje eraf is, en het bedje nu tegen de kant staat. Ook de garage is helemaal opgeruimd en veel netter. En op onze slaapkamer is het zonnescherm gemaakt. Maar die foto's hebben we er nog niet opgezet. Eerst volgende week maar afwachten.

Ben heel benieuwd voor jullie Tuinfluiter, hoe het zaterdag gaat!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 jun 2009 14:45

Dat is het punt een beetje, de makelaar houd zich behoorlijk afzijdig.
We vroegen ook al om een bordje/sticker waarop staat dat het open huis is, dat hebben ze niet eens.
De makelaar die wij hebben houd zo goed als nooit open huizen, dus zij zijn er ook niet zo bekend mee.
Hij had het erover dat we maar wat balonnen op moeten hangen.
Die heb ik net gekocht, hebben zelf soort stickers gemaakt voor op de te koop borden.
We zetten gewoon een pot koffie met wat lekkers erbij en proberen zo goed mogelijk ons best te doen, ook al vind ik het best spannend hoor om als er mensen komen die dan rond te leiden, zal m'n wederhelft wel op zich nemen denk ik :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2009 17:54

Er zijn ook mensen die niet rondgeleid willen worden, maar zelf rond willen kijken hè... dat zag ik pas nog bij De TV-makelaar. 't Lijkt mij maar niks, vreemden die overal in je huis willen kijken, maar het moet nu eenmaal hè. En gelukkig is het bij ons voorlopig nog niet zo ver :mrgreen:.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 19 jun 2009 11:03

Leuk dat je kijkers krijgt missF, wie weet!

Het huis wat we op het oog hadden, is verkocht. :^o
Op naar een volgende...
De hypotheekadviseur is hier vd week geweest, dus we weten nu wat we kunnen lenen. Dan kun je ook wat gerichter zoeken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jun 2009 20:37

Da's balen, NdW. Inderdaad fijn om gericht te kunnen zoeken.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 22 jun 2009 20:55

M'n opa is vorig jaar december overleden, en sindsdien stond zijn huis (boerderij) leeg...Nu is de familie bezig met alles verdelen e.d., een oom & tante wilde graag daar wonen, maar konden het niet opbrengen om de héle boerderij over te nemen, dus lag er een plan om de boerderij te 'delen'. Er was 1 (vrijgezelle) oom die ook geinteresseerd was, maar hij haakte toch af.
Toen ik voorzichtig aan m'n vader liet doorschemeren dat het mijn vriend en mij wel wat leek om daar te wonen, was m'n vader gelijk enthousiast! Dus wij van 't weekend aan m'n schoonouders vertellen dat we wat op het oog hadden, heerlijk even wat 'plannetjes' maken, wij zouden dan evt het achterhuis krijgen, dus dat is de stal + de schuren, dus in principe kregen we dan een 'casco' huis, en konden we naar eigen ideeen inrichten, op 'n plattegrondje hadden we al een heel huis gebouwd ( 8) ) echt heel gaaf, terwjil het allemaal niet duur hoefde te zijn!
Kom ik na 't weekend thuis...Blijken er opeens meer te zijn die geinteresseerd zijn, en m'n oom was opeens weer terug gekomen dat hij het tóch misschien wel zag zitten.... :( En áls hij het niet ziet zitten, is m'n broer ook geinteresseerd, m'n broer heeft al sinds 3 jaar een huis, dus die heeft al wat 'bij te zetten'...Was wel ff een domper...Maar wie weet!! Ik hoop het zo....
't Is gewoon een schitterend plekje! We zouden dan uitzicht op 't bos krijgen, 't is eigenlijk midden in 't 'veld' en toch dichtbij Staphorst en Nieuwleusen (15 en 10 minuten fietsen...)
I hope so.... :oops:

Terug naar “Archief”