Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Denkertje21 schreef:Of zijn toch niet al die haren op je hoofd geteld, moet je dat allemaal niet zo letterlijk nemen?
Weet God echt álles van je?
learsi schreef:Wat is dat betere Filosoof?
TheKeimpe schreef:@filosoof:
Je beeld van God is zo best beperkt. Alsof Hij niet meerdere dingen tegelijk zou kunnen doen.
Ver zie ik in de Bijbel een aantal voorbeelden hoe troostrijk het is dat Hij alles weet oa ps 139.
Overigens vind ik de geschiedenis van Job ook heel sprekend. Job beroept zich op Gods alwetendheid, maar als Hij voor God staat, legt Hij de hand op de mond.
Saskia schreef:Maar hoe kan God Zijn kinderen helpen, redden en bewaren als Hij ze niet (door en door) kent? Dan weet Hij toch waar we mee bezig zijn?
Gisteren ging het bij ons in de kerk over wie je bent als niemand je ziet. Realiseer je je dan dat God je wel ziet, in alles wat je doet, wat je denkt etc?
En nee, ik handel ook niet altijd zo, maar het was wel een aansporing om er meer bij stil te staan.
En mijn beeld van God is niet beperkt hoor. In tegendeel. Ik bedoel enkel te zeggen dat we vanuit een Nieuw-Testamentische beschouwing kunnen stellen dat de Heilige Geest in onze harten werkt, dat Christus voor ons zorgt, en niet dat Hij alleen maar over je schouder meekijkt wanneer je de fout in gaat.
TheKeimpe schreef:Die nuance miste ik een beetje in je vorige posting, vandaar mijn opmerking.
wijnand schreef:God weet alles, vind ik niet zo eng. Als hij een sadistische harde en onrechtvaardige God zou zijn dan wel.
Filosoof schreef:wijnand schreef:God weet alles, vind ik niet zo eng. Als hij een sadistische harde en onrechtvaardige God zou zijn dan wel.
In het Oude Testament was God anders nogal hard, hoor.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten