Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Marnix schreef:Mooizomaar zolang je de logica niet duidelijk kan maken aan me, kan ik weinig met je opmerkingen... en moet het je niet bevreemden dat ik je niet volg.
Wullimpie schreef:Marnix is niet de enige, ik volg je meestal ook niet, vandaar dat ook maar niet meer de moeite neem om te reageren.
Marnix schreef:Precies. Idem.
Eerlijkheidshalve kan ik me moeilijk voorstellen dat er christenen zijn die niet weten dat de engel van de HEER aan Jozef verscheen in een droom en zei '‘Sta op en vlucht met het kind en zijn moeder naar Egypte. Blijf daar tot ik je weer roep...'
wijnand schreef:Eerlijkheidshalve kan ik me moeilijk voorstellen dat er christenen zijn die niet weten dat de engel van de HEER aan Jozef verscheen in een droom en zei '‘Sta op en vlucht met het kind en zijn moeder naar Egypte. Blijf daar tot ik je weer roep...'
Er staat in mattheus: "EEN engel van de Heere".
In het oude testament gaat het soms over "DE engel van de Heere" en andere keer "EEN engel van de Heere".
"DE engel van de Heere" komt bijvoorbeeld voor bij Abraham en bij Mozes (braamstruik, die zichzelf bekend maakt als JHWH).
mohamed schreef:Marnix schreef:Precies. Idem.
Jouw onbegrip zit een bepaald patroon in, want wat wel in je straatje past snap je maar al te goed.
mohamed schreef:wijnand schreef:Eerlijkheidshalve kan ik me moeilijk voorstellen dat er christenen zijn die niet weten dat de engel van de HEER aan Jozef verscheen in een droom en zei '‘Sta op en vlucht met het kind en zijn moeder naar Egypte. Blijf daar tot ik je weer roep...'
Er staat in mattheus: "EEN engel van de Heere".
In het oude testament gaat het soms over "DE engel van de Heere" en andere keer "EEN engel van de Heere".
"DE engel van de Heere" komt bijvoorbeeld voor bij Abraham en bij Mozes (braamstruik, die zichzelf bekend maakt als JHWH).
Niet in de SV77:
'Toen zij nu vertrokken waren, ziet, de engel des Heeren verschijnt Jozef in de droom...'
En de KJV:
'And when they were departed, behold, the angel of the Lord appeareth to Joseph in a dream...'
Je moet de Groot Nieuws Bijbel niet gebruiken voor studiedoeleinden, lees het voorwoord maar eens.
Marnix schreef:mohamed schreef:Marnix schreef:Precies. Idem.
Jouw onbegrip zit een bepaald patroon in, want wat wel in je straatje past snap je maar al te goed.
Precies, het ligt aan alles en iedereen, behalve aan jou
Maar maak het nou eens concreet. Jezus was een persoon. Israel een volk. Hoe zie je "Jezus is Israel" dan concreet? Dat is me niet duidelijk. Jakob was Israel... maar het is toch niet zo lastig om het volk Israel en de persoon Jakob te scheiden?
wijnand schreef:Ik gebruik de NBG en niet de GNB...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten