heimwee...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meisje20
Luitenant
Luitenant

Re: heimwee...

Berichtdoor meisje20 » 28 mei 2009 17:06

ik wil gewoon ergens naar toe kunnen gaan, en niet met de gedachte dat ik wel eens heimwee zou kunnen krijgen.
ik wil ook genieten van deze ervaring.

zou het niet aan je karakter kunnen liggen?
(ik kan ook slecht tegen alleen zijn namelijk)
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 mei 2009 17:14

Het zal vast wel iets met je karakter te maken hebben. Ik kan echter heel goed tegen alleen zijn. Vind het heerlijk als ik een keer een avondje alleen ben.

Ik heb trouwens ook ongeveer 1 1/2 maand erg last van heimwee gehad toen ik een maandje of twee getrouwd was. We waren net gesetteld, gewend aan nieuwe woonplaats en nieuwe baan toen de stilte ineens op me viel en ik het liefst weer terug naar Veenendaal wilde.
Ik heb er toen bewust voor gekozen om mijn moeder niet al te vaak te bellen, dan kreeg ik er alleen maar meer last van. We hebben toen twee katten in huis genomen. Door hun gezelschap verdween mijn heimwee direct. :)
Afbeelding

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 28 mei 2009 18:50

Heimwee heeft vaak niets te maken met lang of kort weggaan.
Ik heb vroeger op een sch.internaat gewoond en heb daar veel heimwee gehad, ik wist dat het voor lange tijd was, en toch heb ik van de 10 zeker 6 jaar intensief heimwee gehad.
Later heb ik zeker heimwee gehad naar een eigen plek omdat ik die niet had.
Door mijn huwelijk en dus mijn eigenhuisje, sorry; ons huisje, had ik een eigen plekje.
Hierdoor is de heimwee weg, maar kan zeker niet zonder man of kind weg.

Meisje20 ga eens logeren ergens, niet bij familie en kijk eens hoe dat zal gaan als je zo een klein poosje zonder familie bent.

gr happy mom

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 28 mei 2009 21:17

tja happy mom misschien moet ik dat maar proberen.
maar ik denk dat dat anders is als naar het buitenland gaan en daar logeren.
daar is alles nieuw en spannend, hier is het allemaal al zo gewoon.
en in Nederland kan ik terug, (dat geeft me wel een beetje rust) in Engeland niet meer zo makkelijk.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 28 mei 2009 22:27

Ah, ik zit nu sinds 3 maandjes in Duitsland als aupair.. ;) Mét heimwee. (nouja tenminste, 'heim' niet echt, maar wel vriendje en vriendjes/vriendinnetjeswee :P) De eerste 2 weken vond ik het heeeelllemaaal geweldig hier..Daarna kwam er een klein terugslagje.. (gewoon savonds als je op je kamer zit ff lekker gaan huilen ofzo, dat wil nog wel eens helpen). Maar het is inderdaad wel anders dan dat je binnen Nederland gaat logeren.. In t buitenland heb je gewoon absoluut geen bekenden in de buurt en alleen de gedachte daaraan al kan soms erg lastig zijn. Maarre, gewoon doen.. Tis een super ervaring en ik ben ook echt blij dat ik hier zit. Bij verdere vragen mag je ook wel pb-en ofzo trouwens.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 29 mei 2009 12:02

Ik had vroeger ook erge last van heimwee. Overdag had ik er geen last van, maar savonds in bed.. verschrikkelijk!!! Ik zorgde er altijd voor dat ik iets bij had met een vertrouwelijke geur... Dan was het meestal met een kwartiertje half uurtje over en kon ik weer lachen en mee doen en lekker slapen.
Vroeger ging ik zelfs naar huis als ik bij mijn overbuurmeisje sliep...
Gelukkig ben ik er door de tijd heen overheen gegroeid. Als ik nu op vakantie ben en het is weer tijd om naar huis te gaan denk ik.. Neeeeeee ik wil nog niet naar mama toe 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 jun 2009 08:08

Stoer dat je alsnog gaat!! Ik zit hier nu in Australie voor 5-9 mnd. Het punt is dat ik nog geeneens weet hoe lang ik weg ben :) Maar je overleeft het wel in Londen joh. Als er echt iets is kan je zo het vliegtuig pakken naar huis..Wat bij mij altijd helpt tegen heimwee is fotos en kaarten meenemen, een paar Nederlandse boeken.Verder hardop nederlands praten tegen mezelf en meteen op zoek gaan naar sociale contacten en dingen die lijken op nederlandse dingen zoals: bibliotheken met veel boeken, winkelcentra etc. Voelt het meteen weer vertrouwd. Enjoy!

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 03 jun 2009 12:08

tja zo stoer voelt het niet :? .
nu het dicht bij komt twijfel ik of ik het wel moet doen. :oops:
aan de ene kant denk ik ik moet het niet doen, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer zo leuk om te doen.
dus ja.. weet niet zo goed wat ik nu moet doen :-k

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jun 2009 14:22

Misschien is het een idee om eens alle voor- en nadelen naast elkaar te zetten, dat kan een hoop duidelijkheid geven als je nog geen definitieve beslissing hebt genomen.
En daarbij: heimwee kun je overwinnen door te gaan, te ervaren dat het ook anders kan, laat je daardoor niet tegenhouden!

Succes ermee!

jan33willem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jan33willem » 03 jun 2009 18:44

meisje20 schreef:tja zo stoer voelt het niet :? .
nu het dicht bij komt twijfel ik of ik het wel moet doen. :oops:
aan de ene kant denk ik ik moet het niet doen, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer zo leuk om te doen.
dus ja.. weet niet zo goed wat ik nu moet doen :-k
Altijd doen! Een tijdje in het buitenland wonen is ontzettend waardevol voor je persoonlijke ontwikkeling -- de wereld is veel groter dan Nederland en je kunt veel opsteken van hoe andere mensen dingen doen. Dat geldt ook voor je geloofsleven. Als je een tijdje ergens anders naar de kerk gaat, leer je wat echt waardevol is in je eigen kerk.

Als ik jou was, zou ik deze kans niet aan mijn neus voorbij laten gaan! Heimwee hoeft geen beletsel te zijn. Londen ligt naast de deur, hoogstens 'n uurtje met het vliegtuig! De meeste mensen hebben later spijt van dingen die ze niet gedaan hebben, niet van dingen die ze wel gedaan hebben. En als het je toch niet blijkt te bevallen, dan is er nog geen man/vrouw overboord. Eventuele nadelen wegen niet op tegen de voordelen! En Londen is een spectaculaire stad!

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 03 jun 2009 19:24

nou ja, ik wil in ieder geval naar het buiten land.
maar wil toch op zoek gaan naar een ander gezin. (dat was meer wat me dwars zat)
om mij heen vinden ze ook dat ik het moet doen, alleen al om mij persoonlijk.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 04 jun 2009 11:52

Als je maar wel gaat! Het is natuurlijk wel eng en onbekend enzo maar daarom juist een uitdaging. Je maakt dingen mee die je in Nederland nooit zou meemaken, ontmoet mensen die je hier niet zou ontmoeten, je doet zoveel ervaring op en mensen zijn zo gastvrij en aardig! Later doe je dat soort dingen niet meer als je met man en kinderen op de bank zit. Heb ook in Engeland gewerkt en is heel leuk land! Heb ook alleen in Israel gewerkt en nu in Australie..tis altijd weer even wennen, je moet alles opnieuw uitzoeken enzo maar je zult zien dat je op een gegeven moment je draai gevonden hebt. Bovendien kan je altijd bellen en skypen en msnen etc met je familie! Of ze komen even over..Succes!

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 04 jun 2009 22:08

nou ik heb mijn keuze definitief gemaakt en hoop begin volgende maand te vertrekken.
ze belde en ik dacht ik doe het gewoon :D (heb er nu nog geen spijt van)
het is voor de eerste keer en het is opzich niet voor heel lang. steld me ook alweer een beetje gerust.
ik kan en wil nu ook niet meer terug :wink:
nu maar afwachten...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 jun 2009 08:49

=D>
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2009 10:02

Succes. En Refoweb heb je daar natuurlijk wel gewoon ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”