Vakanties 2009

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Vakanties 2009

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2009 12:05

Heb je het hotel/appartement trouwens al besproken? Zo nee, kijk dan goed naar de beoordelingen van mensen die al geweest zijn op http://www.zoover.nl. Alhoewel dat ook niet alles zegt.
Wij zijn afgelopen jaar naar Golden Beach in Turgutreis (schiereiland bij Bodrum) geweest. Voor we boekten gekeken op Zoover wat voor beoordeling ze hadden: een 7.8. Netjes dus.
Toen we terugkwamen en weer keken, stond 'ie nog onder de 6.5. We hadden echt bagger slecht eten daar en zijn best wel aan de diarree geweest.
Dus: Voor Turkije kan je het beste voor een hotel gaan met een gemiddelde van 8.5 of hoger en met veel reviews. Dan weet je dat je goed zit.
Afbeelding

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 04 jun 2009 12:31

En, heeft er iemand nog ideeën voor een vakantie naar Canada(West-kust/Rocky Mountains)?

Belangrijkste vraag waar ik een oplossing voor zoek is reisgezelschap. 3 tot 4 weken alleen word ik denk ik helemaal zat, zelfs als ik veel mensen tegen kom. Uitdaging is alleen dat ik af en toe ook erg op mijn vrijheid gesteld ben en nog vrienden wil gaan bezoeken in Canada.

Mocht je nog geen vakantie hebben gepland, maar Canada helemaal zien zitten, dan kun je uiteraard altijd even PB'en (deze tip doorspelen aan iemand anders mag natuurlijk ook). Ik kan op dit moment nog kiezen uit twee periodes: juli/augustus en eind augustus/september.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom!
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 jun 2009 12:31

Voor veel landen geven ze standaard het advies af om je in te laten enten. Voor Roemenie bijv. ook, terwijl dat, zeker voor alleen een vakantie, echt niet nodig is.
Om welke inentingen gaat het trouwens?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 jun 2009 12:32

SmArtjan gaat toch ook naar Canada? Wie weet valt er wat te combineren!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2009 12:36

Daphne schreef:Heb je het hotel/appartement trouwens al besproken? Zo nee, kijk dan goed naar de beoordelingen van mensen die al geweest zijn op http://www.zoover.nl. Alhoewel dat ook niet alles zegt.
Wij zijn afgelopen jaar naar Golden Beach in Turgutreis (schiereiland bij Bodrum) geweest. Voor we boekten gekeken op Zoover wat voor beoordeling ze hadden: een 7.8. Netjes dus.
Toen we terugkwamen en weer keken, stond 'ie nog onder de 6.5. We hadden echt bagger slecht eten daar en zijn best wel aan de diarree geweest.
Dus: Voor Turkije kan je het beste voor een hotel gaan met een gemiddelde van 8.5 of hoger en met veel reviews. Dan weet je dat je goed zit.

bedankt voor je tip....

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 04 jun 2009 17:22

Saskia schreef:Voor veel landen geven ze standaard het advies af om je in te laten enten. Voor Roemenie bijv. ook, terwijl dat, zeker voor alleen een vakantie, echt niet nodig is.
Om welke inentingen gaat het trouwens?

Ze raden D.T.P hepatitus-A en malariatabletten aan..
De huisarts had het nog over hepatitus-B
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 jun 2009 18:22

Hepatitis B lijkt me wel heel sterk dat je dat tijdens je vakantie oploopt. A zou nog kunnen, door besmet drinkwater ofzo, maar als je daar goed mee oppast is het risico klein.
Van difterie weet ik niet of het in Turkijke veel voorkomt en een evt. tetanusprik kun je altijd nog halen daar als iets gebeurt, toch?

Het lijkt mij een beetje overdreven eerlijk gezegd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2009 20:55

Ja, ik vind het ook erg overdreven.
Hepatitis-B oplopen in je vakantie is inderdaad wel erg ver gezocht. Ik ben er wel tegen ingeënt, omdat ik in de zorg werk en in contact zou kunnen komen met bloed, urine en speeksel.
Afbeelding

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jun 2009 09:35

Ik zou me niet in laten enten als ik naar Turkije ging.

Wie kan mij vertellen hoe het weer gemiddeld in de maanden juli en augustus in Oostenrijk is? Valt er net zoveel regen als in Nederland?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 jun 2009 09:50

Het ligt er aan wat je gaat doen in Roemenië.
Zeker in een staatsweeshuis, wil nog wel is hepatitis B rondhangen. Bedenk wel dat hepatitis B besmettelijker is dan bijv. HIV.
Zo heel raar vind ik het niet.
Voor Rwanda moest ik het ook en de hygiëne daar is beter dan in Roemenië!
Via de zorg heb ik hem al dus dat scheelt. Daarbij is hij zo goed aangeslagen dat ik voor de rest van mijn leven er tegen ingeënt ben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 jun 2009 10:10

mohamed schreef:Ik zou me niet in laten enten als ik naar Turkije ging.

Wie kan mij vertellen hoe het weer gemiddeld in de maanden juli en augustus in Oostenrijk is? Valt er net zoveel regen als in Nederland?

Dat ligt eraan, aan welke kant van de bergen je zit etc. Het ene deel is natter dan het andere. Eén ding weet ik wel: het kan er ontzettend onweren ;)
pobody's nerfect

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 05 jun 2009 10:23

En het wordt 's avonds snel koud en donker.

Ik heb in Karinthië, wel vaak goed weer gehad. Ook als het in Nederland bagger was. Maar ja het is niet echt een land van gegarandeerd mooi weer.

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 05 jun 2009 10:43

Voor de hep B prikken ben je al wel te laat, na de 1e prik zit er 3 maanden voor je de 2e prik krijgt en dan een half jaar voor je de 3e prik krijgt en dan is het bloedprikken na 6 weken om te kijken of alles geslaagd is.
Mij lijkt dat je dit niet meer gaat redden voor de zomer, dus waarom ze daar nu pas mee komen?

gr happy mom

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 jun 2009 10:53

happy mom schreef:Voor de hep B prikken ben je al wel te laat, na de 1e prik zit er 3 maanden voor je de 2e prik krijgt en dan een half jaar voor je de 3e prik krijgt en dan is het bloedprikken na 6 weken om te kijken of alles geslaagd is.
Mij lijkt dat je dit niet meer gaat redden voor de zomer, dus waarom ze daar nu pas mee komen?

gr happy mom

Zoveel tij zat er bij mij niet tussen, hoor! Ik kreeg in september de eerste, in oktober de tweede, in december de derde en in januari geprikt. Ben trouwens ook voor de rest van mijn leven ingeënt.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 jun 2009 11:03

volgens mij moet er 6 weken tussen de 1ste en de 2de zitten en dan weer tussen de 2de en de derde. Daarna ongeveer 3 weken wachten en dan kan er bloed afgenomen worden. Dan kunnen ze zien of de prikken aangeslagen zijn.
Als je op vakantie gaat, lijkt het mij ook goed om hier eerder dan juni mee te beginnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”