Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
wijnand schreef:Wie is 'we'? De mensheid, de kerk, ieder persoonlijk?
wijnand schreef:De reden is volgens mij: Om relatie te hebben met Hem en Hij met ons.
scheermes schreef:Ok, ik gooi hem er maar gewoon in. De vraag der vragen. Welk plan heeft God met ons?
Ik vind het moeilijk te geloven in een god zonder antwoord te hebben op deze vraag. Ik ben iemand die blijft doorvragen (vooral aan mezelf) en dan altijd bij deze vraag uitkom.
Vergelijk het met een verdachte in een moordzaak. Kun je er zeker van zijn dat een verdachte de moord gepleegd heeft zonder een motief te kunnen bedenken?
mohamed schreef:Als je echt wilt weten wat God zijn plan is, haal je je heel wat huiswerk op de hals denk ik, we lezen:
Efeziërs 3
10 Zo zal nu door de kerk de wijsheid van God in al haar schakeringen bekend worden aan alle vorsten en heersers in de hemelsferen, 11 naar het eeuwenoude plan dat hij heeft verwezenlijkt in Christus Jezus, onze Heer, 12 in wie wij vrijelijk toegang hebben tot God, vol vertrouwen door ons geloof in hem.
God zijn plan was dus eeuwenoud en is verwezenlijkt in Christus, kortom, je zal de hele Bijbel moeten onderzoeken om te achterhalen wat er verwezenlijkt is in Jezus, om aan de hand van die bevindingen Gods plan te achterhalen.
Succes!
scheermes schreef:mohamed schreef:Als je echt wilt weten wat God zijn plan is, haal je je heel wat huiswerk op de hals denk ik, we lezen:
Efeziërs 3
10 Zo zal nu door de kerk de wijsheid van God in al haar schakeringen bekend worden aan alle vorsten en heersers in de hemelsferen, 11 naar het eeuwenoude plan dat hij heeft verwezenlijkt in Christus Jezus, onze Heer, 12 in wie wij vrijelijk toegang hebben tot God, vol vertrouwen door ons geloof in hem.
God zijn plan was dus eeuwenoud en is verwezenlijkt in Christus, kortom, je zal de hele Bijbel moeten onderzoeken om te achterhalen wat er verwezenlijkt is in Jezus, om aan de hand van die bevindingen Gods plan te achterhalen.
Succes!
Ja, leuke puzzel dusMaar daarom had ik het hier gepost, welicht zijn hier mensen die het antwoord weten of misschien hier een idee over hebben. Ik vind de bijbel toch iets te onderhevig aan interpretatie, ik hou van duidelijkheid.
Dus God schept de mens om daar een relatie mee te hebben. Was dat uit eenzaamheid(geen grapje, ik weet uberhaubt niet of God dat gevoel kan hebben) of had God een andere reden?
scheermes schreef:Ok, ik gooi hem er maar gewoon in. De vraag der vragen. Welk plan heeft God met ons?
Ik vind het moeilijk te geloven in een god zonder antwoord te hebben op deze vraag. Ik ben iemand die blijft doorvragen (vooral aan mezelf) en dan altijd bij deze vraag uitkom.
Vergelijk het met een verdachte in een moordzaak. Kun je er zeker van zijn dat een verdachte de moord gepleegd heeft zonder een motief te kunnen bedenken?
wijnand schreef:Niet uit eenzaamheid, maar omdat Hij dat wilde. Waarom voetbal ik af en toe? Omdat ik het leuk vind, ik wil dat dus doe ik dat.
wijnand schreef:Nu gaat Gods bedoeling wat dieper aangezien er staat dat Hij ons liefheeft. Dus dan heb je al 2 dingen.
1. Omdat Hij dat wilde.
2. Omdat Hij liefde wilde geven en ontvangen.
wijnand schreef:Maar er staat nog meer in de bijbel. Wij zijn geschapen VOOR de Zoon (lees kolosenzen 1 maar er staat meerdere teksten over). Dus dan hebben we een derde:
3. Voor de Zoon, om Hem boven alles wat Hij zou maken te stellen en daarmee Zijn Zoon te verheerlijken. Wij zullen dan ook de Vader kennen door de Zoon heen.
wijnand schreef:en een vierde punt is:
4. Zodat God zichzelf kan laten zien aan alle wezens. Enerzijds ZIjn almacht, majesteit, heiligheid en rechtvaardigheid en aan de andere kant ook Zijn genade, liefde en vrede..... en dit alles werd zichtbaar bij het kruis. Dus doordat God zichzelf kenbaar maakt kunnen wij (en alle engelen en machten) zien wie God is.
Jantjes schreef:Oké ik zal een heel kort antwoord geven waar je om vraagt.
Gods plan met deze wereld en de mensheid is Christus en zijn gelovige.
scheermes schreef:Ja, leuke puzzel dusMaar daarom had ik het hier gepost, welicht zijn hier mensen die het antwoord weten of misschien hier een idee over hebben.
Ik vind de bijbel toch iets te onderhevig aan interpretatie, ik hou van duidelijkheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten