Jantjes schreef:Tamerlan
Een taakstraf is een alternatieve straf voor gevangenisstraf. Die taakstraffen zijn zo ridicuul dat je niet over een straf kan spreken en daar door eigenlijk goed keurt voor het geen misdaan is. Een taakstraf is ook een werkstraf dat uitgevoerd wordt bij openbaardiensten zoals straatvegen, vuilnis ophalen enz. Een taakstraf is ook een leerstraf waarbij je de boef opnieuw opvoed, dat is goed, maar natuurlijk geen straf. Taakstraffen zijn gewoon zoethoudertjes waar mee de straf wordt afgedaan, dat bedoel Wilders en ben ik met hem eens.
Je kunt twisten over taakstraffen, maar niet over het feit dat het een straf is. En al helemaal niet dat je eigenlijk beloond zou worden voor je overtreding als je een taakstraf krijgt. Je hebt dan namelijk nog steeds een strafblad, wat een leven lang meegaat.
Jantjes schreef:De beeldspraak die Wilders gebruikte van de verkrachte journaliste vind ik juist. Dat er sentimenteel op gereageerd werd is niet juist maar wel te begrijpen. De journaliste begeeft zich eerst in het hol van de leeuw en begint dan te piepen. Bezint eer je begint in deze.
Het is geen beeldspraak, maar een letterlijk voorbeeld. En daar gaat het nou net om. Zij is slachtoffer van een misdaad, en wordt vervolgens door Wilders afgekat op de manier waarop zij met haar trauma omgaat. Zeer bot en ongevoelig. En zij piept nou juist niet, want dat doet Wilders!!! Als ik jouw gedachtenlijn volg zou je hetzelfde kunnen zeggen tegen de ouders van gesneuvelde Nederlandse militairen in Afghanistan... Kun je echt niet maken gewoon.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.