Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor kirsten » 18 apr 2009 23:20

Wat dat betreft ben ik heel erg blij met onze flat. Je merkt toch dat het qua stoken scheelt met beneden, boven en zijburen. Het is echt nooit koud. Ook met klussen hebben we nog geen een keer de kachel aangehad (ook niet in de koude wintermaanden). Ik geloof dat wij een hoop van onze voorschot terug gaan krijgen. Erg leuk dus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2009 07:52

Ja dat scheelt zeker in een flat! Wij hebben een heel oud huis en iedereen zei je gaat je helemaal blauw betalen aan stookkosten (niet dus :D )
Maar sommige mensen houden van warmte mijn broer en schoonzus hebben in de winter de kachel op 23 graden echt zo vies warm die hebben dan ook behoorlijke rekeningen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 apr 2009 19:44

getver, dat vind ik echt vies warm op 23 graden, dat moet echt stinken volgens mij. Wij zetten m op 20.5 graden meer dan warm en dan is het ook gewoon echt behaaglijk.
En wij hebben op zich wel redelijke prijzen qua energie.

wij hebben ook niet extreem gestookt, wij hebben enkele beglazing in de slaapkamer en zelfs inde winter hebben we niet extra gestookt. Gewoon raam open overdag en 's avonds dicht. Verwarming iets open en t is al warm :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2009 05:54

23 graden hoeft echt niet te stinken. Als je goed ventileert hoeft het niet. Ja als je echt alles potdicht heb (en de deuren dicht). Tsja. dan kan ik het me voorstellen. Het scheelt wel wat voor soort huis je hebt (is het goed geisoleerd of niet).

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 20 apr 2009 08:37

Ik heb hem ook wel op 22 graden staan hoor...en het stinkt echt niet! (in de winter dus...nu staat de kachel een paar weken al niet meer aan...)

Enne...wij kregen ruim 500 euro terug dit jaar en hebben toch flink gestookt, dus ik weet niet waar het aan kan liggen...
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2009 08:59

Volgens mij hebben wij de afrekening van de stookkosten nog niet.
Ik let daar trouwens dus echt niet op. Als ik het koud heb gaat het ding gewoon een graadje warmer. Ik moet me wel behaaglijk voelen in mijn eigen huis. Nu hebben wij een prima geisoleerd huis, als tenminste de garagedeur dicht is ;) dus dat scheelt. Het enige wat ik wel doe, is nu met dit weer de verarming op continu 18 laten staan. Als het dan een keer met alle deuren en ramen open 19 graden is, springt het ding tenminste niet aan. Want dat vind ik niet zo nodig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 20 apr 2009 09:57

Onze afrekening van vorig jaar was ongeveer gelijk met de voorschotten die we betaald hadden. Wij zijn vorig jaar van energie bedrijf veranderd en konden toen ook zelf ons verbruik schatten en opgeven.
Dit jaar is het voorschot i.v.m. de hoge energieprijzen wel 1,5 keer zo hoog geworden. We hopen dat de prijen zakken dan krijgen we het vanzelf weer terug.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2009 19:17

wij hebben ons opnieuw ingelogd bij ING (moest na wat veranderingen met de calculator waarmee je kon betalen) heb ik het dubbele aantal rekeningen :shock: ik heb een extra betaalrekening erbij en een spaarrekening (die hetzelfde nummer heeft als m'n betaalrekening :? )
Kortgezegd: aan de betaalrekening zit een spaarrekening gekoppeld. Lekker handig (niet dus)
wij gaan samen donderdag naar de ING om er samen één rekening en 2 spaarrekeningen van te maken. Iemand ervaring met het nieuwe ING ? Wij kunnen toch wel 1 betaalrekening en 2 aparte spaarrekeningen openen zonder dat het allemaal aan elkaar gekoppeld is? Ik vind het nu een beetje omslachtig allemaal :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 mei 2009 19:20

Tsja, gewoon even vragen. En anders lekker overstappen naar een bank waar dat wel kan :)
pobody's nerfect

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 mei 2009 21:32

@Kwebbel: Ik zit ook bij ING. Zat al jaren bij de Postbank, dus ik ben deze methode gewend. Het kan bij ING niet anders dan dat je spaarrekening aan je betaalrekening gekoppeld is. Maar dat maakt ook niets uit, want het werkt in principe hetzelfde als bij een andere bank. Ik vind het juist handig dat het aan elkaar gekoppeld is!
Mijn man zit trouwens bij de Rabobank en daar hebben ze dezelfde methode als bij de ING.
Afbeelding

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 26 mei 2009 08:04

Wij hebben flink veel geld terug gekregen van de belasting. :-oo
We vragen nooit het volledige voorschot voor de hypotheekrenteaftrek, dus het is wel een ingecalculeerde meevaller. Maar de saldo´s zijn zo weer mooi aangevuld. Watervoorschot kregen we ook al op terug.
En omdat ik ziek ben, kunnen we niet opvakantie dus dat is financieel ook weer een voordeel!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 mei 2009 08:45

't valt hier enorm tegen wat ik terug heb gekregen van de belastingdienst, helaasch...Maar toch heel veel gespaard deze maand! Ideaal als je verplicht thuis moet zitten, kom je ook nie in de verleiding :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 mei 2009 08:59

Daphne schreef:@Kwebbel: Ik zit ook bij ING. Zat al jaren bij de Postbank, dus ik ben deze methode gewend. Het kan bij ING niet anders dan dat je spaarrekening aan je betaalrekening gekoppeld is. Maar dat maakt ook niets uit, want het werkt in principe hetzelfde als bij een andere bank. Ik vind het juist handig dat het aan elkaar gekoppeld is!
Mijn man zit trouwens bij de Rabobank en daar hebben ze dezelfde methode als bij de ING.
ik vond het verre van ideaal want ik heb een betaal- en spaarrekening met hetzelfde nummer, vond ik zwaar irritant :shock: maar goed, als het zo is, is het niet anders. We gaan het donderdag navragen en anders is het maar zo.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 mei 2009 09:13

Wij zitten bij de Rabobank en aan onze lopende rekening zit een spaarrekening gekoppeld maar dat is wel een ander nummer.

Hier stroomt het geld ook aan alle kanten binnen :lol: Vorig jaar augustus heb ik een nieuwe auto gekregen mijn oude auto is naar de sloop gegaan maar ik kwam er achter dat we nog steeds verzekering en rechtsbijstand betalen nu krijgen we nog ruim 600 euro terug!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2009 09:16

hier ook: komt ook van allerlei kanten geld binnen (in totaal iets van 5.000 euries). Zit ook van de belasting bij.... en dat terwijl ik gewoon niet eens werk.

Terug naar “Archief”