Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor NdW » 19 mei 2009 16:25

Gefeliciteerd, missF! Supergoed van je! =D>

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mei 2009 20:55

NdW schreef:Gefeliciteerd, missF! Supergoed van je! =D>

Ja, echt knap! Je gaat hard! :)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mei 2009 21:40

ik ben na een aantal weken weer eens op de weeg schaal gaan staan. Ik ben een halve kilo aan gekomen (terwijl ik toch wel lekker genoept heb etc..., verjaardag van m'n man). Ik dacht echt dat er een aantal kilo's bij waren gekomen.

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 20 mei 2009 11:28

Ik heb de laaste tijd vreetbuien gehad gewoon omdat ik mezelf weer zo depri voelde,
stond vandaag op de weegschaal en weeg gewoon weer mn oude-voor-ik-ging-lijnen- gewicht; 72 kilo.
Baal ervan.
Heb gewoon op dit moment de motivatie niet echt om er weer keihard tegen aan te gaan.
Zit een beetje in de spiraal;....depri... mm lekker, ach ben toch al dik... depri.... snaai snaai... oh wat ben ik dik... depri...
...mm wat lekker... enz.
zou in mijn hart gewoon wel weer minder willen wegen, maar al dat gereken met eten, en hongergevoel hebben... dat ben ik zat.
iemand nog een goede afval dieet/truc?

gr happy mom

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2009 14:11

doe je aan sport? Zo ja, hoeveel, wat?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 20 mei 2009 14:29

@happy mom... het is heel herkenbaar voor me. Bij mij precies hetzelfde. Een reep chocola gaat er zo in één keer in.
Ik beweeg wel elke dag een half uur tot een uur. En ik probeer nu om als ik zo bui krijg een heerlijke bowl te gaan maken van bijv. meloen, aardbeien, banaan, kiwi, enz. Of een smoothie ofzo... dan ben je ook ff bezig.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 mei 2009 15:55

Kreeg gister aan alle kanten te horen dat ik afgevallen was...Tot m'n verbazing was ik ook 5 kilo afgevallen...Maar denk dat als ik straks eenmaal weer 'normaal' eet, het er zo weer aan zit, maar ik ga porberen vol te houden veel fruit te eten, en veeeel bewegen! Kijken wat 't word!
M'n as. schoonmoeder vanmorgen: hé je gaat veel te hard! Straks ga je mager je trouwjurk in! :lol:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 20 mei 2009 18:54

hmm... ik wil mijn trouwjurk over een paar weken wel weer aankunnen, haha! Maar ik zit goed op schema, vanochtend voor t eerst weer onder de 70: 69,9 kg :lol: Mijn man valt harder af, maar hij moet ook wat meer kilo's voordat hij zijn trouwpak van een paar jaar terug weer aan kan krijgen.
Nog een paar weken en dan heb ik (hopelijk!) weer hetzelfde gewicht als voor mijn huwelijk... (kan ik daarna (als ik zwanger zou worden) weer gerust aankomen.. hihihi)

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 20 mei 2009 19:27

sport? Ik zou bijna vragen; wat is dat?

We hebben een nintendo wii en de wii fit, hier deed ik wel het een en ander mee, maar al even een paar weken niet gedaan, verder deed ik weleens touwtje springen, maar dat is ook al wel effe geleden...
Theoretisch weet ik; sport is goed, maar de sportschool vind ik al niks en te duur, en thuis heb ik de laaste weken echt de dicipline niet meer...
Ga zo denk ik maar even weer wii fitten...

@ndw; fruit is idd heel goed, heb al 2 dagen bij trek appels gegeten, ben je even aan het schillen, je zit vol, en je word er niet dik van...

:-k viel het er maar zomaar vanaf..... maar helaas we moeten er wat aan doen.

gr happy mom

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 20 mei 2009 21:44

heej happy mom,

het is en het blijft lastig.. begin je met afvallen, gaat het redelijk snel vervolgens blijf je hangen op het gewicht en omdat je het zat word begin je maar weer met eten.... :?
maar begin bij het begin, de boodschappen!
sla de rijen met lekkers over.. door middel van een lijst te maken bijv.(des noods doe ik de boodschappen voor je :wink: )
haal lekkere gezonde dingen.
ik doe voor ik mijn tussendoortje neem, eerst een glas met drinken nemen, dat zorgt (bij mij) al (een beetje) voor een vol gevoel. dan heb ik aan 1 plak ontbijdkoek al genoeg en kan ik de 2 laten liggen :wink:
ik las laatst in het boek van sonja hele goeie tips, zal het boek binnenkort eens voor je meenenemen.
iig su6 meid... :wink:

liefs meisje20
Gods geduld is groot maar niet oneindig

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mei 2009 08:59

Wat bij mij ook goed helpt: heel strikt: GEEN snoepjes, GEEN koekjes. Ook niet een halve of een stukje. Gewoon echt niet. Ook niet in het weekend of op feestjes. Nu weet iedereen dat ook van me en krijg ik zelfs niks meer aangeboden, wat het makkelijker maakt. En het went nu gewoon.
Wel eet ik elke morgen hagelslag op mijn beschuiten en eet ik 's avonds nog twee boterhammen met hagelslag. Vlees laat ik vaak staan. En ik sport er amper bij. Toen ik nog vrij was 1 of 2 x per week een half uurtje op de hometrainer fietsen. Verder ook niks, dus dat hoeft volgens mij niet perse. Want ik ben nu 14 weken bezig en 12,5 kilo kwijt. En dat zonder echt te sporten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 21 mei 2009 09:26

ik weet niet hoe het bij jullie zit, hoor, maar ik heb echt sport nodig, anders gaat alles 'hangen' als ik daarbij afval. :oops: :roll:
Plus dat het goed werkt tegen stress en dat soort dingen... en: je wordt er heel erg blij van! (sporten maakt endorfine aan... soort blijmaakstofje in je hoofd!)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 mei 2009 09:44

ik sport ook: badminton 1x per week. Nog 1x en dan is het seizoen over. Dan hebben we weer 2 maanden niets te doen.. wel wil ik dan zo af en toe met m'n collega naar de hal en uit onszelf sporten. Of lekker hardlopen of zwemmen. Ben zo slecht in zwemmen (heb maar 1 diploma en ben superbang om ondergeduwd te worden, jeugdtrauma) maar vind t wel ff lekker om baantjes te trekken of gewoon lekker ontspannen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 21 mei 2009 10:13

Ik zat gister in de auto en door mijn graatmagere vriendin had ik bijna een botsing.
Ze zei: wat heb ik toch weer een "dikke" blubberbuik.... Dus ik keek en zag niet dat de auto voor mij opeens remde.. wat overigens helemaal niet nodig was... :?
Dan denk ik bij m'n eigen.. waar maakt ze zich druk over? Er zijn zoveel vrouwen die graag een aantal kilo af willen vallen. Ze heeft maatje 36/38... En was helemaal depressief dat ze pas bij de H&M een rok van maatje 36 niet meer aan kon...
Dat doet mij best pijn van binnen.... Niet om mij zelf maar om bijv. 2 vriendinnen van mij die redelijk aan de maat zijn...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 21 mei 2009 12:33

@jans1; ik had vroeger altijd 36/38, en zeurde toen ook wel eens over mijn billen en bovenbenen, maar nu denk ik vaak met maatje 42 was ik maar zoals toen, alles was perfect als ik foto's terugkijk.
Maar jah, ook iemand die altijd maatje 36 draagt en dikker word, kan minder lekker in dr velletje zitten, en ik denk dat het uiteindelijk helemaal niet om kilo's draait, maar om het feit dat je lekker in je velletje wil zitten.
De cijfers op de weegschaal maken mij niets uit, het gaat bij mij meer om het voelen en het zien van een dikke buik en billen en bovenbenen, en mijzelf ook minder prettig in mijn velletje voelen.

gr happy mom

Terug naar “Archief”