Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rolf

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Rolf » 16 mei 2009 11:04

De Bijbel is het richtsnoer voor heel het leven.
Daarin staat ook hoe de mens bedoeld is.
En hoe het hem wel kan gaan.
En hoe hij gelukkig kan leven.

Wie daar van afwijkt zal dat vroeg of laat ondervinden.
Niet de overheid heeft het laatste woord.
De Almachtige kan heel veel toelaten, maar volvoert zijn plan.
Wie wijs is, respecteert dat.
Hem eren en vrezen (respect voor Zijn geboden hebben) is
het beginsel van alle wijsheid.
Dat kan ook zekerheid en rust geven. Want Zijn plan wordt
volbracht. Al het andere zal uiteindelijk niet stand houden.

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mei 2009 11:21

Waar reageer je op?

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 16 mei 2009 12:00

Olie op het vuur

Ik citeer de laatste alinea:
www.nu.nl schreef:De Nederlandse zanger Gordon, als lid van De Toppers uitgeschakeld voor de finale van het Eurovisiesongfestival, was niet aanwezig bij de parade. Hij steunt de actie voor de emancipatie van homo's wel, maar zag af van deelname op advies van de organisatie, die zijn veiligheid niet kon garanderen.

Dat vind ik dan weer wat slapjes....
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 mei 2009 15:55

Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 18 mei 2009 16:11

Rolf

Berichtdoor Rolf » 18 mei 2009 16:20

@Riska
Dit kwam op na het lezen van voorgaande pagina.
Beter is het ver van het kwaad te blijven, en bezig
te zijn met goede en mooie dingen. Zie ook Efez. 5 : 1 - 5.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 mei 2009 16:38

Die vader had van minstens een jaar gehad en een uitzetting uit de ouderlijke bevoegdheid.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 mei 2009 20:49

maboc schreef:
Boekenlezer schreef:Hier schuilt voor mij ook achter, dat ik het niet zo op die Plasterk heb, vanwege dit. Dat komt er dus op neer dat je niet al te consequent mag zijn als christen, wat hem betreft.
Overigens vind ik dit weer wel sympathiek van hem: Plasterk: Creationisme niet verboden. Had ik nog niet gelezen, maar ik kwam het tegen bij het zoeken.

Ik wens mij nadrukkelijk van die "het moet allemaal kunnen"-mentaliteit aangaande homoseksualiteit te distantiëren. Openlijke homoseksuele uitingen behoren verboden te zijn, evenals homoseksuele omgang.
Hoe je met die mensen, die zo'n geaardheid hebben, omgaat, is dan weer een ander onderwerp wat mij betreft. Het betekent voor mij zeker geen oproep tot potenrammen.

Hier schrik ik wat van. ...

Wat valt hieraan te schrikken? Waarom zou ik zo nodig geconfronteerd moeten worden met die onfrisse bedoening? Mag dat voor mij misschien bespaard blijven?
In Nederland ben je onderhand raar als je tegen dit soort dingen bent, en normaal als je roept: "Wel ja joh, het moet allemaal kunnen." Ook op dit forum wordt dat door menigeen verdedigd. Het is gewoon een schande!
In Rusland zijn ze vooralsnog wijzer dan hier in dit opzicht.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 20 mei 2009 12:32

Boekenlezer schreef:
maboc schreef:Hier schrik ik wat van. ...

Wat valt hieraan te schrikken? Waarom zou ik zo nodig geconfronteerd moeten worden met die onfrisse bedoening? Mag dat voor mij misschien bespaard blijven?
In Nederland ben je onderhand raar als je tegen dit soort dingen bent, en normaal als je roept: "Wel ja joh, het moet allemaal kunnen." Ook op dit forum wordt dat door menigeen verdedigd. Het is gewoon een schande!
In Rusland zijn ze vooralsnog wijzer dan hier in dit opzicht.

Ik schrik niet zo zeer van het feit dat je kennelijk niet zo op homofilie bent gesteld, ik schrik meer van het feit dat je zegt :"Openlijke homoseksuele uitingen behoren verboden te zijn, evenals homoseksuele omgang."

Het is in onze grondwet verankerd...je mag homo zijn in Nederland.
Als je met onfrisse bedoening verwijst naar "homo-ontmoetingsplaatsen" waar openlijk de liefde wordt bedreven snap ik wel wat je bedoelt daar kijk ik liever ook niet naar. Maar....dat geldt net zo zeer voor heterosexuele openbare "acties".

Als 2 mannen of vrouwen echter hand in hand of gearmd door de stad lopen is dat niet onsmakelijk of onfris (in mijn beleving), het is een oprechte uiting van de liefde naar de ander.

Daarnaast .... een schande?
Het is een schande dat wij wel mensen op de maan kunnen plaatsen, maar niet in staat zijn op deze wereld in vrede met elkaar te leven.
Het is een schande dat wij wel met een druk op de knop naar Bangkok kunnen bellen, maar niet in staat zijn de honger op zovele plaatsen te stillen.
Het is een schande dat in NL er ongeveer 315 artsen per 100000 bewoners is, en in ik noem maar wat Bangladesh dat er ongeveer 26 zijn.

Dat je in Nederland openlijk homosexueel mag/kan zijn is op zijn minst beschaving, maar in mijn optiek een zege.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2009 12:59

maboc schreef:Als 2 mannen of vrouwen echter hand in hand of gearmd door de stad lopen is dat niet onsmakelijk of onfris (in mijn beleving), het is een oprechte uiting van de liefde naar de ander.

Zoiets behoort niet meer te zijn dan een uiting van normale vriendschap. (Onbevangenheid heet dat ook wel.) Zo zie je dat in bepaalde landen wel eens.

Zodra je bij zoiets echter moet gaan denken aan iets bijzonders, in de sfeer van homofilie, dan is het grondig mis. Dan is de boel verziekt en verpest, en de onbevangenheid gefrustreerd.

maboc schreef:Dat je in Nederland openlijk homosexueel mag/kan zijn is op zijn minst beschaving, maar in mijn optiek een zege.

Nee, zoiets is ziek!!
Laten die homo's dat voor zichzelf houden, en eventueel delen met vertrouwelingen die daarvoor geschikt zijn. Maar dring het zien van die afwijking niet aan mij op!!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Riska

Berichtdoor Riska » 20 mei 2009 13:05

Ik word hier heel, heel verdrietig van. Ik heb familie en vrienden die iedere dag zich bezeerd voelen door dergelijke opmerkingen.
Zich niet aanvaard voelen, n.b. zelfs niet door broeders en zusters in de Heer, terwijl ze gewoon zo geboren zijn, er niets, maar dan ook niets aan kunnen doen dat ze zijn zoals ze zijn.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2009 13:15

Dat is dan heel vervelend voor je. Maar niet alle afwijkingen zijn geschikt om in de openbaarheid te gooien.
Stel, er woont iemand in een bovenwoning in een drukke winkelstraat, en hij voelt de onbedwingbare neiging om uit het raam te braken, bovenop de mensen die door de straat lopen. Dat wordt niet gewaardeerd - gek hè?! - en daarom voelt die persoon zich zielig en niet geaccepteerd zoals hij is. Hij kan het ook niet helpen dat hij zo geboren is.
Redeneren we dan ook zo?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 mei 2009 13:22

Ik vind jou houding erg stuitent Boekenlezer, al dan niet onbeschoft hoe jij je medemens met homoseksuele gevoelens behandeld.

Daarbij lijkt het mij goed om de discussie aangaande homoseksualiteit te voeren in het daarvoor bestemde topic.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 20 mei 2009 13:27

Ik was ook niet van plan er nog één woord aan te wijden hoor Gerdien.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2009 13:32

Gerdien B. schreef:Ik vind jou houding erg stuitend Boekenlezer, al dan niet onbeschoft hoe jij je medemens met homoseksuele gevoelens behandelt.

Daarbij lijkt het mij goed om de discussie aangaande homoseksualiteit te voeren in het daarvoor bestemde topic.

Ik doe niet meer dan gewoon mijn mening geven.
Maar je bent blijkbaar al grof als je gewoon zegt, dat je het onprettig vindt om met homoseksualiteit geconfronteerd te worden. Liever hebben degenen, die zich laten horen, dat je roept: "Het moet allemaal kunnen! Hoe openlijker hoe beter!"

Dan is het jammer voor je, maar ik heb nu eenmaal een andere mening. [-(

Terug naar “Archief”