Zoveel is het trouwens niet. En je vindt het toch een interessant onderwerp? Verdiep je er dan gewoon even in ipv dat flauwe: Ik wil best naar je luisteren maar alleen als je zelf zingen schrijft of ze hier knipt en plakt

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Marnix schreef:Daar doe ik wel aan. Ik vind het wat zinloos om een stuk over te gaan typen als het al heel mooi is samengevat. Waarom het wiel opnieuw uitvinden he.
Zoveel is het trouwens niet. En je vindt het toch een interessant onderwerp? Verdiep je er dan gewoon even in ipv dat flauwe: Ik wil best naar je luisteren maar alleen als je zelf zingen schrijft of ze hier knipt en plakt
mohamed schreef:Voor deze verzen gaat die gekunstelde verklaring zeker niet op, waarom noem je je eigenlijk nog christen als je meent dat Hij ondergeschikt is aan de Vader?
Wullimpie schreef:mohamed schreef:Voor deze verzen gaat die gekunstelde verklaring zeker niet op, waarom noem je je eigenlijk nog christen als je meent dat Hij ondergeschikt is aan de Vader?
Deze manier van discussieren mag je voor jezelf houden, anders ga je het maar ergens anders zoeken.
Ook als iemand het niet met je eens is blijven we gewoon aardig voor elkaar.
Voor deze verzen gaat die gekunstelde verklaring zeker niet op, waarom noem je je eigenlijk nog christen als je meent dat Christus ondergeschikt is aan de Vader?
Marnix schreef:Voor deze verzen gaat die gekunstelde verklaring zeker niet op, waarom noem je je eigenlijk nog christen als je meent dat Christus ondergeschikt is aan de Vader?
Jezus is niet ondergeschikt aan de Vader. Hoe kunnen ze als ze een drieenigheid zijn nou aan elkaar onderworpen zijn. Wel lees ik in Hebreen:
7 Gij hebt hem voor een korte tijd beneden de engelen gesteld,
met heerlijkheid en eer hebt Gij hem gekroond,
8 alle dingen hebt Gij onder zijn voeten onderworpen.
Want bij dit: alle dingen [hem] onderworpen, heeft Hij niets uitgezonderd, dat hem niet onderworpen zou zijn. Doch thans zien wij nog niet, dat hem alle dingen onderworpen zijn; 9 maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods voor een ieder de dood zou smaken, met heerlijkheid en eer gekroond.
10 Want het voegde Hem, om wie en door wie alle dingen bestaan, dat Hij, om vele zonen tot heerlijkheid te brengen, de Leidsman hunner behoudenis door lijden heen zou volmaken. 11 Want Hij, die heiligt, en zij, die geheiligd worden, zijn allen uit één; daarom schaamt Hij Zich niet hen broeders te noemen,
Marnix schreef:Nee hoor, ik laat de Bijbel gewoon spreken. En jij beweert dat ik stel dat Jezus onderworpen is aan de Vader terwijl ik dat niet stelt. Wie laat wie nou buikspreken?
Marnix schreef:Dat gevoel is wederzijds
Harm-J schreef:Inconsequent is iemand die losse (al dan niet gegoogelde) bijbel teksten neer blijft schrijven, zonder dat hij of zij lijkt te kijken, verwijst naar de context waarin (een) regel(s) of stuk tekst geschreven staat.
offtopic: Het staat er misschien wat harder omschreven dan ik bedoel, Mohamed. Het moest mij wel even van het hart, daar dit mij al langer tijd dwars zit. Ik zie je best vaak dingen schrijven waar ik over na wil denken. Doch als ik dan al die (al dan niet gegoogelde) losse bijbelteksten langs zie dwarrelen, denk ik laat maar. De tijd ontbreekt mij, om alles wat jij lijkt uit te braken aan losse bijbel-teksten, om die in een verband te lezen, daar al dan niet op in te gaan.
Het lijkt mij sterk dat jij wel over die tijd beschikt. Vandaar dat ik de voorlopige conclusie trek, dat jij zit te googlen via google of bijbelonline.nl o.d. d.m.v het gebruik van steekwoorden. Om te zoeken naar (losse) bijbel-teksten die bij jouw ideeën, aannames e.d. passen.
Om de manier hoe jij hier schrijft in het Religie - Open forum, doet mij vaak als ik de naam: 'Mohamed' zie staan, besluiten om op de knop: "Markeer onderwerpen als gelezen" te duwen".
Harm-J schreef:Vanwaar die![]()
, Willempie? Misschien beter geschreven, wat is jouw beoogde intentie ervan of mee?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten