Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Daphne » 12 mei 2009 19:25

88alries88 schreef:Heeft iemand hier wel 's een kapperscursus gevolgd in de avonduren??

Ik heb zo weinig om handen naast mn werk en huishouden dat ik heel graag iets erbij wil doen...(iets leuks wel te verstaan :D) en ik ben dus nu beetje aan het kijken voor iets. Kapperscursus heb ik vorig jaar ook al 's willen doen, maar om financiële redenen en drukke tijd niet gedaan, en nu begint het weer te kriebelen...

Andere leuke cursustips zijn ook welkom hoor! :D

Mijn moeder heeft dat twee keer gedaan. Zij knipt mijn vader al 30 jaar. Ons knipte ze toen we nog klein waren ook. Ben ook een keer mee geweest als 'proefkonijn'. Echt leuk!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2009 19:29

Leuk Alries alleen heb je denk ik modellen nodig en dat is vaak een probleem.
Suc6 ermee!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mei 2009 19:32

Ja, mijn moeder moest er ook 5 meenemen bij een cursus van 10 avonden, dus dat is nog best lastig.
Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 mei 2009 19:43

Ik heb 7 jaar geleden dat ook gedaan. Moest 9 van de 10 avonden iemand meenemen.
Ik knip nu alle 4 de kinderen maar wel met de tondeuze want ze willen niks met hun haren. Ook manlief knip ik zelf, stuurde hem wel zo nu en dan naar de kapper maar dat is jaren geleden nu alweer. Hem knip ik wel gedeeltelijk zelf en gedeeltelijk met tondeuze.
Ik vond het wel heel leuk om zo'n cursus te volgen. En het verdient zich zo wel terug, net als mijn dure tondeuze.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 12 mei 2009 20:04

Oei..kwist niet dat je zo vaak een model moest meenemen...vond 5x al veel..en dan 9x?! Dan moet je echt mensen om je heen hebben die dat willen...toch maar 's goed over nadenken dan! :D

Tnx iig voor jullie reacties tot nu toe!

Zijn er ook mensen die nader soort cursussen gedaan hebben?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mei 2009 21:23

ik ga liever mee als model, dan wanneer iemand net een cursus thuis voor het eerst knipt!

als model is er altijd nog een proffesionele kapper bij, zit het totaal niet, dan helpen zij ook nog een beetje om het weer toonbaar te maken

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mei 2009 07:16

88alries88 schreef:Oei..kwist niet dat je zo vaak een model moest meenemen...vond 5x al veel..en dan 9x?! Dan moet je echt mensen om je heen hebben die dat willen...toch maar 's goed over nadenken dan! :D

Tnx iig voor jullie reacties tot nu toe!

Zijn er ook mensen die nader soort cursussen gedaan hebben?

Ik kan je wel aan twee modellen helpen....... (misschien wel drie). :wink: dus heb je tzt iemand nodig (pb maar, het zijn twee mannen en 1 vrouw).

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 13 mei 2009 07:20

Haha, ik zou ook best model willen staan hoor! Ligt er wel aan waar het is natuurlijk:wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 mei 2009 09:35

Leuk! Als het in de buurt is wil ik ook wel model staan hoor!

Waar kun je zo'n cursus volgen? Lijkt me ook erg leuk.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 13 mei 2009 09:37

88alries88 schreef:Heeft iemand hier wel 's een kapperscursus gevolgd in de avonduren??

Ik heb zo weinig om handen naast mn werk en huishouden dat ik heel graag iets erbij wil doen...(iets leuks wel te verstaan :D) en ik ben dus nu beetje aan het kijken voor iets. Kapperscursus heb ik vorig jaar ook al 's willen doen, maar om financiële redenen en drukke tijd niet gedaan, en nu begint het weer te kriebelen...

Andere leuke cursustips zijn ook welkom hoor! :D

Is erg leuk en vooral handig zo'n knipcurcus. En het scheelt behoorlijk in de portemonnee. Wat betaal je wel niet bij de kapper?
En wat modellen betreft. Er is idd een professionele kapper in de buurt. Maar je begint eerst met eenvoudige modellen.
Het gaat echt niet zomaar helemaal mis.
Heb altijd de hele familie geknipt en die vonden het maar wat handig. Nu doe ik alleen mijn gezin nog en soms mijn vader of een broertje. Maar mijn zusje heeft de curcus ook gedaan en zij woont dichter in de buurt. Het is zo erg dat mijn man niet meer naar de kapper wil.
Ik vind een boblijn bij kinderen altijd nog het lastigst.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 mei 2009 07:23

Is het niet zo dat je met zo'n cursus maar een bepaald aantal modellen kan knippen en dat je familie dan de rest van hun leven met hetzelfde kapsel rondloopt :oops: ? Een kapster gaat toch ook regelmatig weer op cursus om de nieuwste modellen te leren knippen etc.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2009 07:32

Nee je leert op een bepaalde manier knippen, zodat je allerlei kapsel kunt maken.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 14 mei 2009 15:28

Ik heb op de knipcurcus alleen knippen geleerd. De meeste kapsels zijn trouwens basiskapsels. Als je eenmaal de techniek onder de knie hebt, dan gaat het prima.
Een echte kapper heeft daarnaast natuurlijk nog allerlei kunsten die ze moet kunnen.
Permanent zetten, verven, opsteken, enz.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 mei 2009 17:55

Ik moet nodig geknipt worden dus ik wil wel model zijn, dacht ik. Op marktplaats zag ik dat hier in het dorp iemand een model zocht, dus ik gereageerd maar ze had er al genoeg.

Mijn man ging vorige week naar de dorpskapper en zei dat ze vast concurrentie zou krijgen. Maar nee hoor, ze werd er nog rijker van want degenen die zichzelf als model beschikbaar hadden gesteld kwamen daarna bij haar om het op te laten knappen. Van 1 persoon was het zo verknald dat ze nu met afschuwelijk kort haar loopt, dat ze net een man lijkt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mei 2009 18:57

Ik zou echt nooit iemand mijn haar laten knippen die er alleen maar een curcus voor gedaan heeft vertrouw ik niet echt en als je tegenwoordig ziet wat een kapper allemaal moet weten en heel veel curcussen moet volgen.

Terug naar “Archief”