Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Als we Johannes lezen, dan kan je alleen maar concluderen dat Jezus God is. Niemand anders dan Jezus is Gods eniggeboren Zoon!
mohamed schreef:Iedereen die nog twijfelt aan Wie Jezus leerde dat Hij is, zou de claim 'de Vader en Ik zijn één' eens aan een orthodoxe Jood voor moeten leggen, want zij verstaan dat zeer goed!
Ja dat klopt.wijnand schreef:Jezus zei er ook bij: "Wees één zoals ik en de Vader één zijn". Betekend dit dat wij één wezen zijn?
Cicero schreef:mohamed schreef:Iedereen die nog twijfelt aan Wie Jezus leerde dat Hij is, zou de claim 'de Vader en Ik zijn één' eens aan een orthodoxe Jood voor moeten leggen, want zij verstaan dat zeer goed!
Nee hoor. Het jodendom heeft sinds het jaar 30 net zulke ontwikkelingen doorgemaakt als het christendom. Het is in de wetenschap al methodisch onverantwoord om het jodendom van na 70 op dat van voor 70 te projecteren.
mohamed schreef:Ja dat klopt.wijnand schreef:Jezus zei er ook bij: "Wees één zoals ik en de Vader één zijn". Betekend dit dat wij één wezen zijn?
Joh 10,16
Ik heb nog andere schapen, die van deze stal niet zijn; deze moet Ik ook toebrengen; en zij zullen Mijn stem horen; en het zal worden één kudde, en één Herder.
DesertRose schreef:mohamed schreef:Ja dat klopt.wijnand schreef:Jezus zei er ook bij: "Wees één zoals ik en de Vader één zijn". Betekend dit dat wij één wezen zijn?
Joh 10,16
Ik heb nog andere schapen, die van deze stal niet zijn; deze moet Ik ook toebrengen; en zij zullen Mijn stem horen; en het zal worden één kudde, en één Herder.
Ja, ok, maar pas op. want dat zou de mens aan God gelijk maken. En ook in combinatie met de tekst, dat de mensen goden zijn, is dit wel een heel gevaarlijk gebied.
wijnand schreef:Jezus zei er ook bij: "Wees één zoals ik en de Vader één zijn". Betekend dit dat wij één wezen zijn?
kwebbel schreef:waar ik erg benieuwd naar ben, mohamed, is dat je er inmiddels na vele pagina's over uit ben of de Vader en Zoon één zijn..
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten