kinderopvang / creche?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: kinderopvang / creche?

Berichtdoor Lalage » 11 mei 2009 17:14

Inderdaad Evelien, het gaat om even wat aandacht geven en dat er iemand is zodat de verleiding om tv te gaan kijken ofzo niet zo groot is.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 11 mei 2009 19:30

Ik had altijd een hekel aan dat kopje thee waarbij mijn moeder me uitgebreid ging uithoren over school. Ik vatte dat niet echt op als interesse en als het dat wel was had ik er geen behoefte aan.

Anyway, het kan dat mijn kinderen er anders tegen aan kijken. Mijn man en ik kunnen allebei wel een middag thuis werken. Dan vang je de kinderen op en ga je gezamenlijk aan het (huis)werk. En ik ben 1 dag vrij, dus dan zijn ze nog maar 2 middagen thuis. En ik had ook altijd ´s middags wel een clubje of muziekles ofzo dus dat dekt ook een deel van de middag.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2009 21:39

Ben jij enigst kind? Zelf kom ik uit een gezin van 7 kinderen. Misschien dat wel heel erg scheelt. Want er kwam altijd wel een vriendinnetje of een vriendje mee uit school.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 mei 2009 14:10

Dat ligt dan dus ook echt wel aan het kind/de puber zelf, denk ik. Ik ben nog een kletsmajoor en vond het heerlijk om m'n verhalen te doen aan m'n moeder. Maar aan de andere kant: als ze er (1 dag in de week) niet was omdat ze dan bij m'n opa werkte, kon ik m'n verhalen ook heus wel bewaren tot het moment dat ze thuis kwam en dan tijdens het koken of tijdens de maaltijd lekker spuien.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2009 15:08

Tja, dat is ook maar net wat je gewend bent. Mijn moeder was er ook altijd toen wij thuis kwamen, en dat heb ik zeker wel als heel fijn ervaren. Mijn zusje komt nu bijna altijd alleen thuis, omdat mijn moeder nu veel meer werkt en ook overdag. Maar zij vindt het best. Ze neemt heel vaak wel iemand mee, of blijft tot etenstijd op straat of op school hangen.
Wij kijken allebei precies hetzelfde tegen mijn moeder aan, terwijl mijn moeder er nu voor haar veel minder is. Het is dus maar net wat je gewend bent denk ik.
Niet alles wat je zelf fijn vond hoeft een ander kind in het gezin ook fijn te vinden, of moet je perse overnemen voor je eigen kinderen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 12 mei 2009 19:17

Evelien schreef:Ben jij enigst kind? Zelf kom ik uit een gezin van 7 kinderen. Misschien dat wel heel erg scheelt.

We waren met 2 kinderen. Dat scheelt zeker met 7 denk ik. Maar sommige kinderen uit kleine gezinnen zeggen het ook wel fijn te vinden dat hun moeder thuis. Ik wil gewoon mijn tegengeluid laten horen, ik vond het niet fijn. Je moet het dus niet idealiseren. Hoorde ook van een collega met zoon van 13 die het heerlijk vindt om alleen thuis te komen/zijn.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 mei 2009 20:12

marjo schreef:Hoorde ook van een collega met zoon van 13 die het heerlijk vindt om alleen thuis te komen/zijn.

Ja, ik zou het ook niet erg vinden om alleen thuis te zijn op die leeftijd.
Lekker vanalles doen wat moeders niet goed zou keuren.. :clown:

Zo zou het iig bij mij zijn gegaan.. Lekker met een zak chips voor de tv/pc hangen.

Maar mijn mams was tot ik 16 (oid) was gelukkig thuis. Anders had ik thuis echt nooit een schoolboek geopend.
En 't was gewoon gezellig, met mams thuis..

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 13 mei 2009 08:03

Ik vond het echt irritant elke dag thuiskomen terwijl mijn ouders al thuis waren. Nee, ik vond het niets. Ik was altijd iemand die zelf aan mijn huiswerk ging zitten. Ik kan me nooit herinneren dat mijn ouders bij mij er achter aan moesten of ermee helpen. Verder was ik altijd te braaf om verkeerde dingen te doen als mijn ouders er niet waren. Ik gedroeg mij altijd hetzelfde als mijn ouders er niet waren dan wanneer ze er wel waren. Ik vond die rust om me heen gewoon heerlijk.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 13 mei 2009 08:14

Ik vond het ook geen probleem als mn moeder er niet was.. Heerlijk lekker zelf nbeetje rommelen!
Het scheelt denk ik wel dat dit 2 of 3x per week gebeurde en niet elke dag. Maar ik kon me inderdaad ook ergeren aan het 'verhalen moeten vertellen'. Kreeg altijd het idee dat ik zo veel te veel gecontroleerd werd.
Ik paste zelf één keer per week op mn jongere zusjes uit school, als mn moeder aan het werk was. Haalde ze even op uit school, even hun verhalen aanhoren en dan aan het spelen zetten..dan voelde ik me helemaal groot :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Terug naar “Archief”