Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Daphne » 06 mei 2009 15:25

Haha, MissF, hoe herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Mijn man is heel opruimerig en ziet alles... Pas ook, toen zei hij: "Stof je de klok wel eens af? Moert je kijken, zo'n laag stof!" :oops: En nee, dat zie ik gewoon niet, echt erg! Hij wijst mij vaak op dingen waar ik heel geen erg in heb. In het begin hadden we daar nog wel eens ruzie over, nu ga ik er makkelijker mee om. Bovendien helpt mijn man goed mee. We hebben geen specifieke taakverdeling, doen meer dingen om de beurt, zoals de kattenbakken, vuilnis in de container gooien (moeten een stukje lopen naar de schuur), stofzuigen.
Badkamer/wc, keuken, stoffen, dweilen, slaapkamers en boodschappen doe ik. Opruimen doet hij vaak. Samen doen we dagelijks de vaat en schudden we meestal het bed op.
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 06 mei 2009 16:22

Wij zijn allebei heel makkelijk in schoonmaken, hoewel ik best precies en opruimerig kan zijn.
Vooral omdat ik vaker thuis ben zal ik meer in het huishouden doen. Aangezien mijn a.s. een pakkenbaan heb, vind ik wel dat hij moet leren strijken. Ik ga echt niet elke week een stapel overhemden strijken. Dat gaan we dus mooi samen doen. Qua eten zal ik de boodschappen doen denk ik en koken doen we gewoon degene die het eerste thuis is maakt het eten klaar.
Alle stofzuig, afsop dingen zal voornamelijk door mij gedaan worden, maar ook wel samen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annette* » 06 mei 2009 16:23

Mijn pa doet niks in het huishouden :wink:. Behalve op zondag dan ruimt die vaak de tafel af, en de vaatwasser in. Maar verder niet, magoed hij moet 24 uur per dag klaar staan voor z'n dieren dus eigenlijks vind ik het ook wel weer logisch. Er is altijd wel werk, nu helemaal vanwege de bouw. Oja, hij schilt ook altijd de aardappelen :mrgreen:. Verven doet hij ook meestal, maar dat vind ik niet echt bij het huishouden horen. En dingen zoals container bij de weg zetten, de tuin doen ze beiden wel.

Maar het is niet zo dat hij het niet wil doen, niet kan doen. Als we op vakantie zijn dan helpt die wel met alles mee. Of als je hem vraagt iets te doen, doet die het wel.

Enja ik help me ma behoorlijk veel, dusja :wink:...

Behalve toen me pa z'n been gebroken had was hij huisman, en waren de rollen omgedraaid. Maja zo gemakkelijk ging alles niet en bleef er nog genoeg over voor de rest :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 mei 2009 08:26

hier heeft de nesteldrang toegeslagen :lol: :mrgreen: :mrgreen:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 mei 2009 08:34

Ik heb dinsdag een dagdienst gedraaid (midden in m'n vakantie, maar dat kwam helaas net zo uit )...En ik was in een enorme opruimbui, en omdat we toch een stagiaire hadden, heb ik de hele dag in de berging gezeten, álles opgeruimd, en enorm veel rommel weg gegooid!
En toen 'k eenmaal thuis was, ben ik net zo hard door gegaan, alles van m'n uitzet voor de dag gehaald, uit de dozen gehaald, en weer netjes ingepakt, en opgeschreven wat waar in zit! Wat een werk 8-[ En 's avonds ook nog m'n hele kamer opgeruidm...M'n moeder vroeg zich al af, wat me toch mankeerde :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 mei 2009 09:20

Oh, mijn man heeft ook geen vaststaande taken hoor.
Vind 't belangrijker dat als hij thuis is, hij met ons dochtertje bezig is. :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 mei 2009 09:54

AikonGirl schreef:Vind 't belangrijker dat als hij thuis is, hij met ons dochtertje bezig is. :)

In ons geval zoon, maar inderdaad, ik heb liever dat hij dat doet dan de wc staat te schrobben.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mei 2009 09:55

trijntjejohanna schreef:hier heeft de nesteldrang toegeslagen :lol: :mrgreen: :mrgreen:

heb je wat te melden TJ? :lol: :mrgreen:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 mei 2009 10:21

Worden jullie daar niet boos over? Ik zou zoiets hebben van: als jij vindt dat er zoveel stof ligt, doe er dan lekker zelf iets aan! :x [-( [-X

Enneh, TJ: weet je zeker dat je in het goede topic zit? :wink: :P :-$

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2009 10:28

mijn man doet dat gelukkig niet.

Alleen als het heeel erg rommelig in huis is zegt hij er weleens wat van.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 mei 2009 12:42

Mijn man doet en hoeft heerlijk niets te doen aan het huishouden :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mei 2009 09:44

elvira (gast) schreef:Ik zou zoiets hebben van: als jij vindt dat er zoveel stof ligt, doe er dan lekker zelf iets aan! :x [-( [-X
dat heb ik ook haha, dan zegt hij bijv. "De rand van het toilet heb je niet goed gedaan." dan word ik boos en zeg dat hij het lekker zelf mag doen. Dat doet hij dan dus niet, dus moet hij ook niet zeuren! :lol: Misschien kort door de bocht...
Mijn man hoeft niets te doen, behalve af en toe een keertje stofzuigen of het dekbedhoes opvouwen (doen we dan samen) maar als het hem niet bevalt mag 'ie mooi meehelpen! 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2009 09:49

elvira (gast) schreef:Worden jullie daar niet boos over? Ik zou zoiets hebben van: als jij vindt dat er zoveel stof ligt, doe er dan lekker zelf iets aan! :x [-( [-X

Enneh, TJ: weet je zeker dat je in het goede topic zit? :wink: :P :-$

Haha, ja dat zeg ik ook. Vaak zeg ik: Tjoh, ja Zeg, daar staat de stofzuiger, succes.
En ik vertik het dan ook absoluut om zelf te gaan doen ;)
Maargoed, ik vind het een beetje flauw als wij vrouwen die het huishouden doen wel mogen zeggen tegen mannen dat ze hun rotzooi achter hun gat op moeten ruimen en hun kleren IN de wasmand te gooien, en dat zij nooit commentaar mogen hebben. Dus hij zegt maar, maar ik wil wel dat hij wel iets doet met mijn commentaar, maar met het zijne doe ik niet altijd iets ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 08 mei 2009 12:20

Idd, onze mannen zijn geen kostgangers.
En als ze zien dat iets vies is. Erg knap! Maar dan hebben ze ook wel even de tijd om het schoon te maken of op te ruimen.
Wij als vrouwen zijn hun slaafjes toch niet....?
Ik ben full-time thuis en mijn man werkt veel, dus ik doe het meest.Is logisch.
Maar op de momenten dat manlief thuis is doen we het gewoon samen.
Er zijn genoeg mannen die vrijgezel of i.d. zijn, die moeten het helemaal alleen doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 mei 2009 11:12

rosaatje schreef:Maar op de momenten dat manlief thuis is doen we het gewoon samen.
Er zijn genoeg mannen die vrijgezel of i.d. zijn, die moeten het helemaal alleen doen.
ik heb er 2 naast mij, 1 links en 1 rechts 8) de ene buurman is rommelig en de andere iets netter. Ach, t blijven mannen :mrgreen: mams komt af en toe schrobben :P
als we samen thuis zijn gaan we ook opruimen. (voor mij een moeten meer, voor hem een mogen, maar als we onverwachts iemand krijgen moet het er wel een beetje "christelijk" uit zien. (tafels netjes, geen rommel op de grond / rondslingerende zooi, keuken opgeruimd, e.d.)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”