Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

happy mom
Mineur
Mineur

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor happy mom » 06 mei 2009 10:12

@rosaatje; gelukkig heb ik geen borstonsteking gehad, dat lijkt me echt helemaal erg.
moet je nog lang met je zwangerschap?
Wat leuk dat je de 4e krijgt, weet je al wat het word, of blijft het een verassing?

gr happy mom

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 06 mei 2009 11:34

@happy mom,
dat is idd heel pijnlijk....
Ik ben 39 weken en 2 dagen. Dus heel spannend.
We weten niet wat het wordt. Vindt het een verrassing en gewoon leuk om dit bij de geboorte te horen/zien.
We hebben 3 dochters, en de wereld om me heen vindt het wel heel belangrijk.
Krijg ontzettend veel opm. hierover. Maar goed we leven in een maatschappij waar je veel te kiezen hebt.

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 06 mei 2009 11:59

je omgeving is er veelste nieuwsgierig naar, hihi.
aan de ene kant wel leuk een jongen, maar praktisch gezien is een meisje wel heel handig, dus er is voor allebei wat te zeggen.
Ben je het al zat?

gr happy mom

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2009 12:35

Mijn man zie gewoon dat hij hoopte op een meisje. Hij heeft zelf 4 broers en ik heb ook alleen maar broers, dus een meisje leek hem heel leuk. Daar was iedereen heel verbaasd over, want eigenlijk mag je dat niet zeggen. Met 20 weken wisten wij dat het een jongen zou worden en hij stond gelijk te stuiteren van vreugde, had allemaal fantasieën over houten treinen en racewagens en was gelijk helemaal om.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 06 mei 2009 12:44

Grappig is dat hè! Mijn man 'wil' ook alleen maar dochters! Trouwens, ikzelf vind meiden ook heel erg leuk.

Bij de eerste zeiden we ook gewoon dat het ons heel leuk leek om een meisje te krijgen, dan moet je die gezichten zien :roll: Alleen m'n heel oude oma'tje reageerde na de bevalling echt heel leuk: 'Nou heb je een meid, dat wilde je zo graag, toch?' Bij de tweede hadden we ook weer allebei 'voorkeur' voor een meid dus toen ze op de echo zagen dat het een jongen was was het eerst best wel even slikken. Uiteindelijk waren we aan het idee gewend en leek het ons heel leuk...bleek het toch weer een meisje te zijn!

Ik denk dat als er ooit nog ns een jongetje bij ons geboren wordt we er ook helemaal verliefd op zullen zijn! We kunnen het ons nu gewoon niet indenken, maar als het eenmaal echt zo is...'t is je kìnd, dan maakt het toch niets meer uit?!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2009 12:46

rosaatje schreef:@happy mom,
dat is idd heel pijnlijk....
Ik ben 39 weken en 2 dagen. Dus heel spannend.
We weten niet wat het wordt. Vindt het een verrassing en gewoon leuk om dit bij de geboorte te horen/zien.
We hebben 3 dochters, en de wereld om me heen vindt het wel heel belangrijk.
Krijg ontzettend veel opm. hierover. Maar goed we leven in een maatschappij waar je veel te kiezen hebt.

Tja een jongen met drie zussen, dat heeft zo z'n voor- en nadelen ;) Maar het zegt toch ook niet alles, want meiden kunnen ook jongensachtig doen en jongens kunnen soms ook vrouwelijke trekjes vertonen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 mei 2009 14:37

ajl schreef:Mijn man zie gewoon dat hij hoopte op een meisje. Hij heeft zelf 4 broers en ik heb ook alleen maar broers, dus een meisje leek hem heel leuk. Daar was iedereen heel verbaasd over, want eigenlijk mag je dat niet zeggen. Met 20 weken wisten wij dat het een jongen zou worden en hij stond gelijk te stuiteren van vreugde, had allemaal fantasieën over houten treinen en racewagens en was gelijk helemaal om.

ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet zou mogen zeggen. Je kan toch een bepaalde voorkeur hebben, maar dat wil toch niet zeggen dat je het andere geslacht dan niet wilt..

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel6

Berichtdoor *Annette* » 06 mei 2009 16:08

Mooie foto Bloempie, wat een schatje :8>!
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2009 17:26

trijntjejohanna schreef:
ajl schreef:Mijn man zie gewoon dat hij hoopte op een meisje. Hij heeft zelf 4 broers en ik heb ook alleen maar broers, dus een meisje leek hem heel leuk. Daar was iedereen heel verbaasd over, want eigenlijk mag je dat niet zeggen. Met 20 weken wisten wij dat het een jongen zou worden en hij stond gelijk te stuiteren van vreugde, had allemaal fantasieën over houten treinen en racewagens en was gelijk helemaal om.

ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet zou mogen zeggen. Je kan toch een bepaalde voorkeur hebben, maar dat wil toch niet zeggen dat je het andere geslacht dan niet wilt..

Vind ik ook, maar de meeste mensen kijken wel raar op je aanen roepen dan zoiets van gezondheid is toch veel belangrijker. Klopt inderdaad, maar ik weet dat als ik weer zwanger zou zijn dat de voorkeur van mn man bij een meisje ligt. Zal je net zien, worden het allemaal jongens :lol: .Ook prima!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 mei 2009 21:25

Bloempie gefeliciteerd met jullie dochter, mooie meid hoor! is ze nou op koninginnedag geboren?

de eerste keer kraamzorg hadden wij rst, de stagiare was een topper, de kraamverzorgende helaas niet, die roddelde wat af, ook over ons en onze visite dat hadden wij niet verwacht bij een christelijke organisatie. ook deed ze erg weinig met betrekking tot de overige taken, gelukkig was er een stagiare bij.

de tweede keer hadden we echt een topper, een vrouw van 58, die ontzettend veel heeft gedaan. Het klikte ook goed. die had ik graag weer gehad.

deze keer zat het ook niet echt mee. de eerste dag heeft ze helemaal niks gedaan... dus toen hebben we maar even afpspraken gemaakt. maar nog niet echt tevreden hoor. de emmers sop liet ze overal staan, zzwarte en witte was bij elkaar in de wasmachine, als ze kwam moest ze eerst een uur bijkomen en koffie drinken, ach ja ben blij dat ik het weer zelf doe...

het moet gewoon klikken tussen jou en de kraamverzorgster en dat is denk ik het belangrijkste.

hoe gaat het met de zwangeren?

kleine arie doet het op zich goed, alleen wat voedingsprobleempjes, die hopelijk snel opgelost zijn. Het is een heerlijk ventje, echt genieten hoor zo'n klein hummeltje.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 mei 2009 06:32

Wij hebben 2 meisjes en die willen heel graag een meisje! Maar ons maak het niet uit, Voor die 2 dames zouden we het leuk vinden een meisje, maar een jongen is weer eens wat anders.... we zien het wel.
Gister naar de vk, alles prima! Over 4 weken de 20 weken echo maar ik wil niet weten wat het is. (maar het blijft moeilijk om dan toch niet stiekem te kijken)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2009 06:51

Ik heb toch wel zelf ervaren dat het er weinig meer toe doet als het kindje er eenmaal is. Ik zei ook altijd dat als ik ooit een kindje zou krijgen ik een meisje wilde, leuk met strikjes, rokjes, jurkjes, barbies. Ik dacht ook zeker te weten dat dit een meisje zou worden. Tot de dokter triomfantelijk riep:' Een jongen!' En toen boeide het me totaal niets meer (tijdens mijn zwangerschap trouwens ook niet meer). En nu vind ik het zo stoer dat we een knul hebben. Zat stoere kleertjes. En ik wilde vroeger altijd graag een oudere broer, die zullen eventuele zusjes/broertjes nu wel hebben :D Heerlijk, een eerstgeboren zoon ;)

(en dat gezondheid zo belangrijk is ben ik het ook niet mee eens, ik wil dat hij gelukkig is, dat kan ook als hij niet gezond zou zijn)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2009 07:09

dat laatste ben ik helemaal met je eens!!!! Amen. :oops: :oops:

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 07 mei 2009 14:12

Hoi dat iedereen graag wil dat hun kinderen gelukkig is, is natuurlijk helemaal waar!
Toch vind ik gezondheid heel belangrijk vinden, in ons ouderlijk gezin met 5 kinderen heeft mijn moeder met 3 kinderen jaren in het ziekenhuis gelopen vanwege hun afwijkingen.
Dan kunnen de kinderen uiteindelijk wel gelukkig zijn of worden, maar het is wel ongelooflijk zwaar voor je als ouders een een soort van aanslag op je huwelijk, als je er zeker niet samen over je gevoel blijft praten etc.
Dus ik vind het zeker heel belangrijk; de gezondheid

verder heb ik (vele snappen het niet) toch wel voorkeur voor een jongensgezin.
zou zelf toch wel 3 jongens als het ideale gezin zien.
voor mn gevoel zijn ze eens stuk praktischer, en hoop ik dat ze echte moederskindjes (natuurlijk wel op een posit. manier) worden en zijn ze voor mn gevoel ook makkelijker als meiden.
haha, kan ik mn man straks met ze op kamperen sturen, en gaat mama lekker naar een spa oord.
(was dat maar waar, :lol: )
bij de volgende zwangerschap zou ik het wel willen weten wat het word, dan weet ik of de babykamer toch wat aangepast moet worden, heb deze toen ons zoontje een half jaar was, helemaal blauw gesaust.
alles is wel zo aangepast, dat ik de muren rose kan sauzen en deze dan wel ook voor meisjes kan... dus...
ik zie het wel, hoe alles gaat lopen in de (verre) toekomst.

gr happy mom

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 mei 2009 14:34

Aan de babykamer hoeven we weinig of niks te doen. Annemiek moet naar de zolder en daar is het nu griezelig zon enorme bende het is, dus een kwestie van opruimen. Gordijnstof en dekbed heb ik al. Haar bed moet mee (een hemelbed) en dan nog een nieuwe kast en speelgoedkast en een speeltafel ofzo. maar ze wil absoluut nog niet dus dat zal een hele strijd worden.

Gisteren naar de vk en alles was prima. Hartslag erg krachtig dus we zijn heel blij en dankbaar en nu zijn de leste zenuwen toch wel vertrokken!

Terug naar “Archief”