Moderator: Moderafo's
maboc schreef:Ah joh ... 't is je moeder die bedolet het vast niet zo kwaad.
Ze zijn maar om een (1) reden zo vervelend : ze zijn eigenlijk wel waar.
Riska schreef:Ik denk dat je eens bij jezel zou moeten nagaan, waarom je zo geraakt bent door wat je moeder zegt. Je wilt graag bevestigd worden, dat is normaal. Maar een simpele opmerking die je raakt - waarom? Is gewicht altijd al een gevoelig punt? Is er iets anders?
En ben je in staat haar te zeggen dat zo'n opmerking jou zeer doet?
tante-tortel schreef:Of ze weet helemaal niet dat ze je daarmee kwetst? Misschien gewoon tegen haar zeggen: U hebt gelijk, maar ik ervaar het als kwetsend als u dat zo zegt?
Ik weet niet hoor, hoe dat dan weer land bij je moeder.
Mortlach schreef:maboc schreef:Ah joh ... 't is je moeder die bedolet het vast niet zo kwaad.
Nee, dat zegt ze ook altijd. En dat geloof ik ook wel. Ik zou alleen willen dat ze eens een keer nadacht.
Ze zijn maar om een (1) reden zo vervelend : ze zijn eigenlijk wel waar.
Nee, dat is niet waar. Het kan mij niks schelen dat ik wat zwaarder ben dan ik zou kunnen zijn. Daar heb ik volledig vrede mee. Het is niet aan haar om daar kritiek op te hebben, en daarmee mij het gevoel te geven dat ik tekort schiet. Er is maar één persoon die bepaalt of ik te dik ben, en dat ben ik zelf.
maboc schreef:Moeders hebben altijd kritiek daarvoor zijn het moeders. De manier waarop ze de boodschap verpakken is soms niet zo handig inderdaad. Nogmaals.....laat het gewoon van je afglijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten