TheKeimpe schreef:Roos, je mag het van mij Arrogant vinden. Maar feitelijk sla je mij nu (volgens je eigen woorden) in mijn gezicht. Je claimt namelijk dat de waarheid niet gekend kan worden.
Verder beschuldig je Christus van een enorme arrogantie, als Hij zegt dat hij (de belichaming van) de Waarheid IS.
Wat een onzin, natuurlijk beschuldig ik Christus niet, dat maak jij ervan
Ik heb nergens gezegd dat de waarheid niet gekend kan worden, alleen dat er vele uitleggen mogelijk zijn. Wie er gelijk heeft, welke denominatie of kerk, zal pas bekend zijn wanneer we het Hem zelf kunnen vragen. En wie weet, heeft geen van ons allen dan gelijk gehad. Alleen Hij kent en is de volledige waarheid.
Ik gun jou van harte jouw uitleg van de waarheid. Gun jij dat dan ook aan andere mensen, en claim niet dat jouw uitleg van de waarheid de enige goede uitleg is. Vele mensen hebben zich al over de uitleg van de bijbel gebogen, en niemand kan met recht claimen dé enige echte uitleg gevonden te hebben.
Jij bent denk ik gereformeerd, of een vorm daarvan. Wie zegt dat de katholieken niet de ware uitleg hebben?
Dus beweer niet dat jij 100% zeker dé waarheid kent.