kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 13:15

Jo'tje schreef:Maar: vind je het dan niet zonde dat er in dat productieproces van goedkope kleding vaak katoenboeren slecht betaald krijgen, sprake is van kinderarbeid, weinig aandacht is voor milieu etc?
Niet dat ik mezelf daar altijd even bewust van ben (geweest), maar zag er een paar jaar terug iets van op tv, toen was er nog véél minder aandacht voor dan nu, en het heeft mij wel aan het denken gezet.
ik moet eerlijk bekennen dat ik daar echt zo weinig over nadenk. Klinkt misschien grof maar ik ga niet bij elke winkel nadenken over wie het gemaakt zou kunnen hebben, welk land het heeft gemaakt en waarom ze zo slecht betaald krijgen. Natuurlijk hebben wij daarin een plicht en dat ontken ik ook niet, maar daar denk ik dus weinig over na.... :oops:
Ik heb dus wel weer wat leuks gekocht bij Piet Kerkhof :D eindelijk een degelijke spijkerbroek :D en 2 shirtjes zonder mouwen voor de zomer, heerlijk :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 mei 2009 13:53

:mrgreen: Ik dacht dat Piet Kerkhof een meubelzaak was... hoe ik daar nou bij kwam? Ben er duidelijk nog nooit geweest in ieder geval :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 14:10

Dat is volgens mij Piet Klerckx ofzo ;)

Laarzen van 230 euro vind ik voor mij dus echt veeeeel te duur. Ik heb 4 jaar op laarzen van 120 gelopen, en het is dat nu de punt door is, anders had ik ze nog langer aangehad. Maar die 120 vond ik eigenlijk al boven mijn budget toen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2009 14:16

LeChat schreef::mrgreen: Ik dacht dat Piet Kerkhof een meubelzaak was... hoe ik daar nou bij kwam? Ben er duidelijk nog nooit geweest in ieder geval :wink:

Is Piet klerks (ik weet niet hoe je het schrijft een meubel zaak)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 mei 2009 14:24

@MissF en liefie: Oh ja, dat was het :lol:

'k Vind Piet Kerkhof niet zo'n welluidende naam voor een (dames?)kledingzaak, maar goed...

pipjepipje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pipjepipje » 05 mei 2009 15:27

Soms zou ik ook wel wat meer op kleding willen besparen, maar uit tijdgebrek ren ik meestal naar een winkel waarvan ik zeker weet dat ik er zal slagen. Niet goedkoop, maar wel snel klaar. Graag in één keer voor 't hele seizoen, dan is dat voorlopig weer achter de rug. Voor panties is Zeeman mijn adres!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 16:31

LeChat schreef:@MissF en liefie: Oh ja, dat was het :lol:

'k Vind Piet Kerkhof niet zo'n welluidende naam voor een (dames?)kledingzaak, maar goed...
nee ik ook niet maar ze hebben wel leuke kleding! Meestal dan... nu ff wel :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 05 mei 2009 19:48

Op dit moment kan ik goed slagen bij vero moda en soms ook bij only! Dat komt omdat ik jurkjes en tuniekjes erg leuk vind, die verkopen ze daar volop. Deze winkels vind ik niet duur :D
Maar ook kan ik leuk winkelen bij noa noa en vanillia, dan is de kleding weer wat duurder. Maar ik doe ook jaren met mooie kleren, geen kleding kopen die erg trendgevoelig is en er zuinig op zijn.

Wassen jullie je kleren vaak? Ik probeer niet te vaak te wassen door kleding goed te luchten en vlekjes met een washandje te verwijderen. Bij een rok of een jurk bijvoorbeeld. Ik vind het onzin om een rok na 2 dagen in de was te doen, maar bij een shirtje doe ik dat dan weer wel.
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 20:08

wat is vaak. Nu ik zo nu en dan oppas op de kinderen van m'n zus was ik wel regelmatig m'n tshirt's. Maar ik lucht wel vaker m'n kleding dan dat ik ze was.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 20:19

ik lucht ook wel kleding maar doe het na een paar dagen wel in de was. Na een dag werken doe ik m'n t-shirt wel in de was, het zit niet lekker meer als ik t dan nog een dag aandoe. Ik voel mij dan echt vies. Maar als ik 2 dagen vrij ben geweest heb ik wel 2 dagen dezelfde kleding aan. Mits ik erg zweet of het vies is.
Broeken doe ik wel n paar dagen mee, dat kan op zich wel vind ik. Sokken gaan elke dag de was in, en soms wel 2 paar per dag. Handdoeken doe ik dan soms wel 2x mee, die lucht ik ook en/of hang ik te drogen. Ik ben niet vies van mezelf :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2009 07:26

Broeken en truien kan je prima even luchten, maar mijn T-shirts stinken na 2 dagen wel naar zweet, omdat ik zoveel fiets. Dus die gaan dan wel de was in.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 06 mei 2009 07:53

Shirts en bloesjes gaan hier altijd de was in na 1 of 2 dagen. Maar rokken, broeken, truien veel minder. De kleur blijft veel mooier.
Met de kleding van de kids lukt dat natuurlijk meestal niet. Maar dat hoeft ook geen jaren mee. Alleen in het begin als het nog net nieuw is doe ik er wat voorzichtiger mee.
De handdoeken na het douchen gaan altijd direkt in de was. Maar als ik er alleen mijn gezicht ofzo mee afgedroogd heb die gebruik ik wel vaker.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2009 08:20

Wij gooien wel snel iets in de was. Mijn man draagt dagelijks pakken voor zn werk en dat betekent elke dag een schoon t-shirt en overhemd. s'Avonds draagt hij momenteel altijd een korte broek ( waarschijnlijk tot aan september :lol: ) Die gaat ook na een paar dagen de was in.
Zelf gooi ik elke dag een shirtje de was in en een broek na 2/3 dagen. Rokken was ik iets minder vaak. Ligt ook aan de kleur. De kleding van Hugo gooi ik elke dag in de was. Dat stinkt echt na een dag. Heel soms doe ik zijn broekje 2 dagen aan, maar ook echt niet langer. Zijn pyjama doe ik ook na 2/3 nachten in de was evenals zijn trappelzak.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 mei 2009 08:29

Shirtjes en blouses gooi ik altijd na 1 dag in de was. Rokken en jasjes lucht ik heel vaak, want die worden toch snel lelijk in de was en het is (in tegenstelling tot de shirtjes en blouses) niet persé nodig ze na 1 dag in de was te gooien.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2009 08:38

Ik moet zeggen dat ik mijn broekpakken, zelfs wollen pakken, ook regelmatig in de was gooi. Gewoon op de wolwas en nat uithangen.

Terug naar “Archief”