Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2009 12:28

dat is er al... die goedkopere duplo, maar de kwaliteit is echt niet je van het! als je op zo blokje gaat staan is het echt kapot. Nou op duplo kan volgens mij een olifant nog wel dansen, dan zijn ze nog heel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 13:11

Pakken ben ik ook niet van, ook niet bij volwassen mannen, ik vind het altijd overdreven staan (en als hij het perse wil dan alsjeblieft zonder stropdas, want die dingen snap ik niet, zo'n raar stofje om zijn nek gebonden :D )

Jurian is naar het kdv geweest en ging prima. Pff, ik vond het echt niet leuk! Nu ben ik niet iemand die gaat huilen ofzo, maar ik baalde er echt van, dat ik hem achter moest laten. Zeker nu ik gewoon ging winkelen. Ik denk dat het makkelijker is als ik echt werk, dan is het tenminste met een doel, nu was het om te wennen, maar volgens mij begrijpt hij er toch niks van. Hij had er 2 uur geslapen, en alleen maar gelachen en gekletst. Al moest hij toen we er net waren wel even rondkijken, maar daarna was het prima :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mei 2009 13:18

Ik zou denk ik voor die dierentuin gaan, die is echt leuk! De trein van duplo vind ik trouwens ook erg leuk.
Ik heb een tijdje terug een hele doos duplo via marktplaats gekocht, vooral blokjes om te bouwen. Timon heeft dus al een hele bak vol inmiddels :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 mei 2009 13:26

Danique is verzot op beesten.
en bouwstenen heeft ze ook al genoeg.
Poppenhuis is ook wel leuk, is die trein ook leuk voor een meid, Haai?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2009 13:32

De eerste dagen werken is ook behoorlijk wennen! Ik wist niet hoe snel ik weer naar huis moest gaan om de kleine man op te halen. Nu moest Hugo ook wel erg wennen. Op het kdv merkten ze het niet zo, maar hij was compleet apatisch als ik met hem thuis kwam. Pas na 6 weken begon hij te wennen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mei 2009 13:46

Mijn nichtje heeft die trein een paar jaar terug gekregen en speelt er nu nog steeds mee. Dus ja, ook geschikt voor meisjes :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2009 16:56

autootjes en treinen zijn echt wel geschikt voor meisjes! julia speelt hier ook meer met autootjes en poppen!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 mei 2009 20:32

Danique speelt ook met autootjes, maar ik wil haar toch meisjes speelgoed geven,
vandaar een informatieve vraag, misschien was die trein wel echt voor jongens, vindt ik persoonlijk
minder leuk, maar begrijp dat het ook leuk voor meisjes is.:-)
Ik zou haar bv geen Bob de Bouwer geven ook al zou ze daar heus wel mee spelen, ik geef
mijn neefje ook geen poppenhuis van Duplo oid op zijn verjaardag.
Als ze groter zijn en ze vragen ernaar vindt ik dat heel anders, weet dat Milan wel een buggy heeft met
zijn pop Danique ;-) als hij dat leuk vindt prima!!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 06 mei 2009 07:47

Ik zou een meisje ook eerder meisjesspeelgoed geven, ook al spelen ze gerust met treinen en auto's enz. vooral als ze wat jonger zijn vinden ze veel blokjes om lekker te bouwen, diertjes en figuurtjes erg leuk.
Miss F: sterkte met het wennen op het kdv. En straks met het werken zelf. Terwijl ik werkte was mijn man altijd thuis. (werkte in de zorg avonden en weekenden) maar vond het in het begin ook gewoon moeilijk om je kleintje achter te laten. Zelfs bij mijn eigen man. Maar je hebt een lange tijd zo intensief gezorgd voor je kleine kindje....dat dit ook wel logisch is.
Het gaat vast goed komen. :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2009 08:02

Ik vond het al wel schelen toen ik eenmaal met de borstvoeding was gestopt.Ik had toen pas echt het gevoel dat ik iets afstand kon nemen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 mei 2009 08:24

waarom zou je een meisje persé meisjesspeelgoed willen geven, terwijl het kind met treintjes ed. gelukkig is?

Om mijn eigen voorbeeld aan te halen: ik heb altijd met de dingen van mijn broer gespeeld, omdat poppen ed me echt niet interesseerden. Sommige familieleden hebben kapitalen uitgegeven aan dingen waar ik nooit een hand naar heb uitgestoken... achteraf gewoon jammer van het geld en de moeite. Lego maakte mij veel blijer! Gelukkig lieten mijn ouders me wat vrijer daarin...
En om het punt van een te jongensachtige opvoeding meteen voor te komen: ik ben dan wel nooit een meisje-meisje geworden, maar voel me (nu) echt wel op en top vrouw, hoor! :wink:

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 06 mei 2009 08:33

Wij hebben vroeger ook uren met de duplo gespeeld, en later heel veel met de lego,
mijn ouders gaven nooit echt dure kado's maar voor duplo en lego trokken ze wel alles uit de kast, en echt met super succes, haha, wij zijn inmiddels op de jongste na 18+, de jongste is nog 12, maar iedereen speelt thuis nog graag met ons broertje mee met de lego, onder het mom; we helpen je wel, haha
Het blijft echt zo leuk, mijn zoontje heeft inmiddels ook duplo en ondanks dat hij nog niet kan bouwen (dat doen papa en mama wel) speelt hij er wel elke dag mee.
We hebben een setje van de dierentuin, en doet de bek van de krokodil open en dicht, open en dicht, doet mijn vinger ertussen en kijkt wat er gebeurd, speelt met de zebra's en met de aapjes, ook al beseft hij nog niet wat het is, hij is er wel heel druk mee.
Wij als meisjes speelden vroeger heel veel met het poppenhuis en de boerderij en de trein van duplo.
Later toen we naar de lego gingen hadden we van onze ouders een manege gehad, maar speelden eigenlijk in totaal met alle lego, ook wat mijn broertje kreeg bijv, zoals een haven en een trein.

Ik denk dat ik zelf ook wel bij speelgoed kopen nu hij nog klein is, wel let op jongensspeelgoed, maar als hij later groot is en bijv echt iets van poppen ofzo wil, vind ik het wat anders.

gr happy mom

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2009 15:31

Nu begrijp ik eindelijk waarom Jurian al een week met zijn tong uit zijn mond hangt. Hij heeft twee tandjes! Hij kwijlde al zo, en altijd met zijn vingers in zijn mondje. Maar ik voelde vorige week nog niks. Zei de leidster op het kdv vandaag:' Ja, want hij heeft natuurlijk ook al tandjes...' Huh? En ja hoor, twee minitandjes onderin. Zo schattig. En blijkbaar heeft hij er niet echt pijn aan gehad, hij is nog net zo lief als altijd :D

Wat een enorm voordeel is aan werken: ik vond het zo ontzettend heerlijk om hem net weer te zien en te knuffelen. Als ik hem de hele dag zie ook wel, maar da's toch anders. Ik was gewoon weer totaal verliefd op hem :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mei 2009 16:11

Leuk MissF hij is er vroeg bij!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2009 16:33

MissF schreef:Nu begrijp ik eindelijk waarom Jurian al een week met zijn tong uit zijn mond hangt. Hij heeft twee tandjes! Hij kwijlde al zo, en altijd met zijn vingers in zijn mondje. Maar ik voelde vorige week nog niks. Zei de leidster op het kdv vandaag:' Ja, want hij heeft natuurlijk ook al tandjes...' Huh? En ja hoor, twee minitandjes onderin. Zo schattig. En blijkbaar heeft hij er niet echt pijn aan gehad, hij is nog net zo lief als altijd :D

Wat een enorm voordeel is aan werken: ik vond het zo ontzettend heerlijk om hem net weer te zien en te knuffelen. Als ik hem de hele dag zie ook wel, maar da's toch anders. Ik was gewoon weer totaal verliefd op hem :D

Wat heerlijk zeg. Misschien heb je het al ergens neer gezet (we zijn een aantal dagen weg geweest dus geen tijd/zin om alles te lezen) maar hoe ging het met werken?

Terug naar “Archief”