kwebbel schreef:oke, dat dacht ik nl. Duidelijk nu

Wat belijden "mensen" dan volgens jou anders dan dat de Vader en Zoon één zijn ? Kun je dat aangeven?
Het onderscheid tussen de Vader en de Zoon is puur figuurlijk, want Jezus zei tegen de Joden die bekend waren met de geschriften die wij kennen als het OT:
Joh 8,43 Waarom kent gij Mijn spraak niet? Het is, omdat gij Mijn woord niet kunt horen.
In de gereformeerde hoek wordt het onderscheid tussen de Zoon en de Vader letterlijk genomen en dat is naar mijn idee zeer onjuist.
Jezus is inderdaad "God", Hij heeft een Vader (=God), toen Jezus op aarde kwam is Hij mens geworden om te sterven voor onze zonden.
Jezus is Zijn Eigen Vader, want Hij zei immers: 'De vossen hebben holen, en de vogelen des hemels nesten; maar de Zoon des mensen heeft niets, waar Hij het hoofd zal neerleggen.' (Mat 8,20)
Nu regeert Hij aan de rechterhand van Zijn Vader. Het is moeilijk uit te leggen, ik heb even gegoogled, misschien kan onderstaande link je beter helpen?
* link verwijderd door moderator *
Bedankt voor de link, maar het feit dat Jezus aan de rechterhand van God gezeten is betekent niet dat Hij te onderscheiden van de Vader is, integendeel:
Ps 110,5 De HEERE is aan Uw rechterhand; Hij zal koningen verslaan ten dage van Zijn toorn.
De Zoon sprak in gelijkenissen (Mat 13,3) en de Vader sprak door dienst van de profeten ook (Hos 12,11) in gelijkenissen. De Vader zou zo vrolijk als de bruidegom zijn (Jes 62,5) en de Zoon noemde Zich (Mar 2,19) de Bruidegom. Merk aandachtig op wat de Zoon hier zegt:
Luk 13,34 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn, hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijk een hen haar kuikens onder de vleugels vergadert; en gij hebt niet gewild?
Hoe vaak heeft Jezus in het vlees geprobeerd de kinderen van Juda bijeen te vergaderen? Als Jezus niet de Vader is, dan tellen de keren uit het OT niet mee toch?