tante-tortel schreef:Ik moet denken aan wat de Bijbel zegt over zonde. Als iets je tot zonde verleid doe het weg.
En dat is wat je dan ook zou moeten doen in dit geval.
Die andere vrouw heeft je man tot zonde verleid. Doe haar weg uit jou en zeker uit zijn leven.
In het verleden is dat een keer het geval geweest. Dat wil nog niet zeggen dat het dus nog steeds zo is. je kan deze Woorden van Jezus ook omdraaien. Als iets je niet tot zonde verleidt hoef je het niet weg te doen. De vraag is dus niet: Heeft zij hem tot zonde verleid? Maar in tegenwoordige tijd.
Het is allemaal wat te simpel. Een tijd elkaar niet zien kan goed zijn, maar dat gaat lastig aangezien het collega's zijn. Maar hoe waren de gevoelens, hoe zijn ze nu? Is er dan een reeele kans op herhaling? Uiteindelijk is de ideale situatie dat de vriendschap niet hoeft te stoppen maar ze geen andere gevoelens meer voor elkaar hebben. Er moet gewoon eerst eens goed gepraat worden. Verliefd worden op iemand die je niet kan krijgen, het komt vaak genoeg voor. Ik ken genoeg mensen die een relatie hadden die uitging en vervolgens vrienden zijn geworden zonder elkaar ooit nog in verleiding te brengen. Of waarvan iemand verliefd was op de ander en het niet wederzijds was, hij/zij dat na verloop van tijd accepteerde en ermee leerde leven. En er vriendschap overbleef. Het zou kunnen dat dat hier ook kan, en het is jammer als een vriendschap daardoor kapot moet gaan. Maar goed, dan moet er wel van alle kanten openheid en eerlijkheid en duidelijkheid komen, er goed gepraat worden. Elkaar nog wel willen zien maar ondertussen niet transparant en open zijn is niet goed, daar ben ik het helemaal mee eens.