Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Re: Homofilie 4

Berichtdoor DesertRose » 28 apr 2009 16:05

dronkenschap is bijvoorbeeld niet een zonde die direct nadelig is voor een derde. gierigheid ook niet. hoererij ook niet (ongetrouwde man + prostituee). Toch worden ze verboden. waarom?
Waarom wordt hoererij verboden? omdat de gemeenschap met meerdere vrouwen de tempel van de Heilige Geest ontreinigd.
Hoe kan dat? waarom zou dat zo zijn? leg mij dat eens uit, want ik weet het niet.

Ik denk ook wel dat de ónderdelen bínnen een homorelatie goed kunnen zijn. Maar het féit van de homorelatie is los daarvan ook oordeelbaar. En dat enkele, kaalgeplukte feit, wordt verboden. De KERN dus. Mannen met mannen. punt. Alles er om heen, het máákt niet uit, de kern wordt verboden.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 28 apr 2009 16:06

wis

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 28 apr 2009 16:12

Maar DesertRose... Dronkenschap doet jezelf schade en komt er bij gierigheid een op de ander gerichte LIEFDE kijken?
Is er bij hoererij LIEFDE in het spel?

Dát is nou juist de kern. De dingen die jij aanhaalt zijn IK-gerichte zaken. Dat is liefde nooit.
En hetero's zien aan wat voor ogen is: zijn beperken zich tot de lichamelijke activiteiten. Maar als die er zijn, ontstaan die uit liefde. Anders klopt er iets niet en dat geldt zowel voor homo's als voor hetero's.

En in ALLE 7 gevallen (zoveel? ja zoveel #-o ) waar in de bijbel enigszins op over homoseksuele contacten wordt gesproken, ontbreekt de LIEFDE, maar gaat het over LUST.

En ook dat kan niet voor homo's noch voor hetero's. Heb je enig idee hoe vaak er in de bijbel over heterosseksuele ontsporingen wordt gesproken? Da's niet te tellen!

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 28 apr 2009 16:43

meboy schreef:Zondigen onder de genade betekend: zo leven dat God niet in het middelpunt staat, maar het vlees.

Indien wij nu met Christus gestorven zijn, zo geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven;
9 Wetende, dat Christus, opgewekt zijnde uit de doden, niet meer sterft; de dood heerst niet meer over Hem.
10 Want dat Hij gestorven is, dat is Hij der zonde eenmaal gestorven; en dat Hij leeft, dat leeft Hij Gode.
11 Alzo ook gijlieden, houdt het daarvoor dat gij wel der zonde dood zijt, maar Gode levende zijt in Christus Jezus, onzen Heere.
12 Dat dan de zonde niet heerse in uw sterfelijk lichaam, om haar te gehoorzamen in de begeerlijkheden deszelven [lichaams].
13 En stelt uwe leden niet der zonde tot wapenen der ongerechtigheid; maar stelt uzelven Gode, als uit de doden levende [geworden] zijnde, en [stelt] uw leden Gode tot wapenen der gerechtigheid.
14 Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
15 Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade? Dat zij verre.

Je kunt het misschien niet bevatten, maar; homo's kunnen zich gedragen tot wapens van de gerechtigheid, als uit de doden levend geworden zijnde. De zonde heerst niet meer maar Christus heerst. En zolang dat het geval is zondigen ze niet onder de genade.

Beiden heersen,zoals jij het uitlegt voor jezelf.Je blijft de zonde doen die als zonde aangewezen wordt(dus heerst hij over je) en daarnaast stel je dat Christus over je heerst?

..........die zich verkeerd gedraagt in twee wegen, zal in de ene vallen.......

meboy

Berichtdoor meboy » 28 apr 2009 16:53

DesertRose schreef:dronkenschap is bijvoorbeeld niet een zonde die direct nadelig is voor een derde. gierigheid ook niet. hoererij ook niet (ongetrouwde man + prostituee). Toch worden ze verboden. waarom?
Waarom wordt hoererij verboden? omdat de gemeenschap met meerdere vrouwen de tempel van de Heilige Geest ontreinigd.
Hoe kan dat? waarom zou dat zo zijn? leg mij dat eens uit, want ik weet het niet.

Ik denk ook wel dat de ónderdelen bínnen een homorelatie goed kunnen zijn. Maar het féit van de homorelatie is los daarvan ook oordeelbaar. En dat enkele, kaalgeplukte feit, wordt verboden. De KERN dus. Mannen met mannen. punt. Alles er om heen, het máákt niet uit, de kern wordt verboden.

Dronkenschap gierigheid en hoererij zijn wel degelijk nadelig voor derden of voor jezelf. Je kan moeilijk een bordje bij de prostituee neerzette: slechts toegankelijk voor singles. Homosexualitiet is niet nadelig voor jezelfs en ook niet voor derden. Juist omdat waarden als liefde en trouw een rol spelen.

Hoererij is geen waarborg voor duurzaamheid. Een van de essentiele kernwaarden. Dat is ook de reden dat pedofilie van een andere orde is dan homofilie. Een pedofiel is slechts gericht op een persoon zolang het kind is.

Wat is de kern van homoseksualiteit? Wat is een relatie? Je zegt binnen een homorelatie zijn er onderdelen goed. Maar wat is een homorelatie zonder de onderdelen? Wat is een heterorelatie zonder die onderdelen? Er blijft niets over om te oordelen. Homoseksualiteit IS een verzameling onderdelen. NNet zoals heteroseksualiteit een verzameling onderdelen IS.

God maakte man en vrouw en die begonnen allemaal dingen met elkaar te doen. Dat deden ze uit liefde. Er gebeurde wat, er was wat te zien. Dat zijn we later heteroseksualiteit gaan noemen. Als verzamelnaam voor de eigenschappen die zichtbaar en ervaarbaar waren.

Homoseksualiteit is dat wat er zich afspeelt in & om de homoseksueel.
Laatst gewijzigd door meboy op 28 apr 2009 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

meboy

Berichtdoor meboy » 28 apr 2009 16:53

learsi schreef:
meboy schreef:Zondigen onder de genade betekend: zo leven dat God niet in het middelpunt staat, maar het vlees.

Indien wij nu met Christus gestorven zijn, zo geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven;
9 Wetende, dat Christus, opgewekt zijnde uit de doden, niet meer sterft; de dood heerst niet meer over Hem.
10 Want dat Hij gestorven is, dat is Hij der zonde eenmaal gestorven; en dat Hij leeft, dat leeft Hij Gode.
11 Alzo ook gijlieden, houdt het daarvoor dat gij wel der zonde dood zijt, maar Gode levende zijt in Christus Jezus, onzen Heere.
12 Dat dan de zonde niet heerse in uw sterfelijk lichaam, om haar te gehoorzamen in de begeerlijkheden deszelven [lichaams].
13 En stelt uwe leden niet der zonde tot wapenen der ongerechtigheid; maar stelt uzelven Gode, als uit de doden levende [geworden] zijnde, en [stelt] uw leden Gode tot wapenen der gerechtigheid.
14 Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
15 Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade? Dat zij verre.

Je kunt het misschien niet bevatten, maar; homo's kunnen zich gedragen tot wapens van de gerechtigheid, als uit de doden levend geworden zijnde. De zonde heerst niet meer maar Christus heerst. En zolang dat het geval is zondigen ze niet onder de genade.

Beiden heersen,zoals jij het uitlegt voor jezelf.Je blijft de zonde doen die als zonde aangewezen wordt(dus heerst hij over je) en daarnaast stel je dat Christus over je heerst?

..........die zich verkeerd gedraagt in twee wegen, zal in de ene vallen.......

Oh dan nu even scherp; jij bent zondeloos? Wie zit er dan op de troon?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 28 apr 2009 17:13

En hierin oefen ik mijzelf, om altijd een onergerlijk geweten te hebben bij God en de mensen.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 28 apr 2009 17:22

Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben,zo verleiden wij onszelf, en de waarheid is in ons niet.....indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig,dat Hij ons de zonden vergeve, en........... ons reinige van alle ongerechtigheid.

meboy

Berichtdoor meboy » 28 apr 2009 17:32

Gooi het dan mij ook niet voor de voeten, als je weet dat je hierin nog iets te leren hebt. Ik hoop dat je inziet wat voor een lompe opmerking het was. Confronterend hé zo'n vraag?

Iets in ons vind altijd dat de ander zondiger en bewust zondiger is dan ik. Laten we de wereld verbeteren en beginnen bij onszelf.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 28 apr 2009 21:14

meboy schreef:als God iets goed noemt dan zal het gevoel wat ik er van zal hebben niet bijster negatief zijn. Kan mijn gevoel mij bedriegen? Ja als ik zonder onderzoek blind afga op mijn gevoel dan is dat uiterst bedriegelijk. Check check dubbelcheck Ik denk dat veel hetero's wat dat betreft veel van christenhomo's kunnen leren.

Begrijp ik je goed Meboy , dat jij door onderzoek tot de conclusie bent gekomen, dat God het goed vindt?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 apr 2009 21:19

meboy schreef:Weet je, dat vind ik ongeloofelijk moeilijk. Want het is zo kwetsbaar..
Yep, dat is waar. Het is donders moeilijk. Maar toch denk ik dat wij, elkaar allen tot steun kunnen zijn als we ophouden met al die discussies en elkaar gewoon laten zien hoe we in het leven durven, of misschien wel mogen staan. En dan gaat het niet over “kijk mij eens” Of misschien wel “Kijk wat de Heer aan mij heeft gedaan” Waarbij het niet over mij gaat. Over ons gaat. Maar alleen gaat maar over Hem. Dan kunnen onze woorden alleen maar Hem groot maken. Wat de rest er ook van vindt.

En dan ben je kwetsbaar. Maar dat is dan niet meer zo belangrijk.

meboy schreef: een God van zorg? Een God van mededogen? Een God die omarmt? Een God die een schouder biedt als niemand anders dat meer doet? Waarom kan je het dan niet aan Hem vragen?

Yep, mooi gezegd, een God die een schouder biedt.

Of misschien meer dan een schouder. Hij biedt Zichzelf helemaal aan. Niet alleen een schouder maar bij wijze van spreken een heel lijf waar je jezelf aan vast mag klampen. En als wij dat niet kunnen, durven, of wat dan ook dan trekt Hij ons wel naar Hem toe.
Weet je, dan maakt het niet meer uit of wij alles netjes kunnen uitleggen, dan heeft dat steeds minder waarde. Het enigste wat overblijft is het vertrouwen, het hopen en misschien ook wel het zeker weten. Niet als reclamebord voor mijzelf. Maar juist als reclamebord voor Hem.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 28 apr 2009 21:38

meboy schreef:Gooi het dan mij ook niet voor de voeten, als je weet dat je hierin nog iets te leren hebt. Ik hoop dat je inziet wat voor een lompe opmerking het was. Confronterend hé zo'n vraag?

Iets in ons vind altijd dat de ander zondiger en bewust zondiger is dan ik. Laten we de wereld verbeteren en beginnen bij onszelf.

Dat ik nog iets te leren heb kan niet de rede zijn, dat ik niets meer mag zeggen over hoe jij omgaat met het geschreven Woord met betrekking tot homosexualiteit.

Laten we de wereld verbeteren en beginnen bij onszelf?
Die tekst lees ik niet in de bijbel.

meboy

Berichtdoor meboy » 28 apr 2009 22:02

learsi schreef:
meboy schreef:Gooi het dan mij ook niet voor de voeten, als je weet dat je hierin nog iets te leren hebt. Ik hoop dat je inziet wat voor een lompe opmerking het was. Confronterend hé zo'n vraag?

Dat ik nog iets te leren heb kan niet de rede zijn, dat ik niets meer mag zeggen over hoe jij omgaat met het geschreven Woord met betrekking tot homosexualiteit.

Laten we de wereld verbeteren en beginnen bij onszelf?
Die tekst lees ik niet in de bijbel.

Ja, vind je dat je daar iets over te zeggen hebt? Dan mag ik vast ook iets zeggen over jouw heteroseksualiteit en hoe jij daar mee omgaat. De tijd dat het éénrichtingsverkeer is is voorbij...

meboy

Berichtdoor meboy » 28 apr 2009 22:40

learsi schreef:
meboy schreef:als God iets goed noemt dan zal het gevoel wat ik er van zal hebben niet bijster negatief zijn. Kan mijn gevoel mij bedriegen? Ja als ik zonder onderzoek blind afga op mijn gevoel dan is dat uiterst bedriegelijk. Check check dubbelcheck Ik denk dat veel hetero's wat dat betreft veel van christenhomo's kunnen leren.

Begrijp ik je goed Meboy , dat jij door onderzoek tot de conclusie bent gekomen, dat God het goed vindt?

Definieer "het", wat bedoel je er mee; anders kan ik niets met je vraag.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 28 apr 2009 23:05

Zie 20 april jou schrijven 's nachts om 3 uur. Je gebruikt daar het woord "iets". Ik ga er van uit dat je daar bedoelt, dat God een homosexuele relatie goed vindt. Omdat je dat daar niet ronduit zegt, twijfel ik over wat je daar bedoelt, vandaar mijn vraag.

Terug naar “Archief”