meboy schreef:Weet je, dat vind ik ongeloofelijk moeilijk. Want het is zo kwetsbaar..
Yep, dat is waar. Het is donders moeilijk. Maar toch denk ik dat wij, elkaar allen tot steun kunnen zijn als we ophouden met al die discussies en elkaar gewoon laten zien hoe we in het leven durven, of misschien wel mogen staan. En dan gaat het niet over “kijk mij eens” Of misschien wel “Kijk wat de Heer aan mij heeft gedaan” Waarbij het niet over mij gaat. Over ons gaat. Maar alleen gaat maar over Hem. Dan kunnen onze woorden alleen maar Hem groot maken. Wat de rest er ook van vindt.
En dan ben je kwetsbaar. Maar dat is dan niet meer zo belangrijk.
meboy schreef: een God van zorg? Een God van mededogen? Een God die omarmt? Een God die een schouder biedt als niemand anders dat meer doet? Waarom kan je het dan niet aan Hem vragen?
Yep, mooi gezegd, een God die een schouder biedt.
Of misschien meer dan een schouder. Hij biedt Zichzelf helemaal aan. Niet alleen een schouder maar bij wijze van spreken een heel lijf waar je jezelf aan vast mag klampen. En als wij dat niet kunnen, durven, of wat dan ook dan trekt Hij ons wel naar Hem toe.
Weet je, dan maakt het niet meer uit of wij alles netjes kunnen uitleggen, dan heeft dat steeds minder waarde. Het enigste wat overblijft is het vertrouwen, het hopen en misschien ook wel het zeker weten. Niet als reclamebord voor mijzelf. Maar juist als reclamebord voor Hem.