Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Daatje123 » 23 apr 2009 10:11

MissF, hoe is het met jullie huis?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2009 13:56

het huis waar ik geboren en opgegroeid ben, staat weer te koop. Het kriebelt wel. Maar wil er voor geen goud terug willen (zou het huis wel willen verplaatsen). Zo lekker ruim enzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2009 16:09

Wij hebben niks meer gehoord van de kijkers. Maar op dit moment staat er toch niets te koop wat we zo zouden willen kopen. Of het huis waar we gekeken hebben moet in prijs zakken, maar die kans is voorlopig nog klein. Dus we houden het hier nog wel even vol. het gemiddelde is nu 6 maanden dat huizen te koop staan, dus daar rekenen we maar minimaal op (al is het veel leuker om te kunnen denken dat we er binnenkort uit zijn, maarja)

Ik wil sowieso supergraag terug naar mijn geboortedorp. Maar dan wel als mijn ouders meegaan (die zien dat wel zitten :mrgreen: ), maar mijn man wil echt niet :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2009 10:49

mijn schoonouders hebben zich in laten schrijven in Zeewolde. Nu is dat zo'n half uurtje rijden (20 minuten als het meezit), op zich vind ik dat niet zo leuk maar in een groot huis met trappen kunnen ze niet zo lang meer wonen. Qua ziekte gaat het wel steeds slechter.
Wij gaan eind van t jaar kijken naar een andere woning. Nu nog even niet. Eerst kijken hoe mijn school verloopt en hoe alles gaat ook qua huizenmarkt.
Voorlopig zitten we nog wel even. Maar neuzen op de markt kan altijd :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 apr 2009 08:00

En waar ze nu wonen zijn dat soort woningen niet?

Als je zelf geen woning te verkopen hebt, en je krijgt je hypotheek rond, dan is het nu een gunstige tijd om een huis te kopen. Maar als ik al een koophuis had, zou ik nu echt nóoit een nieuwe woning durven kopen voor ik de oude verkocht had.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 apr 2009 10:06

En dat is dus het probleem nu, mensen zetten, net als wij trouwens ;), hun huis te koop maar kopen nog niks terug. Dus staat alles muurvast. En ons huis zit net iets boven de startersprijzen, dus vrees ik dat wij ook een beetje pech hebben. Voordeel is wel dat we nu onze hypotheek een heel eind af kunnen lossen en dus elke maand weer meer kunnen sparen (en meer aflossen). Maar voor mensen die echt perse hun huis snel kwijt willen is het echt ongunstig nu. (al zei de makelaar van mijn vriendin dat het onzin is, en dat de huizen prima verkopen, terwijl er in haar flat al 7 te koop staan :( )

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 apr 2009 11:52

Dat merken wij hier ook wel hoor, toch een soort angst.
Wij hadden van de week contact met onze makelaar en we vroegen of hij nu wel wat reacties had gekregen.
Een aantal, maar die mensen wilde dus niet ons huis komen bezichtigen want dan zouden ze zichzelf alleen maar lekker maken en ja, ze willen toch eerst hun eigen huis zien te verkopen :?
Dus het schiet totaal niet op zo.
Heb zelf zoiets van: ga toch lekker kijken en dan zien we wel weer verder, kijken kan altijd.
Wij zijn nu ook bezig om te kijken hoe we ons huis bij de mensen onder de aandacht kunnen brengen.
Adverteren is vaak ook vrij onzinnig want mensen die echt op zoek zijn naar een bepaald soort huis kijken gewoon op internet en dan kunnen zo hup mooi alles goed bekijken.
Dus je hebt weinig opties als alleen wat aan de prijs doen bijvoorbeeld.
Nu kan dat bij ons wel, maar er zijn genoeg andere mensen die toch gewoon aan een bepaalde prijs vast zitten.
Dan word het ook al weer moeilijker.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 apr 2009 17:07

LeChat schreef:En waar ze nu wonen zijn dat soort woningen niet?
die zijn er wel maar boven het salaris (uitkering) van m'n schoonvader of mensen van buitenaf krijgen voorrang. Heel jammer allemaal. Ze hebben een urgentie maar zelfs dan is het heel lastig om in Maarssen en omgeving een huis te krijgen. Mensen van Utrecht krijgen direct een huurwoning gelijkvloers en mijn schoonouders niet :( ze hebben zelfs op het gemeentehuis gezeten om alles uit te leggen e.d. maar ze werken gewoon niet mee. Zonde!
En Zeewolde trekt ze op zich wel. Ik vind het ook wel mooi maar ik wil liever nog even hier blijven. Ik sta in dit durp net 3 jaar ingeschreven en dan zou ik weer ergens anders overnieuw beginnen. Nee, dat wil ik nu nog niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

*Annette*
Majoor
Majoor

Huis kopen!

Berichtdoor *Annette* » 25 apr 2009 18:42

Maar Kwebbel jij hoeft toch niet perse bij je schoonouders in de buurt te wonen? Als zij toch naar Zeewolde verhuizen, ben je toch niet verplicht om ook daarheen te verhuizen? En 20-30 minuten valt toch best mee? Sorry misschien vind je het wel heel raar dat ik het zeg maar heb n beetje het idee dat je een beetje teveel aan je schoonouders vastklampt of hoe je dat ook noemt. Het zullen vast hele lieve ouders voor jou en je man wezen, maar toch misschien moet je proberen om het een beetje 'los' te laten, je zegt zelf in een vorige post dat het qua ziekte wel steeds slechter gaat, misschien wil je daarom ook wel dicht bij ze in de buurt wonen, weet het niet. Maar zelf denk ik dan, hoe moet het voor jou wezen als zij er niet meer zullen zijn? Sorry dit kwam even bij mij naar boven, misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen, hoop in ieder geval dat je het niet verkeerd van me opvat en boos zult zijn.
Wat de toekomst brengen moge........

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 apr 2009 10:37

MissF schreef:Wij hebben niks meer gehoord van de kijkers. Maar op dit moment staat er toch niets te koop wat we zo zouden willen kopen. Of het huis waar we gekeken hebben moet in prijs zakken, maar die kans is voorlopig nog klein. Dus we houden het hier nog wel even vol. het gemiddelde is nu 6 maanden dat huizen te koop staan, dus daar rekenen we maar minimaal op (al is het veel leuker om te kunnen denken dat we er binnenkort uit zijn, maarja)

Ik wil sowieso supergraag terug naar mijn geboortedorp. Maar dan wel als mijn ouders meegaan (die zien dat wel zitten :mrgreen: ), maar mijn man wil echt niet :(

Leuk leuk leuk! Kom een keer een bakkie doen! Mijn man komt uit Papendrecht en wil nu voor geen goud meer terug, wie weet kan hij je man overhalen :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 apr 2009 12:03

*Annette* schreef:Maar Kwebbel jij hoeft toch niet perse bij je schoonouders in de buurt te wonen? Als zij toch naar Zeewolde verhuizen, ben je toch niet verplicht om ook daarheen te verhuizen? En 20-30 minuten valt toch best mee? Sorry misschien vind je het wel heel raar dat ik het zeg maar heb n beetje het idee dat je een beetje teveel aan je schoonouders vastklampt of hoe je dat ook noemt. Het zullen vast hele lieve ouders voor jou en je man wezen, maar toch misschien moet je proberen om het een beetje 'los' te laten, je zegt zelf in een vorige post dat het qua ziekte wel steeds slechter gaat, misschien wil je daarom ook wel dicht bij ze in de buurt wonen, weet het niet. Maar zelf denk ik dan, hoe moet het voor jou wezen als zij er niet meer zullen zijn? Sorry dit kwam even bij mij naar boven, misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen, hoop in ieder geval dat je het niet verkeerd van me opvat en boos zult zijn.
nee nee ben niet boos hoor haha. Maar ik heb dan ook een mindere band met m'n ouders, dit heb ik al meerdere keren uitgelegd en daarom ben ik heel blij dat ik met mijn schoonouders wel overweg kan. Ik klamp mij niet vast, tenminste niet dat ik het weet en ook zij hebben dat nooit gezegd. Ik zeg ook niet dat ik ze achterna reis, ik zou het heel jammer vinden als ze gaan, maar qua ziekte moeten ze toch gelijkvloers wonen. Ik vind het jammer maar ik zou egoistisch zijn als ik ze tegenhou.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2009 12:53

jamillah schreef:
MissF schreef:Wij hebben niks meer gehoord van de kijkers. Maar op dit moment staat er toch niets te koop wat we zo zouden willen kopen. Of het huis waar we gekeken hebben moet in prijs zakken, maar die kans is voorlopig nog klein. Dus we houden het hier nog wel even vol. het gemiddelde is nu 6 maanden dat huizen te koop staan, dus daar rekenen we maar minimaal op (al is het veel leuker om te kunnen denken dat we er binnenkort uit zijn, maarja)

Leuk leuk leuk! Kom een keer een bakkie doen! Mijn man komt uit Papendrecht en wil nu voor geen goud meer terug, wie weet kan hij je man overhalen :mrgreen:

Haha, ik zal hem eens proberen over te halen. Liefst komt hij helemaal niet in Bles, omdat hij weet dat ik dan weer ga zeuren dat hij terug wil.
Gister heeftie heel beslist gezegd: Nee, ik wil daar niet heen verhuizen. Overal wil ik heen, maar niet daarheen. Punt.' Hmmm, jammer ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2009 18:00

MissF nog nieuws over jullie huis?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mei 2009 21:39

Nee, niks. We vergeten eigenlijk een beetje dat het te koop staat. We zien het gewoon wel. We zitten best, en we kunnen op deze manier lekker veel sparen elke maand. En dat is ook wel ideaal. Als het een jaar te koop staat, dan halen we het waarschijnlijk gewoon weer eruit. Want zakken met de vraagprijs doen we sowieso niet. En de prijzen zijn alweer 1% gedaald, dus de kans zit er best in dat we er dan toch erg weinig voor krijgen, waardoor het niet meer voordelig is voor ons (op dit moment wel, omdat we onze kosten koper er dan ruim uit zouden hebben). Dus we wachten gewoon af, en zetten ondertussen maar gewoon weer plantjes op het balkon, en een nieuwe hor in het raam :D

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 mei 2009 12:43

We zijn net naar een hypotheekadviseur geweest. Het viel me helemaal niet tegen, ik had echt verwacht dat we geen hypotheek konden krijgen, maar dat is waarschijnlijk gewoon mogelijk (en dat zonder vast contract of intentieverklaring). We hebben een super leuk huis gezien en eigenlijk willen we dat gewoon erg graag. Maar ja, we hebben toch besloten om nog even te wachten tot ik ook werk.

Terug naar “Archief”