Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor Riska » 20 apr 2009 19:16

Tuurlijk heeft ze er dan zin in! :neeschudden: :neeschudden:

Alle gekheid op een stokje: Ze nemen het eindelijk serieus Meissie en ik ben daar blij om. Het is niet leuk, maar als het op deze manier kan zul je er weinig last van hebben.
In ieder geval is het goed dat je weet dat er nu echt iets aan gedaan wordt.
Sterkte in de komende tijd!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 apr 2009 19:36

dat van die koffie en chocola was natuurlijk niet serieus bedoeld ;-) en ben idd dolblij dat ik serieus genomen word ;-) De chirurg snapte niet dat m'n huisarts het óóit op darmkrampen had durven gooien 8-[

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 apr 2009 16:20

Morgen een gesprek met de anesthesist en verpleegkundige, dan krijg 'k nog meer uitleg enzo...Moet eerst nog van 7 tot 10 werken, en dan om kwart voor 11 in 't ziekenhuis! Ben benieuwd!

Riska

Berichtdoor Riska » 23 apr 2009 16:51

Op zich is dat niet spannend hoor. Hoef je je niet nerveus over te maken. Er worden wat dingen gecheckt, zoals je bloeddruk en ze vertellen je hoe het precies gaat.
Het is goed dat je niet te lang hoeft wachten - dat geeft pas stress... houd je haaks!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 apr 2009 17:51

'k weet niet meer of ik 't al gezegd had, (heb ff geen zin om trug te lezen ;-)) maar de wachttijd is 3-4 weken, en miss wel korter, maar daar konden ze maandag nog niks over zeggen! En tot nu toe ben ik nog niet echt zenuwachtig ofzo, geluikkig ;-)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2009 18:00

Nou Meissie, spannend hoor allemaal.
Veel sterkte ermee!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2009 18:09

Ansje:
Ik herken je verhaal helemaal over die rommelende darmen.
Heb er nu op dit moment op last van terwijl ik zo weg moet, heb net als jij dat ik dan bang ben dat anderen het horen en dat die darmen een hoop kabaal gaan maken.
Soms heb ik er tijden weinig last van en soms elke avond vaste prik na het eten en dat gaat uren door en weken aan een stuk elke avond.
Nu neem ik al een tijdje van die drankjes zoals Topvit en ik moet zeggen dat dit wel goed helpt.
Nu scheelt het ook wel of ik pittig heb gegeten ect, maar ik merk wel duidelijk verschil, heb nu wel minder vaak last van avonden met een rommelende buik zitten.
Sterkte ermee!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 apr 2009 16:15

meissie88 schreef:Dank je wel! :-)

Ik word over 3-4 weken geöpereerd! Vrijdag moet ik naar de anesthesist, of hoe je dat ook mag schrijven :/, dus dan hoor ik nog meer!
De hele galblaas word er uit gehaald, door 4 kleine sneetjes, 1 net in 't midden onder de ribben, 1 onder de navel(voor de camera) en 2 rechts naast de navel.
Als het zo niet lukt, dan beslissen ze tijdens de operatie zelf dat ze verder openhalen, en dat word dan onder 't rechte gedeelte van m'n ribben zo shcuin naar beneden...
Hopen dat 't niet nodig is... Maar goed!

Sterkte! Ik vond het geen pretje die operatie.. Naja, daar weet ik niks meer van, maar van na de tijd :mrgreen: .
Maar goed, bij mij was het én ontstoken én m'n galblaas was verschrompeld, dus moest het ook acuut.
Hoe lang moet je blijven? Dagopname of één nachtje blijven waarschijnlijk?
ik moest toen van vrijdag tot woensdag, maar dat zal bij jou niet zo zijn, als het goed is.

Kop op!

p.s. hoe was het bij de anesthesist?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 apr 2009 19:35

Het word, als alles goed gaat, 1 nacht overblijven, om ff bij te komen enzo, en om alles weer btje op gang te krijgen.
Maaar heb ook wle gehoord dat je als je heel vroeg geholpen word, soms ook wel dezelfde dag naar huis mag...Najah ga er gewoon vanuit dat ik min. 1 nachtje moet blijven ;-)

Anesthesist was ff kort gesprek, zij nam de vragenlijst door, en aangezien daar weinig 'bijzonderheden' aan waren, was het een vrij kort gesprek, ik krijg narcose én een ruggenprik, dit is om beter te kunnen adem halen.
Met de veprleegkundige die de opname etc. ws ook regelt, die heeft me ook van alles uitgelegd, zou zo 1,2,3 niet eens weten meer wat precies ;-) Heb een hele stapel folders etc meegekregen, dat zal ik maar 's ff door spitten!
Ik moest er ong. vanuit gaan dat ik over 4 weken word geopereerd!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 apr 2009 16:23

huh? een ruggenprik? Dat kan toch niet omdat je galblaas veel hoger zit dan het gedeelte wat dan verdoofd is?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 apr 2009 17:32

Jannoek schreef:huh? een ruggenprik? Dat kan toch niet omdat je galblaas veel hoger zit dan het gedeelte wat dan verdoofd is?

Ja, ik verbaas me er ook over.
Een cholecystectomie word eigenlijk zo ver ik weet uitgevoerd onder
algehele narcose, maar misschien weet meissie zelf wel waarom
ze ook een ruggenprik krijgt, ben eigenlijk wel heel benieuwd.

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 25 apr 2009 18:19

christien schreef:
Jannoek schreef:huh? een ruggenprik? Dat kan toch niet omdat je galblaas veel hoger zit dan het gedeelte wat dan verdoofd is?

Vind ook beetje vaag magoed zoals meissie zelf zegt;
meissie88 schreef:ik krijg narcose én een ruggenprik, dit is om beter te kunnen adem halen.
Wat de toekomst brengen moge........

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 apr 2009 18:27

Bij mijn schoonmoeder was een aantal jaar geleden ook de galblaas verschrompeld en zij had ook drie flinke galstenen. Zij moest onder algehele narcose, kreeg geen ruggeprik.
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 25 apr 2009 18:29

Vanmorgen werd ik wakker, uit bed geweest om na toilet te gaan. Ben ik weer op me kamer, zou gaan aankleden, maar lag nog ff lekker bovenop me dekbed. Krijg ik opeens heel erg kramp/steken onderin me buik, trok dan helemaal door 'onderen' heen. Als ik maar heel stil bleef liggen, viel het mee, maar zodra ik maar iets bewoog kwam het weer. Zo een uur gelegen, kwam me ma eens kijken... pijnstiller ingenomen. Maar het veranderde niks. Na nog een uur toch maar langzaam voorzichting uit bed gegaan, moest ook na toilet oei :(. Vanmiddag nam het langzaam wat af, heb nu nog wel een zeurend gevoel onderin me buik. Heb alleen geen idee wat het zal wezen. Ben wel wat verkouden en niet helemaal fit, maar vind het toch maar vaag :roll:. Kwam van het ene op het andere moment opzetten. Heb het nog nooit eerder gehad. Gelukkig is het niet meer zo heftig, me ma had al zoiets van als het zo door blijft gaan kan ik de hap wel voor je bellen, kan tenminste weer gewoon lopen, zitten en me bewegen :).
Wat de toekomst brengen moge........

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 apr 2009 18:38

*Annette* schreef:
christien schreef:

Vind ook beetje vaag magoed zoals meissie zelf zegt;
meissie88 schreef:ik krijg narcose én een ruggenprik, dit is om beter te kunnen adem halen.

Ik snap de combinatie niet met beter te kunnen ademen en een ruggenprik.
Wat wel gedaan word met operatie´s vanaf ongeveer halverwege de navel en lager
is een ruggenprik geven en daarbij algehele narcose, zodat je gericht de plaats kunt
verdoven waar de ok word gedaan, en daardoor een lichtere narcose nodig hebt
om een patiënt onder ´zeil´te brengen wat beter is, en waar de patiënt na de operatie
dan ook minder gevolgen van heeft dan alleen een algehele narcose.

Maar zover ik weet word dit niet gedaan met deze operatie.
Dus zodoende eigenlijk mijn vraag naar meissie toe.

Terug naar “Archief”