Hoe kan het nou toch dat er nog onbekeerde Refowebbers zijn

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

maboc
Sergeant
Sergeant

Re: Hoe kan het nou toch dat er nog onbekeerde Refowebbers zijn

Berichtdoor maboc » 25 apr 2009 08:06

Denkertje21 schreef:Wat ik best triest vind, is dat veel reageerders langs de zijlijn proberen om uitvluchten te vinden... We gaan weer zeuren over 'wat nou bekering is'...
Praten óver geloof en niet vanuit geloof.

Als je discussie start over het al dan niet bekeerd zijn forumleden, lijkt het mij niet echt 'zeuren' om vast te stellen wat je dan precies bekering vindt. Hierboven heb ik volgens mij al verschillende opvattingen gelezen.

Heel concreet: ben je eigendom van Jezus Christus, ben je een nieuwe schepping?

Soms wel...maar vaak ook niet. Het leven trekt met al z'n verlokkingen aan ons allemaal. Op mij heeft het leven in ieder geval vaak nog wel wat vat. Maar .... gelukkig trekt Jezus aan de ander kant :-)

Hier op Refoweb praten we zo makkelijk over wat wel en niet kan. Maar heb jij ervaren dat het niet kan om voor eigen rekening te leven??

mmmm...dat vind ik maar moeilijke vragen hoor. Maar ik kan geloof ik niet zeggen dat ik dat daadwerkelijk zo beleef.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 apr 2009 09:55

Zijn het moeilijke vragen? Of willen we de antwoorden versluieren?

Er zijn maar twee antwoorden mogelijk:

JA, ik ben een kind van God

of

NEE, ik ben geen kind van God

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 apr 2009 11:27

Er zijn ook mensen die het niet weten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 25 apr 2009 12:45

Denkertje21 schreef:Ik zal vast niet de enige zijn die wel eens van dit soort gedachten heeft: Je zit in de kerk en je realiseert dat er IN de kerk nog zo veel mensen zijn die onbekeerd zijn. De Bijbel hebben, iedere zondag de hartelijke uitnodiging horen om tot Jezus te vluchten en toch onbekeerd de kerk verlaten...

Datzelfde heb ik hier: het kán toch niet zo zijn dat er straks ook maar één onbekeerde Refowebber achterblijft?

Waarom zou je willen dat iedere refowebber bekeerd word??
*onderschrift verwijderd door moderator*

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 apr 2009 19:32

Denkertje21 schreef:Maar met dit gebabbel in de marge gaan we weer aan de hoofdvraag van dit topic voorbij:
Allemaal waar: bekering gaat door.

Maar iedereen hier begrijpt best wat ik bedoel:

Hoe kan het nou toch dat er Refowebbers zijn die geen wedergeboren kind van God zijn?

Nou er zijn er zat die van God echt niet willen afweten, dus dat lijkt me al een hele duidelijke reden.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 25 apr 2009 20:36

Denkertje21 schreef:Zijn het moeilijke vragen? Of willen we de antwoorden versluieren?

of

Ja dat zijn moeilijke vragen.
Waarom zo negatief. Het kan toch ook zijn dat ik/we wat meer bedenktijd nogdig hebben. Niet iedereen heeft een rotsvast onwankelbaar geloof

Helaas heb ik niet de wijsheid in pacht......dan had ik de antwoorden op alles vast geweten.

Ja of nee is nogal binair. Ik denk zelf dat er wel meer smaakjes zijn. Zoals bijvoorbeeld hieronder ook al geschreven: Ik weet het niet.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Riska

Berichtdoor Riska » 25 apr 2009 20:38

Denkertje21 schreef:Zijn het moeilijke vragen? Of willen we de antwoorden versluieren?

of

Zo simpel, zo zwart op wit ligt het niet.
Vandaag weet ik mij zeker een kind van God, morgen twijfel ik. Want: klopt het wel? Ik blijf een gewoon mens met alle lek en gebrek.
"Die Geest getuigt met onze geest dat wij kinderen Gods zijn".

Natuurlijk is de vraag die bij jouw stelling opkomt wat bekering is. En nee, dat is geen vluchten, dat is zaken helder maken.
Want als ik in kerk A kom dan is bekering: je van je zonden bewust zijn en aanvaarden dat Christus voor je gestorven is.
Voor kerk B is dat: een bijzondere ervaring hebben
Voor kerk C is dat: iedere dag opnieuw je afvragen of je wel bekeerd bent
Voor kerk D is dat: och mocht het toch gebeuren dat God mij uitverkiest...

Kortom: het is echt belangrijk om dat te omschrijven.
Wat jij in feite vraagt is een persoonlijk geloofsgetuigenis en dat is een tikkeltje anders of meer dan schrijven over je bekering.

Overigens: wie bepaalt dat er Refowebbers zijn die niet bekeerd zijn?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 26 apr 2009 06:56

Riska schreef:Overigens: wie bepaalt dat er Refowebbers zijn die niet bekeerd zijn?

Hmm ? --- ooit EEN heus bekeerde refowebber ontmoet ?... dan mag de vlag uit !!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Riska

Berichtdoor Riska » 26 apr 2009 08:49

Hero schreef:
Riska schreef:Overigens: wie bepaalt dat er Refowebbers zijn die niet bekeerd zijn?

Hmm ? --- ooit EEN heus bekeerde refowebber ontmoet ?... dan mag de vlag uit !!

Jij durft!
Ik hoor daar dus ook bij, want ik ben Refowebber. Geen "refo" nee, niet in de zin die bedoeld wordt. Maar wel gereformeerd en ik kom op het Refoweb. Snap je?
En of ik niet of wel bekeerd ben - en of jij dat bent - maakt een ander niet uit. Dat maakt God uit en ik - of jij - weten in het hart hoe de zaak precies zit.

Dat was dus ook mijn vraag aan de topicstarter: wie bepaalt zoiets teers als wel of niet bekeerd-zijn?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 apr 2009 09:45

Optimatus schreef:Er zijn ook mensen die het niet weten.

Dit kan ik mij niet voorstellen! Het belangrijkste in je leven weet je toch?
Bij verkering is dat toch ook zo? Als je vriend of je vriendin nu duidelijk zegt: Ik hou vn jou, Ik wil met je verder. Dan weet je dat toch?
Het enige wat je dat kunt doen is zeggen ja of nee.
En als je dan zegt: "nee ik weet het nog nog niet" is dat ook nee zeggen.
Tegen God.
Die al bij de doop heeft gezegd: Ik wil met jou verder!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 apr 2009 09:49

haring schreef:Waarom zou je willen dat iedere refowebber bekeerd word??

Dat ik het weet is niet zo belangrijk, maar dat iedereen het zélf weet!
Het kan toch niet zo zijn dat je ook hier iedere dag kunt lezen over wie God voor je wil zijn en dat Jezus Christus jou voor Zijn rekening wil nemen en dat je dat dan niet laat gebeuren?
Dat raakt me oprecht.
Dat er een hele wereld verloren gaat omdat ze God niet kennen, is al erg genoeg, maar hier, op RefoWeb, waar iedereen van 'God's bekeringsdrang' kan afweten...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 apr 2009 09:52

maboc schreef:Ja dat zijn moeilijke vragen.
Waarom zo negatief. Het kan toch ook zijn dat ik/we wat meer bedenktijd nogdig hebben. Niet iedereen heeft een rotsvast onwankelbaar geloof

Helaas heb ik niet de wijsheid in pacht......dan had ik de antwoorden op alles vast geweten.

Ja of nee is nogal binair. Ik denk zelf dat er wel meer smaakjes zijn. Zoals bijvoorbeeld hieronder ook al geschreven: Ik weet het niet.

Is dat echt zo'n moeilijke vraag? In elke kerk wordt geleerd dat er maar twee wegen zijn!
Een rotsvast onwankelbaar geloof? Ikke? No way! Maar God heeft een rotsvast onwankelbaar geloof in Mij en daar pleit ik op!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 apr 2009 09:56

Hero schreef: Hmm ? --- ooit EEN heus bekeerde refowebber ontmoet ?... dan mag de vlag uit !!

De vlag uit? Het is veel mooier:

"Alzo, zeg Ik u, is er blijdschap voor de engelen Gods over één zondaar, die zich bekeert".

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 26 apr 2009 14:17

Denkertje21 schreef:Dat ik het weet is niet zo belangrijk, maar dat iedereen het zélf weet!
Het kan toch niet zo zijn dat je ook hier iedere dag kunt lezen over wie God voor je wil zijn en dat Jezus Christus jou voor Zijn rekening wil nemen en dat je dat dan niet laat gebeuren?

Wat als mensen nou denken dat god een verzinzel is? Niet iedereen denkt hetzelfde over god. Sommige mensen worden in een gezin geboren met een ander geloof. Ja dan denk je anders over god. Waar je mee omgaat word je mee besmet.

Dat raakt me oprecht.
Dat er een hele wereld verloren gaat omdat ze God niet kennen, is al erg genoeg, maar hier, op RefoWeb, waar iedereen van 'God's bekeringsdrang' kan afweten...

Hele wereld gaat verloren omdat ze god niet kennen??
*onderschrift verwijderd door moderator*

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 apr 2009 14:44

haring schreef: Wat als mensen nou denken dat god een verzinzel is? Niet iedereen denkt hetzelfde over god. Sommige mensen worden in een gezin geboren met een ander geloof. Ja dan denk je anders over god. Waar je mee omgaat word je mee besmet.

Weet je, dit soort anti-christelijke opmerkingen moet je maar elders plaatsen, maar niet op dit forum! Jij schrijft bewust GOD met een kleine letter, terwijl een gelovige geen hoofdletters genoeg kan vinden om zijn liefde tot uitdrukking te brenegn voor de almachtige God waarin wij hier op Refoweb in geloven! Als je denkt dat God een verzinsel is, moet je hier niet zijn, tenzij je de oprechte drang hebt om er achter te komen, dat onze God die zich in de Bijbel openbaart, de enige God is.
Mij mag je beledigen en kleineren, maar het raakt me tot in het diepst van mijn ziel als je dat met die God doet doe zo oneindig goed voor mij is.

haring schreef: Hele wereld gaat verloren omdat ze god niet kennen??

Dat lijkt me logisch! Zou jij in een hemel willen zijn waar God i die je niet kent of niet wilt kennen, of niet in gelooft? Zou God Zijn kinderen nog langer willen blootstellen aan Godloochenaars?

Terug naar “[Religie] - Open forum”