Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's

Berichtdoor *Annette* » 18 apr 2009 21:20

Dine schreef:
*Annette* schreef:Leuk Daatje123! Zelf bestel ik meestal de kralen via internet. Zoek ik gewoon een aantal kralen bij elkaar voor 1 ketting. De meeste kralen betaal je per stuk dan, dus kun je zelf bepalen hoeveel je ervan besteld. Zodat ik gewoon kralen per ketting bestel... anders zie ik zoveel moois, koop ik het en weet ik daarna niet precies wat ik ervan maken moet...

Alleen nu heb ik een verzameling kettingen thuis liggen, enja wat moet je ermee... laatst op een verkoping al een gedeelte verkocht. Maja verder :roll:...

Zet er een paar op refoweb te koop! Of op marktplaats en dan een linkje hier;) Ik heb wel interesse hoor! :wink:

Haha, er bestaan nog meerdere kralende refowebbers :wink:. Magoed ga MP nog eens proberen.

Daatje123 schreef:Ik heb een leuke webshop gevonden waar je 50 kralen voor 2 euro kan kopen en dat soort prijzen. Ga gewoon een aantal kleuren voor basis bestellen en dan een mixbak van allerlei kleuren. Moet vast goedkomen! Mijn man blij, weet hij eindelijk een cadeautje voor me verjaardag. Maar ja, kan ik zolang wachten?? :wink:

Zelf kocht ik eerder vaak ook goedkope kralen, maar vaak ging de kleur er al heel snel af, me ma vergeet ze nogal eens af te doen tijdens het douchen [-X, of je zweet erg en je hebt een gekleurde nek :wink:. Dus ik gebruik nu gewoon duurder materiaal.

Succes ermee! Post maar n's n fototje van je resultaat :)!
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor meissie88 » 23 apr 2009 10:34

Ik heb m'n kralen (tijdelijk) aan de kant gelegd.
m´n zus is 6 maand zwanger, en ik heb bij haar andere 2 kids ook een geboortelap gemaakt, en zou voor dit kindje ook een geboortelap maken, aangezien ik nog voor geen meter was opgeschoten, gaat borduren nu even voor kettingen maken ;-)! Ben gister heerliijk opgeschoten! Heb gewoon 5 uur lang zitten borduren :oops: Tis wel rustgevend :lol:
Deze moet ´t worden
Afbeelding

De onderste heb ik voor m´n nichtje gemaakt...Die was ook érrrg mooi!! Die van m´n neefje kan ik nergens vinden....Was er eentje van forever friends, maar dat was officieel geen geboortelap ;-)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 23 apr 2009 10:55

Ahh die van nijntje :8>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2009 16:12

Ik ben bezig met een lange rok. Gistermiddag begonnen, en gisteravond wastie bijna klaar :) Hij wordt echt stoer, met rood en wit, beetje Hollandse stofjes. Mijn moeder vond hem een beetje raar, haha. Ze heeft even uitgelegd hoe de rits en de tailleband moeten, en dan istie af.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2009 21:27

Da's dus die strokenrok, MissF? Klinkt leuk!

Die Nijntje-geboortelap is echt leuk, lekker fris.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 24 apr 2009 06:55

Daatje123 schreef:Gisteravond een workshop sieraden maken gehad. Dat was zooooo leuk. Heb net al zitten kijken of ik ergens een starterspakket kan kopen. Wil er echt mee verder gaan. Straks in de pauze maar even naar het creabeawinkeltje. VInd het alleen lastig om te beginnen. Welke kralen en kleuren moet ik nu kopen?

Ik loop meestal bij ons de kralenwinkel in... Ik kan daar echt zo 2 uur rondlopen... Meestal ga ik er heen terwijl ik totaal niet weet wat ik wil gaan maken. In de winkel staan ook vaak voorbeelden... Soms maak ik dan hetzelfde model maar heel vaak pak ik van elk model wat.. En weer een andere x zie ik opeens zoveel kralen dat de inspiratie vanzelf naar boven borrelt.. Heerlijk gewoon!!
Heb nu al een paar maanden geen kraal meer aangeraakt.. Heb er niet echt veel tijd voor.. En heb ik tijd dan ben ik meestal moe.. :?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 24 apr 2009 09:42

MissF schreef:Ik ben bezig met een lange rok. Gistermiddag begonnen, en gisteravond wastie bijna klaar :) Hij wordt echt stoer, met rood en wit, beetje Hollandse stofjes. Mijn moeder vond hem een beetje raar, haha. Ze heeft even uitgelegd hoe de rits en de tailleband moeten, en dan istie af.

Leuk!! Ik ben em aan het maken met een roze/rodige stof met beige bloemetjes. Echt van die lekkere dunne 'zwierstof'! Ik wil proberen om hem morgen af te maken.
Alleen doe ik misschien wel elastiek in de bovenkant in plaats van een rits..dan sluit hij mooier om mn taille.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 apr 2009 09:59

MissF schreef:Ik ben bezig met een lange rok. Gistermiddag begonnen, en gisteravond wastie bijna klaar :) Hij wordt echt stoer, met rood en wit, beetje Hollandse stofjes. Mijn moeder vond hem een beetje raar, haha. Ze heeft even uitgelegd hoe de rits en de tailleband moeten, en dan istie af.

Raar is goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2009 10:41

En hij is af.

Afbeelding

Manlief vindt hem veel te refo, maar het scheelt me niks, ik vind het stoer :D

Ik ga denk ik ook elastiek bovenin zetten, want hij is te wijd. Maargoed, voor voorlopig kan ie wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2009 10:42

te refo? hangt heel erg wat voor schoenen/sandalen je er onder doet en wat je er op doet (t shirt/hempje/blousje etc.).

Hij is juist leuk....

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 24 apr 2009 10:50

Wow, hij is echt superleuk!!
Het is inderdaad dezelfde als die ik aan het maken ben :wink:
Krijg gelijk kriebels om verder te gaan :D
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2009 10:55

Hij is veel te vrolijk en kleurrijk voor een reforok :D

Maar misschien bedoelt je man dat hij veel te lang en alles verhullend is ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2009 10:59

Marnix schreef:Hij is veel te vrolijk en kleurrijk voor een reforok :D

Maar misschien bedoelt je man dat hij veel te lang en alles verhullend is ;)

Dat denk ik, hij houdt helemaaaaal niet van lange rokken bij meiden ;) Maar ach, ik pas me niet altijd aan hem aan hoor ;)

Er moeten denk ik teenslippers onder, en een wit shirtje, de rok is al druk zat.

Ik krijg meteen kriebels om hem ook in het kort te maken, volgende week maar weer even naar de markt ;)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 apr 2009 11:08

Leuk zeg! Lekker vrolijk! :D Enne, ik vind het ook echt geen refo-rok hoor. :wink:
Afbeelding

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 apr 2009 11:14

Wow, leuk zeg!
idd met slippers en shirte of spaghettihemdje is het helemaal niet perse refo.

Terug naar “Archief”