trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Funlover » 18 apr 2009 17:41

Daphne schreef:
Funlover schreef:Volgende week trouwt m'n vriendin. En eigenlijk wil ik een mooi kapsel door de kapper laten doen.
Iemand enig idee hoe duur dat ongeveer is?

Mijn bruidskapsel heb ik door een collega van mijn zusje laten doen. Zij werkt in de gehandicaptenzorg en doet er 's avonds kapsels bij. Mijn moeder, zusje en ik waren op mijn bruiloft samen voor 50 euro klaar. :)

Oh das een mooie prijsje voor 3 personen.
Zal idd eens ff rond infomeren of er ook zo iemand hier ergens loopt.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 apr 2009 17:42

Ja, het is allicht goedkoper dan de kapper. Daar had ik wel geïnformeerd. Ik was daar geloof ik 90 euro kwijt geweest en dat was dan ook nog zonder make-up.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 apr 2009 15:18

Mij kostte mijn kapsel etc. alleen maar een doos chocola, da's handig met zo'n schoonzus :wink:

Als je graag een professionele thuiskapster wilt, moet je eens op de site van stylista kijken.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 20 apr 2009 16:57

Dank voor de link Haai.
Ja relaxed van die mensen in je familie die goed kunnen kappen. Ik ben dus degene in mijn familie. Maar waag me niet aan bruidskapsels. Ook al wil ik nog wel x cursus doen.
Maar ik vind het lekker als iemand het ook eens ff proffesioneel bij mij doet.
Heb net 2 mailtjes de deur uit naar thuiskappers. Kben benieuwd of ze zo kort dag nog een 'gaatje' hebben.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 20 apr 2009 17:55

Ik was anderhalf uur zoet met haar en make-up door één iemand, die gewoon bij me thuis kwam :)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 20 apr 2009 18:38

Niet leuk, wel noodzakelijk; het budget voor de bruiloft! Hoe hebben jullie dit ingedeeld? Of, hoe gaan jullie dit indelen?

Mijn vriend en ik zijn er op het moment druk mee bezig en dit is best lastig, dus alle tips zijn welkom :D

We hopen over een jaar te trouwen en we denken veel na over onze grote dag. We hebben al een planning voor de dag en ideeën over de locaties. Gelukkig kunnen we lekker rustig aan doen omdat we veel tijd hebben :D

De dag zal er ongeveer zo uit zien:

1 naar het gemeentehuis

2 naar de kerk

3 een glaasje champagne drinken en de bruidstaart aansnijden en dan gewoon verder gezellig borrelen. ( We willen dit geen receptie noemen) dit doen we met alle genodigden, niet alleen met de daggasten.

4 diner voor de daggasten

5 feest voor de daggasten
Dus, dat.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2009 18:52

nog een tip: als je graag wilt dat er veel mensen naar je trouwdienst komen, hou de dienst dan aan het begin van de avond! Als je op een doordeweekse dag in de middag trouwt, dan moeten veel mensen werken en die gaan echt niet massaal vrij nemen, terwijl velen het wel leuk vinden om een trouwdienst bij te wonen.

Kate Spade: een bruiloft kan 20.000 euro kosten, maar voor 5000 kan het ook prima. Vaak is de feestlocatie het duurste (volgens mij) dus als je daarop kunt besparen dan scheelt dat al een hoop. Ik ken bijvoorbeeld een stel dat hun trouwfeest in de kerkzaal heeft gehouden.Wij hadden zelf onze trouwdienst om 18.30 uur en daarvoor hadden we gegeten in een zaaltje van de kerk, bezorgd door de Chinees. Dat was erg lekker en gezellig.
Zet je vrienden achter de bar om drankjes te schenken, allemaal een uur bijvoorbeeld en ze hebben vast de grootste lol. Je kent vast wel iemand die fotografie als hobby heeft, die wil misschien wel je trouwreportage doen. En als je muziek op je bruiloft wilt: er bestaan 1000 bandjes die het leuk vinden om op te treden voor een zacht prijsje.

Maar... er zijn ook dingen waar je niet op moet besparen als je ze gewoon heel belangrijk vindt. Zo had ik wel een trouwjurk van een gemiddelde prijs (dus duur), omdat ik die gewoon het mooiste vond en je trouwt maar een keer. Kapper en bloemen waren ook niet goedkoop, terwijl je daar juist wel op zou kunnen besparen. Het belangrijkste is dat je je dag op jouw manier invult!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 20 apr 2009 19:16

De grootste kostenposten zijn vaak locatie en kleding. Het verschilt enorm per trouwlocatie wat je kwijt bent aan het geheel van de dag. Dus ga wat locatie's langs. Bedenk van te voren wat je er maximaal aan kwijt wil zijn en hou je daar dan ook aan. Overige kosten waar je aan moet/kan denken zijn: bloemen, ringen, drukwerk, kosten van trouwen (verschilt erg per gemeente), vervoer, kapper/make-up, huwelijksreis, bedankjes.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 apr 2009 19:20

Kate Spade, ik zie dat je in Leiden woont, ga je daar ook trouwen? Daar ben ik getrouwd een ook wel aardig wat vrienden, dus dan heb ik misschien nog wel tips.
Verder idd. goed bedenken wat je erg belangrijk vind en wat voor jou minder belangrijk is, dan kan je daar op bezuinigen.

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 20 apr 2009 19:33

Je kunt bijvoorbeeld via internet op zoek gaan naar hobbyisten (denk aan fotografen, oldtimerbezitters) etc, die iets voor je zouden kunnen betekenen. Een jurk kun je 2e hands kopen (Marktplaats) en via een coupeuse laten vermaken, of een trouwjurk huren.

Wij hadden geen budget.. We hadden totaal geen idee wat de dingen (bijvoorbeeld boeket of kerkbloemstuk..? Geen idee...) zouden kosten. We hebben we meerder dingen vergeleken, en daarna een beslissing gemaakt. We wilden het vooral goed en mooi (trouwen doe je maar een keer...) dus hebben niet echt bezuinigd. Toch zijn de kosten al met al heel erg meegevallen, en het was een onvergetelijke dag, met achteraf veel positieve reacties.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 apr 2009 10:32

Toch grappig als iemand over 'budget bepalen' begint dat iedereen meteen dingen begint te noemen waar je op kunt bezuinigen ;) Ook als je wél redelijk wat te besteden hebt, kun je twijfels hebben bij de verdeling daarvan toch?
pobody's nerfect

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 21 apr 2009 10:47

Inderdaad, een nichtje heeft ruim 2000 euro uitgegeven aan een trouwreportage incl. fotoalbum. Ze hadden aardig wat te besteden, maar dat vind ik echt weer geldverspilling.. Zeker omdat je ook mooie foto's en mooie albums kunt krijgen voor heel wat minder geld!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 21 apr 2009 11:29

Mijn vriend en ik hebben bepaald welk bedrag we denken uit te geven en wat we willen uitgeven. We willen geen low-budget feest, maar we willen het ook niet té gek maken. Ergens tussenin dus :) We sparen nu zo'n 4 maanden. Elke maand zetten we allebei hetzelfde bedrag opzij en dat gaan we een jaar doen. Binnen dit budget willen we alle kosten onderbrengen.

De grootste kosten worden de receptie, het diner en het feest denk ik. Mocht iemand nog leuke locaties weten in Arnhem en/of de omgeving, want daar trouwen we, zijn alle tips welkom.

De meeste dingen willen we door proffesionals laten doen, omdat we er zeker van willen zijn dat de dingen goed geregeld worden.

Voor een jurk wil ik graag kijken bij anastasi, een aantal van jullie heeft daar een jurk vandaan. Hoe zijn jullie ervaringen bij anastasi? Ik ben benieuwd! :D
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 apr 2009 11:34

Kende een stel dat ook een proff. fotograaf had. Die dachten ook goed te zitten. Nou ze kwamen bedrogen uit.... Ze hebben alle foto's terug gestuurd. Je zag alleen de foto van de omgeving met een paar poppetjes.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2009 11:53

Bij een fotograaf moet je altijd vragen of je een hele reportage mag zien, want ze laten natuurlijk altijd hun beste foto's zien.

Terug naar “Archief”