kees61 schreef:reactie op dit draadjehettys schreef:Mijn vraag blijft staan en ik ga daar gewoon over doorzeuren:
Quote:
Hoe kun je nou én beweren dat God 6000 jaar geleden allemaal basistypen schiep (die 2000 jaar later nog op de ark gingen) én tevens beweren dat het HELE fossielenbestand bestaat uit apart geschapen dieren
Ik weet niet of de dieren zo de ark in gingen als ze geschapen waren, maar je zou het wel denken inderdaad. Maar het fossielenbestand bestaat uit de dieren die niet de ark op gingen, dus je kunt die ook niet vergelijken met de dieren die er wel op gingen. De dieren die geschapen waren, plantten zich ook voort, dus niet alle fossiele dieren zijn direct geschapen geweest.
Volgens creationisten zijn soorten onveranderlijk. een diersoort kan nooit veranderen in een ander soort. Dus al die duizenden gevonden fossielen van tussenvormen moeten dan toch apart geschapen dieren zijn?
Kees61 schreef:Je laat een plaatje zien van de Ambulocetus natans (lopende walvis die zwemt).
Het ding heeft geen bekken. Hoe kan het dan nog lopen? Of het bekken is niet gevonden, maar hoe kan men er dan iets over zeggen? En geen platte staart. Hoe kon het dier goed zwemmen zonder aangepaste staart?
Het heeft wel een bekken. maar het kon beter zwemmen dan lopen. Zeezoogdieren zwemmen anders dan vissen. ze bewegen hun staart op en neer i.p.v. heen en weer. de beweging van de ruggengraat lijkt op die van galopperende dieren.
walvissen
.Kees61 schreef:En het skelet van de ambulocetus is misschien 2 meter lang. Dat lijkt toch nergens op als je dat met een walvis vergelijkt
3 meter lang. Er zijn veel walvisachtigen, zowel grotere als kleinere. Een bruinvis wordt niet langer dan 1 meter 80.
.Ik vind het makkelijker te geloven dat die dieren op de ark hebben overleefd, dan om in een evolutie te geloven
Ik vind het ongehoord moeilijk om te geloven dat alle diersoorten (kangaroes, koala's, pinguins, alle apensoorten etc) tijdens een zeer verre reis naar de ark zijn gelopen om een jaar op een boot te overleven en daarna op een aarde zonder voedsel de genetische bottleneck hebben overleeft en in een explosief tempo zijn geëvolueerd naar de huidige biodiversiteit.
Kees61 schreef:Maar als jij wilt denken dat je in de dierentuin op familiebezoek gaat (en daar eigenlijk zou moeten protesteren dat je verwanten opgesloten zitten) dan moet je dat maar denken. Als je niet gelooft dat er een Schepper is dan heb je geen keus dan in evolutie te geloven, alleen moet je voor de buitenwereld maar hard maken dat er zoiets als evolutie bestaan heeft. Een plaatje van een ambulocetus skelet (dat niet eens compleet is) naast een plaatje van een walvis leggen en zeggen dat ze familie zijn, is natuurlijk geen bewijs.
Van de ambulocetus is een compleet fossiel gevonden. Dat jij typische walviskenmerken niet accepteert als bewijs voor verwantschap moet je verder zelf weten.
Kees61 schreef:En er nog andere skeletten tussen leggen, omdat ze op elkaar lijken, en dan zeggen dat ze van elkaar afstammen, is ook niet bruikbaar als bewijs. Je kunt met zo'n stapeltje skeletten alleen een theorie maken: stel dat deze dieren van elkaar afstammen.. maar dan moet je het bewijs nog geven, toch? Of bewijzen dat het niet mogelijk is. Maar niet een theorie als bewijs geven want zo werkt het niet.
Dat walvissen afstammen van landdieren is allang bekend. Alle walvissen hebben nog een rudimentair bekken en krijgen soms nog poten. (atavisme) (Net als kippen soms nog tanden krijgen en mensen af en toe een staart of een vacht.)
Vind men dan fossielen die aan die eisen voldoen dan lijkt me dat gewoon bewijs.