Huwelijk jubileums ed.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huwelijk jubileums ed.

Berichtdoor MissF » 10 apr 2009 09:04

Ik zou wel kijken naar wat de personen zelf leuk zouden vinden. Mijn ouders zijn het meest gelukkig als hun hele gezinnetje bij elkaar is, mijn ouders, zus, zwager, broertje, zusje, man, zoontje en ik. Daarom is een weekendje weg met elkaar voor hen het leukste, niet een of ander gedoe in de tuin. Mijn ouders zijn meer van de tuin netjes houden en geen zooi erin, ze zouden zich er denk ik voor schamen ;) Een receptie ofzo zouden ze ook niet zo snel willen. Misschien wel een feest met hun vrienden en familie. Dat wilden we eerst ook bij mijn vader doen, maar dat werden er zo veel, dat het niet in huis paste, en een zaal vonden we lichtelijk overdreven.
Mijn schoonouders vieren het sowieso niet volgens mij. Die waren 35 jaar getrouwd, 2 jaar terug ofzo, maar doen er verder niks aan. Als ik eraan denk breng ik vaak wel een bloemetje op hun trouwdag, maar ook dat niet altijd. Die zijn helemaal no nonense :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 10 apr 2009 09:18

Annette, wat je ook kunt doen is alle kleinkinderen en kinderen een gekleurde kaart geven en daar op de voor- en achterkant persoonlijk iets te zetten. Bijvoorbeeld een herinnering, een wens en op 1 kant een foto. Dan laat je die kaartjes plastificeren en een gaatje erin.
Iedereen neemt een bloem mee en daar doe je dan de kaartjes aan.
Je hebt dan een megaboeket met kaarten en het leuke is dat als de bloemen uitgebloeid zijn, je dan de kaarten eraf kan halen (zijn nog goed, want ze zijn geplastificeerd) en dat je ze dan aan een grote ring kunt doen, dan heb je als het ware een waaier met van elke persoon iets. Leuk voor je opa en oma om na te lezen!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 apr 2009 09:28

Mijn ouders zijn in de vakantie 25 jaar getrouwd. We gaan dat weekend met z'n alle weg en de woensdag erna geven mijn ouders een etentje met alle ooms en tantes en ons gezin. Moet ook nog eens bedenken wat we gaan doen. Ik weet dat ze het leuk vinden als we iets doen, zo zijn ze zelf ook. We hebben bijv. een uitnodiging voor het weekend weg, maar we mogen nog niet weten waarheen. Na heel lang puzzelen, denken en zoeken hebben ze een locatie gevonden voor het eten. Dat is tot half negen en daarna begint er iets anders. Maar ze vinden het leuk om het nog niet te zeggen.

Vind iedereen een bloem meenemen erg leuk ja! Verder zoek ik nog naar iets origineels.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 apr 2009 09:29

toen m'n ouders 30 jaar getrouwd waren zijn we een weekendje weg geweest met z'n 5en (pa, ma, zusje, m'n lover & ik). Was ook gezellig.
Thuis hebben ze die week daarna nog een feestje gegeven voor familie en vrienden en dat gecombineerd met verjaardag van zowel m'n pa (was door omstandigheden nog niet van gekomen), m'n ma en mijn afstudeerfeestje.

Lastig om te zeggen wat leuk is, zoveel mensen zoveel wensen ;). De één vindt een groot feest leuk, de ander wil er liever niet eens bij stil staan...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 apr 2009 10:41

Mijn ouders zijn ook meer van de besloten feestjes, vorig jaar waren ze 30 jaar getrouwd en toen hebben we dat gewoon met ons gezin gevierd (maar met aanhang en kleinkinderen zijn dat er ook al 16 ;) ) Dat jaar zaten er drie van het gezin voor langere tijd in het buitenland, dus het was al bijzonder dat we konden regelen dat we allemaal thuis waren.
M'n vader is het gelukkigst alstie met al z'n kroost aan tafel zit, en extra gefeest is ook niet aan hem besteed, dus waarom zou je het dan niet lekker simpel houden? :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 apr 2009 10:50

Toen mn ouders 25 jaar getrouwd waren,
hebben ze een groot feest gegeven met de familie (stuk of 80?) bij een Sport Center,
waar we konden indoor beachvolleyballen en BBQ-en.

En als kinderen + aanhang, hadden we een video gemaakt, en daar op de beamer laten zien.
Was wel erg leuk..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 apr 2009 13:13

Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren hebben we de dia's bekeken van hun trouwerij, dat was ook wel lachen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 apr 2009 22:00

Misschien een idee om een dienblad te maken. Met een foto of foto´s, collage enz
er op en daarom heen of tussendoor de namen van de familie of gasten enz die
er op de dag of receptie geweest zijn.

Dit hadden wij onder andere gedaan voor mn opa en oma toen ze 50 jaar getrouwd waren.
Alle familie gevraagd om hun naam op het karton te zetten, daarna hebben we de foto er
op geplakt en ingelijst in het dienblad. Iets wat eigenlijk dagelijks gebruikt kan worden / word.
En heel simpel is maar wat bij ons wel erg geslaagd was.

-Stevig houten dienblad kopen met glas waar je foto´s in kan doen.
-Leuke foto of foto´s uitvergroten verknippen enz of een 20 bij 30 foto
bestellen (afhankelijk van de maat van het dienblad en de hoeveelheid
namen die er op moeten passen.
-Stevig karton, hier omlijnen waar de foto of foto´s moeten komen
-Alle namen er op laten schrijven en daarna foto´s op plakken
-Inlijsten en klaar.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 14 apr 2009 11:56

Mijn ouders waren vorig jaar 30 jaar getrouwd.. Door allemaal omstandigheden is er eigenlijk niks aan gedaan. Nu zijn ze volgende maand 31 jaar getrouwd.
We hebben het plan gemaakt om voor hen een weekje landal te boeken. Achter hun rug om vrij te regelen en dan op zondagavond zeggen.. Morgenochtend moet je zorgen dat je koffers zijn gepakt en op tijd in de auto zit want jullie gaan lekker een weekje op vakantie..
En dan doen we het ook zo.. dat ze zelf echt helemaal niks geen kosten hebben.. Hebben ze ook wel verdiend na veel narigheid.. :wink:
En dan bij terugkomst krijgen ze nog een mooie foto van alle kinderen..
Al schiet me nu net ook weer een ander leuk plan in het hoofd :wink:
Kunnen er namelijk ook vast wel voor zorgen dat die foto klaarstaat in dat huisje... :D

Oeh.. ik zie die gezichten (+enkele traantjes) al voor me :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 apr 2009 11:58

Kan iemand het woord 'jubileums' a l s j e b l i e f t veranderen in 'jubilea' ??
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 14 apr 2009 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 apr 2009 12:08

Denkertje21 schreef:Kan iemand het woord 'jubuleums' a l s j e b l i e f t veranderen in 'jubilea' ??

Maak je niet druk... volgens van Dale:
ju·bi·le·um het; o -s, -lea feest ter herinnering aan het feit dat iets een rond aantal jaren geleden gebeurd is

Het is dus gewoon correct :wink:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 14 apr 2009 12:11

Denkertje21 schreef:Kan iemand het woord 'jubuleums' a l s j e b l i e f t veranderen in 'jubilea' ??

kuch.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 apr 2009 12:31

DesertRose schreef:

kuch.

Hahaha :mrgreen:

Maar inderdaad: gewoon correct.
Het is pas fout op het moment dat je jubilea's gaat zeggen. Net als datum, datums, data oké is, maar data's niet.
pobody's nerfect

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 apr 2009 12:50

DesertRose schreef:

kuch.

hahaha, daar heb je mij! Ben een enge taalpurist, maar wil te snel typen. En die stomme 'u' zit ook nog eens naast de 'i'

*Annette*
Majoor
Majoor

Huwelijk jubileums ed.

Berichtdoor *Annette* » 09 mei 2009 13:21

Staan erg leuke dingen tussen! Thanks!

Het idee van Dine is erg leuk! Alleen helaas kan niet iedereen erbij zijn door buitenlandstages,
uitzending ed. Nu laten we wel iedereen wat maken, maar dan op A4 papier, zodat het in een
map kan. Kan het door hun worden opgestuurd naar me opa en oma.

Wie weet er waar je zo'n dienblad kunt kopen waar foto's in kunnen?

Maarre nu nog op zoek naar een leuke tekst voor op spandoek! Wie heeft er tips?
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”