Moderator: Moderafo's
trijntjejohanna schreef:wat ik normaal altijd doe.. touwtje springen..
MissF schreef:Dan is je gewicht misschien gewoon te laag? Als je zoveel honger hebt en dan al aankomt van iets gezonds, dan is dat volgens mij gewoon een teken dat je lichaam het gewicht niet oke vindt. Ik zou me echt nie tinlaten met die troep! Je lijf geeft zelf wel aan wanneer het niet goed gaat.
MissF schreef:Honger en trek is ook niet hetzelfde natuurlijk. Ik kan soms honger hebben, en die kun je het beste gewoon stillen denk ik, mits het binnen bepaalde grenzen blijft. Maar trek is iets anders, dat is gewoon zin in iets hebben zonder honger te hebben, maar daar lijken me dat soort pillen niet voor bedoeld.
Zitten er in die pillen niet onwijs veel calorien? Het moet toch ergens wel iets in zich hebben wil het een leeg gevoel minder maken?
Daphne schreef:Of zulke pillen goed zijn of niet, daar blijf ik van af, maar ik zou ze zelf nooit nemen! Dan neem ik gewoon een glas water, een liga, eierkoek, ontbijtkoek o.i.d., lijkt mij beter...
Marnix schreef:MissF schreef:Honger en trek is ook niet hetzelfde natuurlijk. Ik kan soms honger hebben, en die kun je het beste gewoon stillen denk ik, mits het binnen bepaalde grenzen blijft. Maar trek is iets anders, dat is gewoon zin in iets hebben zonder honger te hebben, maar daar lijken me dat soort pillen niet voor bedoeld.
Zitten er in die pillen niet onwijs veel calorien? Het moet toch ergens wel iets in zich hebben wil het een leeg gevoel minder maken?
Kweenie, trek is natuurlijk gewoon een signaal dat naar je hersenen gaat. En het is iets wat aan te leren is. Als iemand veel eet stelt je systeem zich daar ook op in en geeft eerder een signaal dat je trek hebt, ook al heb je meer dan genoeg voedingsstoffen en energie binnengekregen.
Als je rookt gaat je lichaam sneller om nicotine vragen. Als je eet gaat je lichaam sneller om eten vragen. De vraag is of je het nodig hebt. Een gevoel van trek wil niet zeggen dat je eten nodig hebt. Het wil alleen zeggen dat je lichaam, dat zich aan jou ritme aanpast, zegt: Volgens jou ritme is het nu weer tijd om te eten. En als dat ritme niet klopt, klopt dat gevoel, dat signaal, dus ook niet.
Marnix schreef:Hm ja, schijnt met het zuur te maken te hebben en een bepaalde stof die in sommige zure produkten zit (Pectine of zo?). Citroen(sap) schijnt ook te helpen en grapefruit(sap) ook. Maar ja, volgens mij zou mijn maag als ik trek had zich na een glas citroensap een paar keer omdraaien en zou ik denken: Goed, laat het eten maar even zitten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten