Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor kirsten » 08 apr 2009 15:23

Tulpen zijn echt mijn favoriete bloemen. 7-up erbij doen werkt inderdaad erg goed.
Ik zou het liefst tulpen in mijn trouwboeket hebben, maar die gaan zo snel hangen en zijn daarom niet echt geschikt voor een trouwboeket. Nu moet ik maar zien waarmee mijn vriend naar huis komt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 apr 2009 16:40

Zo, vandaag de hele buitenboel maar weer is gewassen en de voortuin ingericht. Die ziet er nu ook netter uit, alle buren lopen met een verbaasd gezicht langs... :D

Verder lekker de bedden verschoond en de was grotendeels gedaan...Morgen de rest.....
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 apr 2009 16:44

Zo hier is ook alles weer netjes op stofzuigen en dweilen na maar dat doe ik morgen want ze gaan nog volop klussen vanavond en ik loop altijd overal op mijn blote voeten dus dan is weer alles wit/grijs.
Ik heb al 4 maanden geen badkamer hoeven schoonmaken en geen wc (wel de wcpot zelf maar geen vloer enz) Dus dat zal weer wennen zijn over 2 weken.
Hier staan echt alle ramen en deuren wagen wijd open HEERLIJK

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2009 18:51

Ik heb het hele huis gehad vandaag. En gestreken, en een was gedraaid en buiten gehangen en alweer afgehaald. Was in 3 uurtjes droog :) (terwijl de vorige was al 2,5 dagen hing in de garage en maar niet droog werd. Bleek de slang van de droger eraf gerold te zijn, dus al die warme vochtige lucht werd de garage ingeblazen, en het rooster had ik dicht gemaakt omdat ik het pas koud vond, logisch dat de was dan niet droogt :D )
Alleen zuigen heb ik niet gedaan, maar dat had ik van de week al wel een keer gedaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 apr 2009 13:23

Hebben jullie eigenlijk een schema van hoe of wat wanneer schoon moet? Ik moet zeggen dat ik er geen heb omdat dat bij mij toch niet werkt. Ik zou dan het schema vergeten en dan ook nog eens vergeten in te vullen. Ik doe t gewoon als ik denk dat t nodig is, verder hou ik (netjes) bijna alles 2 a 3x per week bij zoals stoffen, stofzuigen, dweilen, badkamervloer. Toilet doe ik elke dag, lapje over de wasbak e.d.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 apr 2009 13:59

'n Schema? Dat liet ik m'n clienten invullen, zou me wel een raar gevoel geven als ik dat zelf ook ging doen. ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2009 14:26

Nee hier geen schema, al is het wel handig voor m'n man (stel dat ik in het ziekenhuis beland). Maar meer de echte noodzakelijke dingen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 apr 2009 16:28

Schema? Werkt voor geen meter. Als het mooi weer is wil ik buiten spelen en niet dweilen omdat dat toevallig op het schema stond.

Ik mot een nieuw strijkijzer. Elke keer klappen de stoppen eruit tijdens het strijken. Maar wel van de 150 soorten?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 apr 2009 20:23

Haha, vraag Galateia eens, die heeft toch ook een keer een strijkijzer-geval gehad hier op RW? Of Jamillah, dat kan ook wel, weet het niet meer precies :roll:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 apr 2009 20:29

Ja, Jammie had ooit es een of ander geweldig strijkijzer geval. Maar dit topic is mijn favoriet niet (jullie zijn allemaal zo ijverig) dus heb ik geen zin om het helemaal door te lezen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2009 21:48

volgens mij was het dit strijkijzer

Afbeelding

Echt een super ijzer al veel ''plezier'' van gehad

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2009 07:55

*Annet* schreef:Ja, Jammie had ooit es een of ander geweldig strijkijzer geval. Maar dit topic is mijn favoriet niet (jullie zijn allemaal zo ijverig) dus heb ik geen zin om het helemaal door te lezen.

ja maar ik neem aan dat jij toch wel de wc schoongemaakt eens in de week? Dat noem jij niet ijverig?

Ik noem mezelf absoluut niet ijverig. Maar ik merk wel dat als ik een week niet gezogen heb enorme stofwolken tegemoed kan krijgen. Dus 1 keer in de week goed stofzuigen. Ben daar zo met 10 min. klaar.

Als ik kinderen zal hebben dan ga ik ook als het mooi weer is erop uit. En als de kids s'avonds op bed liggen of ze zijn naar school ff de plumo door het huis. :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 apr 2009 08:35

Van de week moest de box van de muur af, omdat de stopcontacten gemaakt werden. Die arme knul die dat kwam doen, het stof vloog hem tegemoed. Ik ga dus echt niet elke week de box van de kant schuiven hoor. Ik heb toen maar even erachter gezogen, en nu gebeurt dat dus weer als we verhuizen :mrgreen:
Ik heb geen schema, maar probeer wel elke week alles gehad te hebben. Soms lukt dat niet, of heb ik geen zin, dan doe ik het eens in de twee weken. Heel soms de badkamer en woonkamer twee keer. Ik stof trouwens nooit echt met een stofdoek, altijd met veel allesreiniger en water. Nu ik veel tijd heb stofzuig ik soms ook twee keer per week. Zodra ik weer werk zal dat wel weer over zijn, tot kind gaat kruipen, dan zal ik het wel elke dag moeten doen denk ik voor de frisheid :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 apr 2009 09:29

Ik heb wel een schema en dat werkt goed voor mij, ik ben nogal van het uitstellen anders ;)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 apr 2009 09:37

Ik werk ook niet met een schema, maar ik denk wel, dat ik het beter wel zou kunnen doen, anders vergeet ik gewoon de helft.
Wel heb ik in die zin regelmaat, dat ik om de dag de wc doe, de ene dag stofzuig en de andere dag dweil, dat ik één keer in de week de keuken, badkamer en slaapkamer doe. Alleen niet altijd op dezelfde dag.
Afbeelding

Terug naar “Archief”