Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor tante-tortel » 10 apr 2009 09:13

MissF schreef:Nounou, dat is jouw mening he, TT,,,dat IS niet zo.
Al deel ik die mening wel. Ik heb dus echt niet dat ik me prettiger voel na sporten. Ja, nu met afvallen, omdat ik dan het idee heb dat ik weer een paar ons kwijt ben. Maar anders echt niet. Mijn conditie is altijd al best geweest, zonder sporten. Gewoon een huis kopen met veel trappen :) En werk hebben waar je niet continu zit.
Ik zou misschien best wel weer naar een sportschool gaan omdat het me bezig houdt en omdat het misschien wel gezond is (daar twijfel ik trouwens aan, als ik die bezwete mensen in de fitnesszaal zie, hijgend, geloof ik niet dat dat oke is). Maar echt met plezier zal ik het nooit doen

Dat is jou mening he, dat IS niet zo!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2009 09:51

MissF schreef:Nounou, dat is jouw mening he, TT,,,dat IS niet zo.
Al deel ik die mening wel. Ik heb dus echt niet dat ik me prettiger voel na sporten. Ja, nu met afvallen, omdat ik dan het idee heb dat ik weer een paar ons kwijt ben. Maar anders echt niet. Mijn conditie is altijd al best geweest, zonder sporten. Gewoon een huis kopen met veel trappen :) En werk hebben waar je niet continu zit.
Ik zou misschien best wel weer naar een sportschool gaan omdat het me bezig houdt en omdat het misschien wel gezond is (daar twijfel ik trouwens aan, als ik die bezwete mensen in de fitnesszaal zie, hijgend, geloof ik niet dat dat oke is). Maar echt met plezier zal ik het nooit doen

Hm misschien ligt het aan het soort sport? Je moet sowieso iets zoeken wat je leuk vindt. Een heleboel mensen gaan maar fitnessen omdat ze zo niks beters kunnen bedenken maar doen het verplicht omdat ze af willen vallen... en dat is een slechte motivatie.

Ik ga me na een half uur fitnessen ook vervelen, ik deed dat vroeger alleen af en toe als warming-up voor het squashen. Dat vind ik heerlijk. Ik hou nou eenmaal van balsporten. Tafeltennissen, squashen.... met mooi weerbuiten tennissen. Heerlijk. Andere mensen houden van teamsport. Gezellig met meer mensen zodat het naast het sportieve, ook een sociaal karakter heeft. Je combineert sport met gezelligheid. Die dingen mis ik wel in de fitnesszaal en zou ik ook missen bij bijvoorbeeld hardlopen. En dat is nou juist zo bepalend voor of sport alleen maar functioneel is of dat het ook goed is.

Waarom is zweten trouwens ongezond MissF? ;) Inspanning is niet verkeerd hoor :)

Ik sport niet om af te vallen. Mijn BMI is is 22-23 dus das wel prima. En toch sport ik heel wat uurtjes in de week. Vrijwillig. Het is gewoon lekker en leuk :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2009 10:22

tante-tortel schreef:Sporten is niets aan. Echt borring. Je verveeld je naar terwijl je daar staat te springen of wat voor sport dan ook.

Kom op, TT, dit is toch geen feit maar een mening? en je brengt die mening wel als feit. Want bijv Marnix is het er al niet mee eens

Een feit is iets wat zo IS, een mening is iets wat jij ervaart of vindt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 apr 2009 10:36

Dat sporten nix aan is is inderdaad een mening. Ik vond het wel altijd leuk. Dan is dat toch mijn mening?

*kon het even niet laten om te reageren*

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 apr 2009 10:40

Jij doet toch precies hetzelfde?
En marnix ook?
Verder schreef ik heel duidelijk dat IK er niets aan vind.
Dus je moet gewoon niet gelijk zo zeuren, ga liever sporten ;-) :D

Waar ik me aan erger is dat mensen denken dat je pas kunt afvallen als je sport. En dat is gewoon niet waar. Iedereen slaat ineens aan het touwtje springen om af te vallen.
En dat helpt alleen als je ook denkt dat je erdoor af valt. Dat is uit het onderzoek gebleken wat ik hoorde op tv.
Maar mensen die denken bij hun dagelijkse beweging dat het genoeg is om af te vallen, vallen dus ook gewoon af. Dus je denkt je slank.

Ik kan door mijn ziekte's niet sporten. Dat is voor mij onmogelijk. Maar ik ben sinds november vorig jaar wel al 18 kilo afgevallen. Je hebt sport er niet voor nodig.
Sporten is goed voor andere dingen maar niet nodig om af te vallen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 apr 2009 10:43

Laten we nou niet gaan steggelen over een feit of een mening...
Het kan best zijn dat sporten niet nodig is om af te vallen, het kan je er wel bij helpen en zeker voor je figuur!

En ik sport ook niet om af te vallen, da's ook heel niet de bedoeling, maar het is wel goed dat je conditie op peil is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2009 11:15

tante-tortel schreef:Jij doet toch precies hetzelfde?
En marnix ook?

Het valt idd niet mee om eens te zeggen 'je hebt gelijk'. Maar dat geeft niet hoor. Je zei namelijk echt niet dat jij er niks aan vindt, zie mijn quote hierboven. Maar dat doet er niet toe, dat is offtopic.

Bewegen helpt zeker wel bij afvallen, doordat je vet verbrand. maar je verbrand meer vet als je vaak rustig beweegt, dus niet bij flinke inspanning. Elke dag een half uur rustig fietsen is beter om af te vallen dan elke dag tien minuten heel intensief.

Ik zit trouwens nog steeds op -8, het staat weer een weekje een beetje stil denk ik. Maar ik hou de moed erin :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2009 12:27

Hmm, en nu wil manlief erg graag nasi vanavond. Daar heb ik wel zin in, met sate, hmmm , maarja, dat is wel weer slecht.

Wat ik trouwens wel wil, is op gewicht blijven. Ik hoop echt mijn 'dieet' vol te kunnen houden als ik 62 weeg. Ik krijg dan 30 vakjes extra, en die hoop ik echt gewoon te vullen en niet terug te schieten in hoe het was. Hoe doen jullie dat? En hoe bepalen jullie je streefgewicht?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2009 12:33

tante-tortel schreef:Jij doet toch precies hetzelfde?
En marnix ook?

Waar ik me aan erger is dat mensen denken dat je pas kunt afvallen als je sport. En dat is gewoon niet waar. Iedereen slaat ineens aan het touwtje springen om af te vallen.
En dat helpt alleen als je ook denkt dat je erdoor af valt. Dat is uit het onderzoek gebleken wat ik hoorde op tv.
Maar mensen die denken bij hun dagelijkse beweging dat het genoeg is om af te vallen, vallen dus ook gewoon af. Dus je denkt je slank.

Ik kan door mijn ziekte's niet sporten. Dat is voor mij onmogelijk. Maar ik ben sinds november vorig jaar wel al 18 kilo afgevallen. Je hebt sport er niet voor nodig.
Sporten is goed voor andere dingen maar niet nodig om af te vallen.

:) Het probleem is dat jij schreef: Sport IS niet leuk. Terwijl de rest zegt: Ik vind.... "Ik vind" impliceert altijd een mening, "het is" impliceert dat iets een feit is :)

Je zei niet heel duidelijk: Ik vind het niet leuk. Je zei: Sporten IS niets aan. Dus als je je mening geeft, probeer er dan op te letten dat je het ook als je mening brengt. Het feit dat het niet zo overkomt geeft aan dat je woordkeuze allicht wat ongelukkig was ;)

En inderdaad, je hebt sport niet nodig om af te vallen. Beweging wel maar beweging kan op meer manieren dan sport. Sport is echter wel een goede manier, het gaat vaak ook wat harder omdat je gewoon meer vet verbrandt. Dus als iemand die mogelijkheid heeft snap ik best dat men die mogelijkheid massaal aangrijpt. Verder ben ik het helemaal met je eens dat je niet tegen je zin in moet sporten, je moet er wel plezier in hebben. Dat kan soms door van sport te wisselen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 10 apr 2009 13:05

Hmm...jezelf slank denken...was het maar zo'n feest... Dan hoefde niemand meer te lijnen :lol:
Ik ga na het paasweekend weer streng doen :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 apr 2009 15:44

Marnix schreef:
trijntjejohanna schreef:als ik vanuit het niks zou beginnen, dan zou ik ws ook geen 2500 kunnen :wink: Ik sport sinds vorige week dinsdag niet meer.. :mrgreen: Heerlijk..

Ik had vanavond per ongeluk mijn blouse in de was gedaan.. was de bedoeling dat ik em mee zou nemen naar beneden en dan aantrekken, maar hij was tussen de andere was terecht gekomen.. Toen zag ik een blouse van Tobias beneden liggen.. ik dacht die past me niet.. (maat 37/38 overhemd (M) ) Maar hij past me gewoon!! Had Tobias ook niet verwacht! :lol: :lol: Hij weegt iets van 67 kilo bij 1,77!

Haha nee, die heeft nooit veel last van overgewicht gehad volgens mij, dat herinner ik me nog wel :D

Waarom sport je niet meer? :) Ik zou dat vreselijk vinden, niet sporten. Sporten is zo lekker... en je houdt niet alleen je gewicht maar ook je conditie op peil. Misschien moet je eens een leuke sport ontdekken, iets waarbij je niet blij bent als je het niet meer mag / kan doen. :)

ik heb er even geen zin meer in... teveel gedaan denk ik ofzo.. kweet niet... ik ben nog steeds wel veel in beweging.. (mt 2 kinders krijg je best veel beweging :lol: ) maar extra sporten heb ik gewoon even geen zin in .. en ook geen zin om zin te maken.. dus ik laat het evenzo..

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 apr 2009 18:50

Iemand ervaring met tabletten die het hongergevoel tegengaan???

Ik heb namelijk best veel trek en kan dan ook niet meer goed functioneren.
Nu is het gewoon en feit dat ik aan kom, dus wil ik even wat anders proberen.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 apr 2009 08:32

Dan is je gewicht misschien gewoon te laag? Als je zoveel honger hebt en dan al aankomt van iets gezonds, dan is dat volgens mij gewoon een teken dat je lichaam het gewicht niet oke vindt. Ik zou me echt nie tinlaten met die troep! Je lijf geeft zelf wel aan wanneer het niet goed gaat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2009 19:13

ik heb vanavond toch even weer gesport, omdat ik dit weekend veel te veel gegeten had :oops: :mrgreen: Maar ga nu voorlopig toch maar niet weer.. Heb nu erg pijn in mn heup wat helemaal doorstraalt tot in mn enkels..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2009 09:44

En hoe komt dat? Wat heb je gedaan?

Terug naar “Archief”