Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor smArtjan » 07 apr 2009 17:37

Dieven politiefiets opgespoord via internet
De politie heeft via internet drie jongens opgespoord die een politiemountainbike hadden gestolen. Tweeënhalve week na de diefstal konden de onverlaten, met dank aan Hyves en YouTube, worden aangehouden.

De politie kreeg vrijdagnacht 20 maart een melding over iemand die op het Janskerkhof onwel was geworden. Agenten gingen er op de politiemountainbike heen. Ze ontfermden zich samen met ambulancepersoneel over het slachtoffer, waarbij de fietsen niet op slot werden gezet - het slachtoffer helpen was uiteraard belangrijker. Even later bleek een van de mountainbikes verdwenen te zijn.

Een paar dagen later stuit de politie op YouTube op een filmpje waarin drie jongens trots vertellen dat het hen gelukt is om de fiets van een agent te stelen. Ze zijn niet in beeld, maar noemen wél elkaars voornamen. Een korte zoekactie op internet, onder andere via Hyves, levert ook de achternamen en de woonplaats van de verdachten op.

De drie daders zijn inmiddels aangehouden en hebben bekend.
bron: Computer Idee
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 07 apr 2009 18:09

smArtjan schreef:Gelukkig zit er op elektronica ook nog zoiets als garantie...... :lol:
Blijkt een goedkope citruspers niet goed te zijn doordat hij kuren krijgt dan kun je zo terug gaan naar de winkel. Enige nadeel van garantie-gevallen is bij internet-winkels dat mensen gemakkelijk met een kluitje in het riet worden gestuurd omdat er geweigerd wordt garantie te verlenen op producten die ze verkopen..... Daarvoor zou je dan bij de desbetreffende fabrikant of importeur moeten zijn.... ](*,)
Ik heb dat bij Alternate enkele keren meegemaakt en dan is het toch wel handig dat ik er vrij dichtbij woon, want schelden bij de klantenservice helpt perfect! :(
Er behoort garantie gegeven te worden, voor zover ik weet op alle electronica producten minimaal 24 maanden. In de praktijk is het vaak 12 maanden.
Bij Wehkamp kocht ik een aantal jaren geleden een wasmachine gekocht, met 12 maanden garantie. Maar in de handleiding stond dat er 24 maanden garantie bij was.
Enkele keren gemaild met de importeur en Wehkamp, en uiteindelijk toch 24 maanden garantie gekregen.
In de 23e maand ging het manchet stuk. Is kosteloos vervangen.
Ik koop trouwens niet weer bij Wehkamp. Lang niet de goedkoopste (de prijzen tijdens de kortingsvierdaagse, -10%, komen overeen met goedkope aanbieders), er komt
een behoorlijk bedrag aan verzendkosten bij, en communicatie is niet altijd even gemakkelijk. Ik wil het geen slechte internetwinkel noemen, het probleempje met de manchet is keurig opgelost, maar soms kost het veel geschrijf en gepraat om iets voor elkaar te krijgen. En ook na één bestelling nog jaren lang boeken, brieven
en telefoontjes. Nou ja, er is nu de blauwe container voor oud papier, dat scheelt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 apr 2009 07:53

Knuppel ingezet tegen chauffeuse

Tsjongejonge, wat is dit allemaal!
Je spreekt iemand aan op zijn gedrag, en die persoon acht zich dermate autonoom dat hij gewelddadig wordt. Het moge toch wel duidelijk zijn, dat niet betalen, de boel stinkend maken door op de verkeerde plek te pissen, mensen voor de trein gooien, en wat al niet meer, zaken zijn die ècht niet kunnen. Zo verknoei je immers de openbare orde. Wat bezielt dat soort lui om dit soort dingen blijkbaar tòch goed te achten?

Waarom is het eigenlijk altijd het OV-personeel wat er van langs krijgt? Hebben zij de wettelijke plicht om poeslief te blijven, of zo? In dat geval kan ik mij wel voorstellen dat de crimineel zijn voorsprong neemt, en erop in gaat rammen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 apr 2009 08:58

De politie heeft heel wat meer rechten dan het ov personeel. Zij mogen je geloof ik alleen tegen houden en bekeuren voor zwartrijden, maar verder geloof ik niet. Dan heb je ook niet zo veel concequenties er van te duchten.
Blijkbaar wordt dit nu stoer en leuk gevonden. Ik denk dat al die media aandacht er voor ook averechts effect kan hebben. Dat mensen nu juist op een idee worden gebracht.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 09 apr 2009 18:57

dus als jij aangesproken wordt op het feit dat je zwartrijdt dan denk je op zo'n moment: Aaah! Dit is mijn kans om op het nieuws te komen!! Rammen!!!!!
Volgens mij hebben veel Nederlanders tegenwoordig gewoon een veels te kort lontje en exploderen ze zelfs al als er geen vuur is...... ](*,)
Het lijkt me verstandig dat het OV-personeel beter bewapend wordt tegen dit soort figuren; een busje pepperspray 'op de bus' zou volgens mij geen kwaad kunnen.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 10 apr 2009 10:24

Toevallig las ik onderstaand artikel in De Pers. Een aantal chauffeurs die lijken aan te geven dat het wel meevalt in Amsterdam. Dit is typisch weer zo'n hype die thuishoort in het rijtje 'stenen gooien vanaf viaducten' en ontsnapte TBSers'. Het gebeurd, maar het zijn incidenten die de media blaast het op tot een enorm probleem. Alsof elke buschauffeur, conducteur en trambestuurder dagelijks moet vrezen voor zijn leven.

De Pers, maandag 16 april 2009 schreef:Maaike Boersma AMSTERDAM

Het is vandaag de Dag tegen Agressie en Geweld. Een Surinaamse buschauffeur, die in het zonnetje een sigaret staat te roken, had er nog niet eerder van gehoord. ‘Wat voor actie?’ En hij is niet de enige bij het busstation aan de Amsterdamse Marnixstraat. Bijna alle chauffeurs die deze middag de Marnixstraat passeren, weten van niks. ‘Je weet meer dan ik’, zegt ook een chauffeur op het Amstelstation. Het lijkt de laatste tijd elk weekend wel raak te zijn. Er is altijd wel ergens een buschauffeur of conducteur die in elkaar wordt geslagen. VVD-leider Rutte stelde dit weekend voor om chauffeurs uit te rusten met pepperspray. En de FNV voert vandaag op twintig plaatsen in Nederland actie om het geweld tegen onder andere ambulancepersoneel, tram en buschauffeurs en conducteurs terug te dringen.

Hype
‘Het is gewoon een hype’, zegt een 27- jarige chauffeur die niet met zijn naam in de krant wil. ‘Ik merk niets van een toename van geweld. Zelf zit ik al 6 jaar op de bus, mij is nooit iets overkomen.’ Ook andere chauffeurs geven aan geen echte toename te signaleren. Een 64-jarige chauffeur die bijna met pensioen gaat, vertelt ooit een keer te zijn bespuugd. ‘Door zo’n klein jongetje. Maar ik merk niks van een toename van geweld hoor. Zelfs in Amsterdam niet.’ Piet Vis bestuurt al achttien jaar de bus. ‘Ik denk ook dat het wel erg aangedikt wordt allemaal.’ Zelf is hem in al die achttien jaar nog nooit iets noemenswaardigs overkomen. ‘Maar het ligt er ook heel erg aan hoe jij achter dat stuur zit.’ Het zijn volgens Vis altijd dezelfde types die in elk elkaar worden geslagen. ‘Van die chauffeurs die een beetje populair en bijdehand lopen te doen.’ Ook andere bestuurders wijzen erop dat het ‘altijd dezelfden zijn die klappen krijgen.’ De Surinaamse chauffeur heeft zo zijn eigen theorie. ‘Eerlijk gezegd zijn het altijd de autochtone chauffeurs die dit overkomt.’ Waarom? ‘Omdat ze in discussie
gaan. Dat moet je gewoon nooit doen.’ Aan de Marnixstraat loopt een bestuurder om zijn bus heen. ‘Er is een mankement, we gaan voorlopig niet rijden mevrouw.’ Hij maakt van de gelegenheid gebruik een kopje koffie te drinken in de middagzon. ‘Een collega van me is zo erg geslagen dat zijn kaak op twee plaatsen was gebroken en hij blijvende hersenbeschadiging
heeft’, vertelt hij terwijl hij nog een slok koffie neemt.

Afkloppen
‘En ik ken er meer die flink wat klappen hebben gehad. Zelf heb ik nog nooit agressie meegemaakt’, zegt hij, maar klopt dat snel af. ‘Het zijn vooral de jongeren. Die zijn ontzettend snel opgefokt. Hun reacties zijn vaak heel extreem.’ Bij de remise op het Amstelstation zijn de chauffeurs wat voorzichtiger. ‘Ik mag hier eigenlijk met jou helemaal niet over praten’, zegt een wat oudere man terwijl hij paaseitjes uitdeelt. ‘Dat zijn orders van hogerop. Hoe meer wij zeggen in de media, hoe meer die jongelui op ideeën worden gebracht. Net zoals met die schietpartijen op scholen. Daarom houden wij ons liever stil.’ De buschauffeur met grote grijze snor die onderweg is naar Molenwijk maakt zich in ieder geval geen zorgen. ‘Maandag krijgen we uzi’s’, grapt hij, en zijn knalblauwe ogen twinkelen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 10 apr 2009 10:28

Overigens, ik kwam nog een grappig bericht tegen:

Duitse fietsendief WOII heeft spijt

;/

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 apr 2009 14:59

Kort geleden kwam nog het idee in mij op om een lijstje met beroepen op te stellen wat je níet wilt worden, met reden.
Eén beroep wist ik alvast te bedenken. Dus hierbij het begin van het lijstje:

Buschauffeur, want dan wordt je in elkaar geramd.
Conducteur, want dan wordt je afgetuigd.
...
:mrgreen:

Floefloe schreef:Overigens, ik kwam nog een grappig bericht tegen:

Duitse fietsendief WOII heeft spijt

;/

Tja, sympathiek. Hij is er alleen wel erg laat mee. Wie zegt dat de toenmalige eigenaar nu nog leeft? :-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 11 apr 2009 13:56

Ach, buschauffeur lijkt mij ondanks al het negatieve nieuws best een leuke job; beetje rondkarren met een bus, mensen van A naar B brengen, en als je geluk hebt zit er iemand tussen die wel gewoon normaal doet en waarmee wel een praatje te maken is ;/

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 apr 2009 13:49

stond in de Telegraaf iets over BN-ers die niet eens wisten wat Pasen is (nu weten heel veel dat niet dat even terzijde...) Victor Reinier zei dat de paashaas was opgestaan uit t ei ofzoiets..... :? jongens jongens wat zij we afgedwaald.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 apr 2009 16:28

kwebbel schreef:wat zij we afgedwaald.

Waarom afgedwaald? Misschien is het een kwestie, van (nog) niet het evangelie gehoord hebben..
Misschien is het tijd voor ons om de boodschap te verkondigen, i.p.v. braaf 1-2 keer naar de kerk te gaan, en weer door te gaan met ons leventje...

Het weer is tenslotte goed genoeg voor, in tegenstelling tot wanneer het kerst is. Mensen schijnen ook ontvankelijker te zijn met mooi weer. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 13 apr 2009 21:06

Afgelopen zaterdag las ik in de Telegraaf een verhaal over "Doorbrekers" een grote kerk in Barneveld, het lijkt me wel heel apart zo'n kerkdienst... Wel heel anders als wij gewend zijn maar deze kerk wordt wel steeds groter.. Is het evangelisch of protestant? Vrolijk lijkt het me zeker wel zo'n kerkdienst?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 apr 2009 08:14

ik ben wel vrolijkheid gewend hoor in mijn protestants evangelische gemeente. =D> =D>

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2009 09:00

kwebbel schreef:stond in de Telegraaf iets over BN-ers die niet eens wisten wat Pasen is (nu weten heel veel dat niet dat even terzijde...) Victor Reinier zei dat de paashaas was opgestaan uit t ei ofzoiets..... :? jongens jongens wat zij we afgedwaald.

Moet je het straks met Pinksteren nog eens vragen wat dat precies betekent... :P
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 apr 2009 09:02

Haha, nou, dat wordt helemaal ingewikkeld ;)

Terug naar “Archief”