Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2009 14:52

Volgens mij voelt het ook gewoon veeeeeel lekkerder als je kilo's kwijt bent :) Daar kan je denk ik wel motivatie uit halen. Je voelt je lekkerder, hebt meer zelfvertrouwen, bent gezonder etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

SamanthaH
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SamanthaH » 08 apr 2009 19:27

Ik las van de week het stukje wat ik hieronder heb geplakt. Dus.... niet teveel afvallen hè???

Mollig gezicht doet jonger lijken
Uit een Amerikaans onderzoek blijkt, dat afvallen je ouder doet lijken. Volgens de wetenschappers laten 4,5 kilo meer je tot vier jaar jonger lijken, omdat dikkere kaken en zachte gelaatstrekken een vrouw een jeugdigere uitstraling geven.

Voor dit onderzoek hebben de wetenschappers 200 identieke tweelingen twee jaar lang geobserveerd. Tweelingen hebben dezelfde genen, dus wordt een verschil in uiterlijk alleen maar door hun levensstijl beïnvloed.
Het ideale BMI ligt tussen 18,5 en 25. Uit de studie bleek dat er een duidelijk verband is tussen de geschatte leeftijd van vrouwen en de BMI.
Volgens wetenschapper Bahaman Guyuron lijk je twee jaar jonger, als je BMI met vier punten stijgt. Bij vrouwen boven de 40 zijn dit zelfs 4 jaar.

Plastisch chirurg Rajiv Grover verklaart, dat niet de rimpels in je gezicht je ouder laten lijken, maar je gezichtsvorm. Veel mensen zijn geobsedeerd door het huidige schoonheidsideaal, maar hiervan ziet waarschijnlijk alleen je lichaam er beter uit. Je gezicht gaat door het vermageren ouder lijken.
Vrouwen op dieet lopen meer kans op op hangende wangen vanaf hun 40ste. Vooral jojo-ers zien er door afwisselende gewichtstoe- en afname sneller oud uit. Ze rekken de huid uit, wat voor diepere rimpels aan de mond, neus en kaaklijn kan zorgen. Zachte gelaatstrekken en dikkere kaken zorgen ervoor, dat je jonger lijkt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 apr 2009 06:53

liever 4,5 kilo minder dan er jonger uitzien :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2009 08:57

trijntjejohanna schreef:
MissF schreef: Ik heb ook zoveel respect voor TJ, pfff, ik zou het niet eens zien zitten omdat het zoooo ver lijkt, 50 kilo afvallen

:oops: dank je!

En toch denk ik dat iedereen het kan!! Als je het echt wilt! (tenzij er iets medisch is)

dat is waarschijnlijk bij mij wel het geval (m'n schildklier). :cry: :cry:

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 09 apr 2009 09:18

-2,5 hier :D
eindelijk lijkt het te gaan lukken!
nog 9,5 te gaan :?

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 09 apr 2009 10:34

Marnix schreef:Volgens mij voelt het ook gewoon veeeeeel lekkerder als je kilo's kwijt bent :) Daar kan je denk ik wel motivatie uit halen. Je voelt je lekkerder, hebt meer zelfvertrouwen, bent gezonder etc.

Is helemaal waar!!!!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 apr 2009 15:29

'k Heb ook een springtouw sinds kort :oops: Ik ging een zak hondenvoer halen en ik kreeg hem er gratis bij... Man, dacht ik, je moest eens weten dat het halve forum aant touwtje springen is om af te vallen... 'k Moest stiekem wel grijnzen :wink:

Maarre...net voor het eerst 100 keer gesprongen!! :shock: TJ hoe hou je het vol, die 2500... Ik heb nu al het idee dat mn hart zo uit m'n keel springt :roll:

Wie weet morgen weer...of vanaaf misschien wel... Net hoe m'n ped staat! :-oo

Lijnen staat nog steeds even op een laag pitje. Van de week verjaardag gehad, nu een lang weekend...brr...niet goed voor de lijn dus. Dinsdag maar weer flink aan de slag! :D
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2009 15:41

Gewoon niet de meest ongezonde taart nemen en een niet te groot stuk. Dan kan je ook genieten :) Verder hoeft een verjaardag niet ongezond te zijn toch?

Dat touwtje springen komt vanzelf, je begint met 100 keer en dat worden er telkens wat meer, als je naast het touwtje springen niet te ongezond doet :) Voor je de 2500 haalt ben je wel een eindje verder en hopelijk ook wat lichter, anders wordt het sowieso lastig :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 apr 2009 15:58

Marnix schreef:Gewoon niet de meest ongezonde taart nemen en een niet te groot stuk. Dan kan je ook genieten :) Verder hoeft een verjaardag niet ongezond te zijn toch?

Dat touwtje springen komt vanzelf, je begint met 100 keer en dat worden er telkens wat meer, als je naast het touwtje springen niet te ongezond doet :) Voor je de 2500 haalt ben je wel een eindje verder en hopelijk ook wat lichter, anders wordt het sowieso lastig :)

'k Heb maar een half stukje taart op :wink: en 2 stukjes kaas, dus dat valt wel mee... En dit weekend let ik ook wel een beetje op. Kan zowiezo niet zo heel veel meer op, dus dat scheelt ook!

En dat touwtje springen komt vanzelf inderdaad, dat moet je opbouwen. 'k Heb alleen een hond lopen die dat touw ook interessant vind... Ben ik hard aant springen, gaat zij er weer voor staan ](*,) Maar ik spring gewoon door...krijgt ze het touw op d'r kop en loopt ze vanzelf weg :lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 apr 2009 18:35

als ik vanuit het niks zou beginnen, dan zou ik ws ook geen 2500 kunnen :wink: Ik sport sinds vorige week dinsdag niet meer.. :mrgreen: Heerlijk..

Ik had vanavond per ongeluk mijn blouse in de was gedaan.. was de bedoeling dat ik em mee zou nemen naar beneden en dan aantrekken, maar hij was tussen de andere was terecht gekomen.. Toen zag ik een blouse van Tobias beneden liggen.. ik dacht die past me niet.. (maat 37/38 overhemd (M) ) Maar hij past me gewoon!! Had Tobias ook niet verwacht! :lol: :lol: Hij weegt iets van 67 kilo bij 1,77!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 apr 2009 22:54

Haha, ik was ook aan 't touwtje springen, maar had gewoon spierpijn in m'n armen van het draaien :oops: :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2009 08:27

trijntjejohanna schreef:als ik vanuit het niks zou beginnen, dan zou ik ws ook geen 2500 kunnen :wink: Ik sport sinds vorige week dinsdag niet meer.. :mrgreen: Heerlijk..

Ik had vanavond per ongeluk mijn blouse in de was gedaan.. was de bedoeling dat ik em mee zou nemen naar beneden en dan aantrekken, maar hij was tussen de andere was terecht gekomen.. Toen zag ik een blouse van Tobias beneden liggen.. ik dacht die past me niet.. (maat 37/38 overhemd (M) ) Maar hij past me gewoon!! Had Tobias ook niet verwacht! :lol: :lol: Hij weegt iets van 67 kilo bij 1,77!

Haha nee, die heeft nooit veel last van overgewicht gehad volgens mij, dat herinner ik me nog wel :D

Waarom sport je niet meer? :) Ik zou dat vreselijk vinden, niet sporten. Sporten is zo lekker... en je houdt niet alleen je gewicht maar ook je conditie op peil. Misschien moet je eens een leuke sport ontdekken, iets waarbij je niet blij bent als je het niet meer mag / kan doen. :)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 apr 2009 08:42

Sporten is niets aan. Echt borring. Je verveeld je naar terwijl je daar staat te springen of wat voor sport dan ook. Heeft me nooit kunnen bekoren en nog nooit een sport gevonden die dat wel doet.
Er zijn mensen die zeggen dat ze na het sporten zo een goed gevoel hebben. Nu ik heb zo een goed gevoel dat is er spontaan van aan het snoepen sla. Zo'n onbevredigend gevoel heb ik er altijd van. Vind het ook zonde van mijn tijd.
Dus heb me voorgenomen: nooit meer sporten!

Ze hebben eens een onderzoek gedaan(zal wel weer amerika zijn ;-) ) waarbij ze tegen een groep mensen hadden gezegd dat als ze gewoon hun huishouden en hun werk deden en daarbij de trap namen of af en toe eens de fiets dat het voldoende sport was om bij af te vallen. En tegen een groep gezegd dat ze echt 3x per week een uur moesten sporten om af te vallen.
En wat bleek? Die eerste groep was meer af gevallen dan de tweede groep. Dus afvallen zit in je hoofd! Je moet je slank denken. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2009 08:57

Nounou, dat is jouw mening he, TT,,,dat IS niet zo.
Al deel ik die mening wel. Ik heb dus echt niet dat ik me prettiger voel na sporten. Ja, nu met afvallen, omdat ik dan het idee heb dat ik weer een paar ons kwijt ben. Maar anders echt niet. Mijn conditie is altijd al best geweest, zonder sporten. Gewoon een huis kopen met veel trappen :) En werk hebben waar je niet continu zit.
Ik zou misschien best wel weer naar een sportschool gaan omdat het me bezig houdt en omdat het misschien wel gezond is (daar twijfel ik trouwens aan, als ik die bezwete mensen in de fitnesszaal zie, hijgend, geloof ik niet dat dat oke is). Maar echt met plezier zal ik het nooit doen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2009 09:01

Het ligt eraan. Momenteel doe ik fitness en wat individuelere dingen omdat ik niet echt tijd heb om me in een club te mengen. Maar als ik eenmaal weer ergens vast woon wil ik absoluut weer een teamsport gaan doen. Of iets bij een club. Heb jarenlang getennist. Behalve het sporten, was het ook nog supergezellig! Dat geeft ook wel voldoening hoor :) Dat vind ik veel leuker dan op zo'n loopband rennen en in van die apparaten hangen.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”