Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Re: Kinderwens

Berichtdoor 88alries88 » 08 apr 2009 07:53

Noue...als het financieel allemaal zou lukken zou ik hem vandaag nog de prullebak in gooien! :mrgreen: Niet dat ik nu persé gelijk zwanger zou willen worden, maar ik slik de pil echt omdat het 'moet'. En ik wordt ook wel een beetje aangestoken door veel zwangere om mij heen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 apr 2009 09:55

Denk dat het vaak ook zo wel gaat ja, net wat alries zegt.
Als iemand begint over zwanger willen worden dan waait dat gelijk over naar andere, dus meer eigenlijk van: he, ik wil ook wat zei wil, namelijk ook zwanger worden.
Ook terwijl het eigenlijk helemaal nog niet de bedoeling is om het gaan te proberen.
Maar op de 1 of andere manier steekt zoiets elkaar elke keer weer aan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2009 10:16

Hm ja, wie met pek omgaat wordt er mee besmet :) Ik ken ook genoeg vrouwen van jou leeftijd en ouder die dat helemaal niet hebben. Maar als iedereen om je heen er mee bezig is kan het vast aanstekelijk werken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2009 10:23

Nou idd, ik was de eerste die zwanger was van mijn twee vriendinnengroepen, maar steeds meer meiden van de ene groep (de andere groep is de meerderheid nog niet getrouwd), beginnen te roepen dat ze ook willen. Haha, die wilden eerste even zien hoe het eigenlijk is met kind. En tja, Jurian is natuurlijk de leukste en liefste, dus willen ze zoiets allemaal ;)

(en stiekem vind ik het onwijs gaaf dat mijn vriendin nu ook zwanger is, en dat ze al hun kriebels met mij delen :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 apr 2009 10:44

Na ja, ergens stelt het mij wel gerust. Tijdens onze verkering moest ik er niet aan denken!! Terwijl mijn man toen al steeds zei dat hij het wel graag zou willen. Niet persé gelijk na ons trouwen maar toch niet al te snel daarna.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 apr 2009 10:55

Denk ook dat het scheelt nu de 'mogelijkheid' er voor is zegmaar. Toen je nog niet getrouwd was hoefde je er ook nog niet echt aan te denken. Tenminste, dan gevoel heb ik wel een beetje. Kan me goed voorstellen dat je zo denkt!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 apr 2009 15:25

Ja, ik vind het alleen zo lekker vaag van mijzelf... :mrgreen:
Snap mezelf af en toe gewoon niet...

Moet trouwens wel zeggen dat ik af en toe al wel bepaalde opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijg sinds we getrouwd zijn...vind ik niet zo grappig!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 apr 2009 15:47

88alries88 schreef:Ja, ik vind het alleen zo lekker vaag van mijzelf... :mrgreen:
Snap mezelf af en toe gewoon niet...

Moet trouwens wel zeggen dat ik af en toe al wel bepaalde opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijg sinds we getrouwd zijn...vind ik niet zo grappig!

Nu al??? :shock: #-o

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 apr 2009 16:02

Nu al? Sjonge, dat is wel heel vroeg. Ik kreeg de eerste blikken naar mijn o zo platte buik toen we een maand of vier getrouwd waren. Kom je iemand tegen, blik dwaalt naar beneden. Nee, nix te zien :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 apr 2009 16:53

Hebben jullie dat stukje in Terdege van 18 maart (geloof ik) gelezen over dat stelletje dat tot nu toe geen kinderen heeft gekregen? Zij waren 4 jaar getrouwd en hadden dus nog geen kinderen. Ze vonden het heel moeilijk om met sommige opmerkingen van de buitenwereld (ik proefde vooral het woord: kerkmensen) om te gaan. Het antwoord dat gegeven werd vond ik heel mooi. Het kwam erop neer dat sommige mensen daar heel dubbel in zijn, ze belijden namelijk terecht dat ieder kind een gift van de Heere is en een wonder, maar als er binnen een bepaalde tijd geen kind is, dan gaan ze vragen stellen van: waarom niet dan? (dus aan de andere kant vinden ze het vanzelfsprekend dat er in een huwelijk kinderen komen).

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 08 apr 2009 20:24

Ik kreeg na een half jaar ook de vraag of wij geen kinderen konden krijgen ](*,)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 apr 2009 20:44

petra85 schreef:Ik kreeg na een half jaar ook de vraag of wij geen kinderen konden krijgen ](*,)

Belachelijk, hè? ](*,)
Ik kreeg niet zelf die vraag, maar mijn moeder werd wel gevraagd of ik nog steeds niet zwanger was (na 4 maanden huwelijk...).
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 apr 2009 08:02

Ja echt!! :? Is wel vooral binnen de familie, maar ik vind het niet leuk! Ik weet gewoon echt niet goed hoe ik daar op moet reageren en krijg alleen maar een rood hoofd.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 apr 2009 08:03

Een vriendin van mij werd het ook gewoon gevraagd door collega's. O, je eet dat op je brood, dus je bent niet zwanger. En toen kwam ze een oudklasgenoot tegen en die vroeg gewoon of er al een kleine op komst is. Echt zo belachelijk vind ik dat!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 apr 2009 08:14

LauraC schreef:Hebben jullie dat stukje in Terdege van 18 maart (geloof ik) gelezen over dat stelletje dat tot nu toe geen kinderen heeft gekregen? Zij waren 4 jaar getrouwd en hadden dus nog geen kinderen. Ze vonden het heel moeilijk om met sommige opmerkingen van de buitenwereld (ik proefde vooral het woord: kerkmensen) om te gaan. Het antwoord dat gegeven werd vond ik heel mooi. Het kwam erop neer dat sommige mensen daar heel dubbel in zijn, ze belijden namelijk terecht dat ieder kind een gift van de Heere is en een wonder, maar als er binnen een bepaalde tijd geen kind is, dan gaan ze vragen stellen van: waarom niet dan? (dus aan de andere kant vinden ze het vanzelfsprekend dat er in een huwelijk kinderen komen).

Heb ik gelezen ja. Erg mooi stuk!!

Terug naar “Archief”