Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Saskia » 07 apr 2009 19:55

Haha MissF, hier precies hetzelfde ;) Ik vind planten best leuk, maar dat water geven en verzorgen enzo, dat zit er gewoon niet in. Gelukkig heb ik lieve collega's die dat allemaal voor me bijhouden ;)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 apr 2009 19:55

Heb het even voor je opgezocht, Tuinfluiter:

Gebruiksaanwijzing:
    Was de pan vóór het eerste gebruik af en wrijf de binnenkant met een doekje of
    keukenpapier licht in met olie.
    • Voor het optimaal behoud van de anti-aanbakeigenschappen van de pan adviseren wij:
    - de pan nooit leeg te oververhitten;
    - boter, olie en andere vetten nooit te laten verbranden;
    - de pan altijd goed in het midden van de kookzone te plaatsen (om beschadiging
    van de handgreep en anti-aanbaklaag te voorkomen);
    - altijd in de buurt van de pan blijven als u aan het koken of bakken bent;
    - de meeste metalen kookaccessoires (mits deze geen scherpe randen vertonen)
    mogen gebruikt worden, behalve messen. Snij de etenswaren niet door in de pan.
    Na verloop van tijd kunnen er kleine krassen (of slijtage) ontstaan, deze hebben
    geen effect op de anti-aanbakeigenschappen.
    • Schoonmaakadviezen:
    - maak de binnen- en buitenkant van de pan schoon met warm water, afwasmiddel
    en een spons of afwasborstel (schuurmiddel en metalen sponsjes worden
    afgeraden);
    - de pan kan in principe in de vaatwasmachine, maar let wel: glanzende materialen
    kunnen na verloop van tijd verkleuren en dof worden onder invloed van
    vaatwasmiddelen. Deze slijtage valt niet onder de garantie.
    LET OP!
    Wij adviseren u de pannen niet in de vaatwasmachine te doen omdat vaatwasmiddelen
    (vooral de tabletten) erg agressieve elementen bevatten die beschadigingen
    kunnen veroorzaken aan pannen waarin aluminium is verwerkt.
    Wanneer u zich houdt aan de gebruiksaanwijzing, voorkomt u dat er rook en bakwalmen
    ontstaan die optreden bij bakken en braden op (te) hoge temperaturen. Deze kunnen
    gevaarlijk zijn voor dieren met gevoelige luchtwegen zoals vogels. We raden vogelbezitters
    dan ook aan hun dieren niet in of in de directe nabijheid van de keuken te houden.

Bron
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 apr 2009 19:57

Saskia schreef:Haha MissF, hier precies hetzelfde ;) Ik vind planten best leuk, maar dat water geven en verzorgen enzo, dat zit er gewoon niet in. Gelukkig heb ik lieve collega's die dat allemaal voor me bijhouden ;)

Haha, hier ook zo. Mijn man ergert zich er 'wild' aan, dat ik zo slecht voor planten zorg... 8) Dus tegenwoordig maak ik vaak zelf stukjes, met gebruik van verse bloemen. Die staan gewoon twee weken en dan zijn ze op.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 apr 2009 08:49

Fijn Daphne!
Hartelijk bedankt!!!!
Had zelf ook al heel internet af zitten struinen maar kon niks vinden.
Heb toen maar gewoon de pan ingesmeert met olie en een laagje op de bodem en dat een poosje op laten staan.
Nou volgens mij is het goed gekomen, want ik heb hem gisteravond gebruikt voor het eten en het ging heel goed.
Dus het zal wel goed zijn zo.

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annette* » 08 apr 2009 11:35

Gelukkig staan alle hortensia's er weer vrolijk bij :). Het scheelt natuurlijk gewoon heel veel wat je met bloemen hebt. Me ma vind ze mooi maar heeft er niet zoveel mee, maar ik heb er gewoon heel veel mee. Ben gewoon verzot op bloemen, enja kan er vreselijk slecht tegen als mensen ze dan niet goed verzorgen. Ze zeggen wel n's bloemen houden van mensen, nou ik hou van bloemen :wink:.

In de zomer loop ik bijna iedere avond alle plantenbakken buiten bijlangs, dode bloemen/blaadjes eruit, water geven ed. En dan gebeurd het regelmatig, dat als we terug komen van vakantie er vergeten is water te geven, hebben ze allemaal gele blaadjes. Dus nu stuur ik dan maar standaard om de dag een smsje; vergeet je niet de planten water te geven :wink:. Anders krijgen ze pas een keer water als ze denken ow, wat hangt dat bloemetje toch slap [-X.
Wat de toekomst brengen moge........

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 apr 2009 11:40

Wij hebben ook altijd bloemen staan. Had zaterdag narcissen gekocht, gaan de knoppen al dood! ](*,) . En ze hebben water genoeg gehad. He bah, daar baal ik van! De vorige hebben zo mooi gestaan. Vind het dan lastig om weer narcissen te kopen, straks gaan ze weer na 3 dagen dood. Grrr.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2009 11:58

Bloemen heb ik ook vaak wel staan idd. Narcissen, tulpen in deze tijd. Nu heb ik weer een bos paastakken, die hebben lekker geen onderhoud nodig ;) en doen het lang. Ideaal :D Bloemen ben ik dol op, planten niet. In ons volgende huis zullen we als het goed is wel een tuin hebben, maar ik ga er zo min mogelijk aan doen. Als mijn man dat wil mag hij het doen, anders komen er planten in die ik niet hoef te verzorgen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 apr 2009 12:04

Tulpen vind ik wel mooi, maar als ze zo ver open staan en gaan hangen is de lol er weer af. Hoe hou je ze goed recht? Ze worden altijd zo onwijs lang.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2009 12:27

een gaatje prikken onder in de steel en wat 7-up bij het wat er doen. En in een hoge smalle vaas. Pas had ik tulpen die hebben 2,5 week gestaan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 apr 2009 12:30

Speldenprikje onder de knop :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2009 12:45

Een lange rechte vaas, en dan de koppen net boven de rand laten. Dat vind ik zelf altijd mooier dan ze 'gewoon' als bos laten staan, en ze gaan er niet van hangen :) De bloemist zei dat er een heel klein laagje lauw water in de vaas moest. (maar die zou ik dan elke dag bij moeten vullen en dat doe ik dus niet ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 08 apr 2009 13:14

jamillah schreef:Speldenprikje onder de knop :wink:

Inderdaad, en als je er echt lang van wil genieten moet je ze 's avonds in een krant rollen en 's morgens weer in de vaas zetten. Da's een wijsheid die ik van m'n oma heb en bij haar staan tulpen ook ruim twee weken, dus je kunt het allicht een keer proberen ;)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 apr 2009 13:20

jamillah schreef:Speldenprikje onder de knop :wink:

Ja, dat had ik al geprobeerd, maar werkte niet. Andere vaas maar een keer proberen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 apr 2009 13:57

Bloemen uit bollen hoeven eigenlijk helemaal geen water extra, tenzij ze op een héle warme plaats staan (aldus de bloemenmeneer van mijn mamma ;))
pobody's nerfect

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 apr 2009 14:42

Bloemen die nog in de bol zitten (hyacinten ofzo) hoeven idd geen water omdat ze voeding uit de bol kunnen halen. Maar afgeknipte tulpen moeten zeker wel water (een klein laagje-koud) Ze worden meestal wel droog aangeleverd vanaf de veiling. Ze zijn dan 'in rust'. Je moet ze dan ook een uur met papier en al in een emmer met koud water laten staan en dan pas op de vaas. Zo zuigen ze zich even helemaal vol en komen ze weer recht overeind. Schuin afsnijden is bij bolbloemen ook niet nodig. Een klein laagje water is belangrijk missF omdat tulpenstelen in veel water snel tot snot worden, net als Gerbera's.

Terug naar “Archief”