maar ik heb niet zoveel zin om op deze manier verder te gaan! dus ik voer deze discussie liever live verder!
ik weet in ieder geval hoe jullie er over denken! allen hartelijk dank voor jullie reacties!
su6 met verder discuseren..

Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:maryem schreef:ja maar er is een verschil..je behoort je eerbaar te kleden buiten voor de vreemde mannen die je dan ziet, en die je wellicht in verlegenheid of op verkeerde gedachtes kan brengen door te uitdagende kleding
Ik denk dat je je maar beter geen zorgen kan maken over eventuele verkeerde gedachtes die je bij een man oproept. Alleen al door te bestaan doe je dat. Natuurlijk is het wenselijk dat je je kleedt naar de gangbare norm, daar is het een norm voor. Maar als je je zorgen gaat maken wat andere mensen wel eens niet van je zouden kunnen denken, dan kan je je beter in huis opsluiten met een deken over je hoofd.
meisje20 schreef:mortlach: nee jij bent lekker vriendelijk?!
Mortlach schreef:maryem schreef:ik ken vrouwen in Niqaab(gezichtsbedekking, dat je alleen de ogen ziet) en met een lang gewaad(abaya)
Maar je moest eens weten wat ze eronder aan hebben..super sexy kleding soms
Ooit had Sigmund, de getekende psychiater van de Volkskrant, daar een grap over. Hij ziet een burka over straat hobbelen en maakt tegen zijn patient een opmerking over de strakke marokaanse meid die daar onder moet zitten.
Persoonlijk vind ik foto's van dames in niqaab enorm sexy, juist omdat alle aandacht naar de schitterende ogen gaat.
Zoals hier
Zo zie je maar, hoe meer je bedekt, hoe sexier datgene wordt wat je nog wél ziet.
maryem schreef:
.maar ik ben moslima dus bedek me zoiezo buitenshuis vanuit mijn geloof,
maar wat me opvalt bij sommige zware reformatorische vrouwen dat ze geen onderscheid maken tussen binnenshuis en buitenshuis..ze vinden bv dat je ook binnenshuis geen broek aanmag..en je dan ook geen make-up mag dragen..ze zijn helemaal tegen ijdelheid opzichzelf
Zat vroeger bij een meisje op school(reformatorische school) en die scheerde zelfs haar benen/oksels niet uit principe omdat ze dat al te ijdel vond..volgens mij mocht het niet van haar ouders ook.
maryem schreef:meisje20 schreef:ik heb met de mensen om mij heen de bijbel er naast gehouden. ik vind het namelijk belangrijker wat de bijbel er over zegt! en iedereen geeft hier zijn mening wat natuurlijk goed is, alleen er is bijna niemand die zegt de bijbel die zegt dat of dat! iedereen zegt hier wat zij er van vinden! over kleding is de bijbel duidelijk. dus niet sexy of uitdagend! over sexy voelen ligt er aan wat je doet met dat gevoel?!
ja maar er is een verschil..je behoort je eerbaar(tis net wat je daaronder verstaat) te kleden buiten voor de vreemde mannen die je dan ziet, en die je wellicht in verlegenheid of op verkeerde gedachtes kan brengen door te uitdagende kleding
Maar binnen mag je je wel sexy kleden toch voor je eigen man..of is dat ook niet volgens de Bijbel? je man mag je best tot sexuele gedachtes verleiden ..het is immer je man
Galateia schreef:Ik heb de hele discussie niet gevolgd en weet dus niet wat er al gezegd is, maar 'sexy' hoeft niet per definitie hetzelfde te zijn als 'ordinair' of 'uitdagend' of 'bloot'.
Ik kan kleding aantrekken en mezelf opmaken en me echt serieus een sexy vrouw voelen, gewoon in de zin van 'aantrekkelijk' en 'mooi', 'verzorgd'. En dan ben ik toch echt gewoon bedekt. Ok, ik heb geen coltrui aan, maar ook geen diep decolleté.
meisje20 schreef:sakia: ik krijg niet de indruk dat mijn mening gerespecteerd word!
bovendien de manier waarop hier gediscuseerd word vind ik matig!
meisje20 schreef:dat verwacht ik ook zeker niet. in een discussie gaat het ook om de meningen en argumenten van anderen. maar ik dacht dat dit een refo-site was alleen merk ik er weining van. (ik zet mezelf er ook bij niet want dat mijn manier van discuseren goed was en op een christelijke manier)
maar ik vind het mooi geweest en ik stop hier....
CENSUUR
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 30 gasten