sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor DesertRose » 07 apr 2009 08:47

Marie Popelin schreef:Oh vind je? Zal ik je vertellen dat tegenwoordig lange tuniekjes in de mode zijn en wijdere kleding? Herinner je je nog de jaren '90 dat naveltruitjes en overdreven strakke kleding in de mode was? Sorry ik irriteer me aan mensen die in 2009 deze kritiek uiten.

De kerkeraad van mijn ouders hebben daar ook een handje van. Ze schrijven deze kritiek ook in het kerkblaadje, terwijl in de jaren 60 en 70 meisjes in een inimini-rok kwamen en jongens met gaten in hun spijkerbroek en lang haar. :roll: Terwijl ze er nu allemaal uitzien alsof ze zo naar de koningin kunnen. Sommige mensen zijn nooit tevreden. (niets mis met lang haar trouwens, ben blij dat mijn vriend lang haar heeft 8) )

Wat is je probleem dan met mijn reactie? ik zeg alleen maar dat de hedendaagse kledingstijl wel wat netter mag. wist je dat de kortere rokken weer inkomen? moet je de engelse mode volgen, die loopt altijd voor de de nederlandse.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2009 08:49

wanneer ben je je verleidelijk aan het kleden?

De ene man wordt al gek als die een vrouw in een bermuda ziet lopen (dus blote benen).

Wij als vrouwen mogen toch best wel in een topje lopen (een goed zittend topje).

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 07 apr 2009 08:55

Tja.
wat ook mee speelt, is dat de man van vandaag met seksogen naar een vrouw kijkt. dat is niet altijd zo geweest.
De schuld ligt dus in deze bij de man. want het kan ook best anders; met liefde en nuchterheid naar een vrouw kijken.

Ik denk dat het van twee kanten komt. de naaktheid verleid, dat is bekend. Dus hoe minder naakt, hoe minder verleidelijk. Ten tweede dus, kan dit ook te ver zijn. je moet hier nuchter in gaan, en moet je ook beseffen dat de zonde in de ogen zit, niet in de kleding.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 apr 2009 09:04

DesertRose schreef:Tja.
wat ook mee speelt, is dat de man van vandaag met seksogen naar een vrouw kijkt. dat is niet altijd zo geweest.
De schuld ligt dus in deze bij de man. want het kan ook best anders; met liefde en nuchterheid naar een vrouw kijken.

Dus omdat een man een vrouw uit kan kleden met zijn ogen, moet de vrouw haar eigen ingetogen kleden. Persoonlijk denk ik dat de vrouw zich beter dan in een boerka kan kleden, daar sommige mannen ook hitsig worden van een vrouw die net gekleed is kostschool uniform. Het zelfde geld voor mannen die kicken op in collegestyle geklede vrouwen.

Het is daarbij altijd een voorkomend iets geweest, niet alleen van deze tijd, denk maar eens aan Batsheba die op het bak naakt zat te badderen en David het hoofd op hol bracht. Dat komt in deze tijd niet of nauwelijks meer voor. Elke tijd heeft zijn ding en uiting. Mensen met een yacucci op het dak uitgezonderd :mrgreen:

DesertRose schreef:Ik denk dat het van twee kanten komt. de naaktheid verleid, dat is bekend. Dus hoe minder naakt, hoe minder verleidelijk. Ten tweede dus, kan dit ook te ver zijn. je moet hier nuchter in gaan, en moet je ook beseffen dat de zonde in de ogen zit, niet in de kleding.

Ach de naaktheid, dus dan kan met goed fatsoen niet meer als vrouw zijnde naar het strand in bikini, wordt dus een boerkini. :lol:

Het is waar wat je schrijft: men moet er eens nuchter mee omgaan!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 07 apr 2009 09:06

Ik voel me soms ook echt ongemakkelijk op het strand of in het zwembad. Als je dan van die opgeschoten jongens naar je ziet kijken en wijzen, haha, dan zou ik het liefst een boerkini aan hebben ja :lol:
Wat me wel vaak opvalt, is dat dit vooral gebeurd als ik alleen, zonder vriend ben, anders durven ze niet denk ik :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 07 apr 2009 09:12

Als ik een zeer knappe verleidelijke man in de zomer zie, die zich daar ook heel goed bewust van is, kijk ik lekker de andere kant op. :lol: Dat kan een man ook best doen, je kiest er zelf voor om zo te asen en te loeren. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Dat heeft ook niets met de laatste tijd te maken, sletten en vieze mannetjes heb je altijd al gehad.

@DR het is volkomen duidelijk welke kritiek ik op je post had. Daarna zeg je opnieuw dat je vind dat de hedendaagse kledingstijl netter mag terwijl ik je net vertel dat alle shirtjes, tuniekjes langer zijn en wijders. En dat de jaren 90 veel slonziger was.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 apr 2009 09:20

marie popelin:
je moet alleen niet de ander onnodig in verleiding brengen! het is natuurlijk wel erg makkelijk gezegd dan kijkt die jongen toch maar lekker een andere kant op, dat doe ik immers ook!
en je kan je toch ook normaal kleden! het is een feit dat mannen daar moeite mee hebben.
zo als ik eens eerder zei je moet niet door jou toedoen anderen belemmeren om het koninkrijk van God binnen te gaan!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 apr 2009 09:21

Eigen moeten de mannen voortaan ook maar gekleed gaan in hobbezakken, of een vrouw nooit kijkt naar een goed gevormde derriëre van een man gehuld in strakke spijkerbroek. Een pak van goede snit kan natuurlijk ook niet meer.

Hobbezakken it's :lol:

Grappig eigenlijk dat veel postings over de kleding van de vrouw gaat, die de man in verleiding brengen. Ik moet ineens denken aan: 'Wat zou een homo in verleiding brengen...' :mrgreen:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 07 apr 2009 09:24

Harm-J schreef:Dus omdat een man een vrouw uit kan kleden met zijn ogen, moet de vrouw haar eigen ingetogen kleden. Persoonlijk denk ik dat de vrouw zich beter dan in een boerka kan kleden, daar sommige mannen ook hitsig worden van een vrouw die net gekleed is kostschool uniform. Het zelfde geld voor mannen die kicken op in collegestyle geklede vrouwen.(...)
Het is waar wat je schrijft: men moet er eens nuchter mee omgaan!

Gelukkig maar dat je de laatste zin erbij zet. Want ik bedoel het echt van twee kanten: 1. de vrouw moet zich netjes kleden,
2. de man moet een vrouw niet nog méér uitkleden met zijn ogen.
En dat geld ook andersom

@Marie Popelin
En waarom zou ik niet van mening mogen zijn, dat het nóg netter zou mogen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 09:24

meisje20 schreef:laten we voor op stellen dat er 2 verschillen zijn:
sexy voelen en er sexy uit zien!
je moet niet door jou kleding de ander er van af houden en in verleiding brengen, er moeten geen belemmeringen zijn voor de ander om het koninkrijk van God binnen te gaan. breng je de ander wel in verleiding ben je wel verkeerd bezig. dan ook over diep uitgesneden truitjes gesproken!
in de bijbel staat dat Godvrezende vrouwen zich in een eerbaar gewaad kleden! dus niks verleidelijks aan! in 1 Tim 2 vers 9 staat een stukje daarover!

Verander de titel dan even naar "Er sexy uitzien mag (Ja/Nee)"

Maar goed, dus toch die burka maar invoeren dan? Je hebt geen invloed op of je anderen in verleiding brengt of niet (tenzij je er specifiek op uitbent en je je er bewust naar gedraagd). Ik wordt bijvoorbeeld veel meer verleid door een intelligent gesprek en een paar mooie ogen dan door sexy kleding.

En er zijn vast ook weer mensen die onwijs opgewonden raken van al die zedige kleding en zedig gedrag wat juist bedoeld is om dat effect tegen te gaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 09:30

DesertRose schreef:Ik denk dat het van twee kanten komt. de naaktheid verleid, dat is bekend. Dus hoe minder naakt, hoe minder verleidelijk.

Nee, hoe minder naakt, hoe verleidelijker de delen die wél naakt zijn (handen en polsen, hals, voeten in sandalen, etc).

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 07 apr 2009 09:37

dan heb je wel hele grote seksogen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 apr 2009 09:41

DesertRose schreef:dan heb je wel hele grote seksogen.

Nee hoor, gewoon een verlegging van de geest! (lees: het geestelijk terrein)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 apr 2009 09:42

Idd! Het maakt volgens mij echt niet uit hoe degelijk of hoe sexy jezelf kleed, als je wilt kan je iedereen uitkleden met je ogen. (vooral mannen) Sommige vinden juist hoe meer lagen, hoe spannender.

Meissie20:
Sommige mensen zie nou eenmaal graag overal een lust in, en dan kan jij je voor jezelf nog zo netjes kleden, maar wat kan je er dan aan doen als mensen op straat anders naar jou kijken dan de bedoeling is? Ja, binnen blijven en nooit meer uit je huis zodra je lichaam volwassen wordt? Kom op zeg! #-o Volgens mij mag je ook bidden dat God die verleidingen aan je voorbij laat gaan. Dus enerzijds moet jij je niet aanstotelijk kleden, anderzijds mag je God er dus ook om vragen om je ook hierbij te helpen.

En om het op de gewone kleding te houden...ik koop mijn kleding gewoon in een doorsnee winkel en selecteer daaruit wat ik netjes vind. Maar ik ben idd wel gebonden aan wat er in de winkels te koop is. Ik kan ook naar een 'refowinkel' gaan en daar dik geld neerleggen voor een net tshirt, maar dat vertik ik, want dan vind ik dat ik niet verstandig met mijn geld omga.

Ja, soms voel ik me sexy met bepaalde lingerie aan of een bepaalde rok. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een zedig gekleed iemand dat niet heeft. Wat weet jij wat er onder zit...je kan je fantasie, als je wilt, heel ver laten gaan hoor!

Misschien ga ik nou wel een beetje offtopic, sorry! :oops: Begon me een beetje te ergeren aan sommige reacties...
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2009 09:43

Harm-J schreef:
DesertRose schreef:dan heb je wel hele grote seksogen.

Nee hoor, gewoon een verlegging van de geest! (lees: het geestelijk terrein)

Dat, en voor bepaalde perioden in het leven is er gewoon geen houden aan. Dat heeft alles te maken met hormoontjes. Ik ben een man, jij bent een vrouw jonger dan mijn moeder en je hebt een hartslag, dan ben je verleidelijk, en het maakt niet uit hoe je je kleedt.

Terug naar “Archief”