DV woensdag 8 april 2009 - Mismeeting (vijfde editie)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: DV woensdag 8 april 2009 - Mismeeting (vijfde editie)

Berichtdoor Optimatus » 03 apr 2009 23:07

Wie hebben wij dan in Schoonhoven?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 apr 2009 23:08

Dat weet ik niet!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2009 14:20

Airke schreef:
Tamerlan schreef:Nou; die mis ga ik wel halen. Ik verstop me wel ergens in een hoekje en ga dan zitten gluren naar jullie (ben zo vers hier dat ik jullie nog wel eng vind ;-)). Daarna ren ik wel hard weg, want ik moet nog ergens zingen. @Optimatus: denk je dat het om 21:00 min of meer afgelopen is?

P.S. Wat een slechte gewoonte he, om vooraf naar eindtijden van kerkdiensten te informeren :oops:

Ja leuk, hebben we meteen een mini-rbfmeeting. 8)
Volgens de beginpost is de dienst idd tegen 21.00 uur afgelopen.

Oei, dat wordt laat thuis dan in mijn geval... Maar dat heb ik er wel voor over.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 apr 2009 22:05

Ik heb een verenigingsavond waar ik graag bij wil zijn dus helaas, volgende keer beter! Veel plezier en een gezegende (op welke manier je maar wenst) avond

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 06 apr 2009 10:01

Trouwens, 17 uur in Utrecht komt mij niet zo goed uit. Ik kom om 19.30 uur wel naar de kathedraal.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 06 apr 2009 13:28

Mijn zus komt ook. We eten beide mee.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 apr 2009 13:57

Ik ga de reservering oprekken naar 23 plaatsen.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 06 apr 2009 14:42

Ik heb al een aantal roomse diensten meegemaakt in het buitenland, maar nog nooit een Nederlandse...ik kom onder enige voorbehoud ook.
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 apr 2009 14:51

Waar verzamelen we eigenlijk precies op Utrecht CS? Ik ben in geen 10 jaar daar geweest, heb dus echt geen idee hoe of wat of waar :? :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 apr 2009 15:22

reform schreef:Ik heb al een aantal roomse diensten meegemaakt in het buitenland, maar nog nooit een Nederlandse...ik kom onder enige voorbehoud ook.

Eet je dan ook mee?

@ Saskia:

Er is een trefpunt. Ik zal vandaag een algemene mail doen uitgaan met telefoonnummer erbij, dan missen we elkaar niet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 apr 2009 16:29

Dag allemaal,

Jullie hebben je ingeschreven voor de zogeheten "mismeeting" van DV 8 april 2009. In de agenda op Refoweb staat hierover bijna alle informatie die je nodig hebt, echter, hier zijn nog wat praktische zaken.

1. Alle eters verzamelen

We verzamelen vanaf 17:00 op Station Utrecht Centraal en wel onder het GROTE BLAUWE BORD met de vertrektijden van de treinen. Dat is dat brede geval met die draaiende dingen erop met bestemmingen en treintijden en vertragingen en zo.

Om 17:15 lopen we naar de Oude Muntkelder. Er is voor 25 mensen gereserveerd, als je alsnog besluit iemand mee te nemen, laat dit mij dan even weten, dan rek ik het aantal zitplaatsen nog wat op (zo mogelijk). We zijn vanaf 17:30 welkom in dit pannenkoekenrestaurent.

Als je op eigen gelegenheid komt: de Oude Muntkelder bevindt zich aan de Oude Gracht aan de Werf 112.

2. Voor wie direct naar de kerk gaat

Een aantal van jullie gaat direct naar de kerk. De dienst begint om 19:30, het is verstandig om een kwartiertje eerder aanwezig te zijn, dan kun je je wellicht nog in stilte voorbereiden op de dienst. De kerk zal niet overvol zijn, het is een doordeweekse dienst.

Voor diegenen die overwegen deel te nemen aan de communie: het is geen "paapse mis" (zoals de Heidelberger de RK-mis noemt), maar wel een hostie - met wijn (Rome deelt geen wijn uit, Utrecht wel). De communie staat officieel open voor iedereen die gedoopt is en in zijn of haar eigen kerkgemeenschap deelneemt aan communie of Heilig Avondmaal. Mensen die "thuis" niet deelnemen, kunnen, desgewenst, naar voren lopen en vragen om een zegen. Iedereen kan daarom vragen.

Het Woord des Heren is helder: "Dengene nu, die zwak is in het geloof, neemt aan, maar niet tot twistige samensprekingen.
De een gelooft wel, dat men alles eten mag, maar die zwak is, eet moeskruiden.
Die daar eet, verachte hem niet, die niet eet; en die niet eet, oordele hem niet, die daar eet; want God heeft hem aangenomen.
Wie zijt gij, die eens anderen huisknecht oordeelt? Hij staat, of hij valt zijn eigen heer; doch hij zal vastgesteld worden, want God is machtig hem vast te stellen.
De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd."

Romeinen 14:1 - 5

Hoewel de avond als een soort meeting is aangekondigd, is de hoofdzaak toch het bezoeken van een (bijzondere) kerkdienst in een klein kerkgenootschap. Een groot aantal van jullie is al vaker meegeweest en uit de reacties blijkt, dat velen deze bijzondere dienst ervaren als een ontmoeting met God en als een voorbereiding op de diensten van onder andere Goede Vrijdag en Pasen.

3. Na afloop

Tegen 21:00 zal de dienst afgelopen zijn. Na afloop is er gelegenheid tot ontmoeting met medekerkgangers in het belendende pand "In de Driehoek". Hier staan koffie en thee voor iedereen klaar.

Ik wens iedereen een goede voorbereiding toe, op de dienst, maar vooral ook op de dagen die komen. Immers, in deze Stille, in deze Goede Week gedenken wij het lijden en het sterven, maar ook de glorievolle verrijzenis van onze Heer Jezus Christus, Die allen thuisbrengt die in Hem geloven.

Erik van der Does de Bye
[06] 1028 5936

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 apr 2009 18:51

reform schreef:Ik heb al een aantal roomse diensten meegemaakt in het buitenland, maar nog nooit een Nederlandse...ik kom onder enige voorbehoud ook.

Het is alleen geen Roomse dienst ;)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 06 apr 2009 19:55

Nou ik hak de knoop bij deze ook maar door, ik ben bij de dienst aanwezig. Ik zorg wel dat ik rond 19.15 voor de kathedraal sta, hopelijk zijn jullie te herkennen, dan hoef ik niet in mijn eentje te zitten :wink:
Ik ga er trouwens vanuit dat ze geen dresscode (lees: rok) hebben, want daar kan ik woensdag helaas niet aan voldoen, klopt dit?
Nou ik kijk ernaar uit!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 apr 2009 19:56

Drescode is er zeker niet. Leuk dat je komt!
Wij zijn wel te herkennen. Denk dat wij de grootste groep zijn die in 1 keer komt ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 apr 2009 20:20

En als Optimatus nu een sjaal omdoet :mrgreen: is het feest compleet :P

Terug naar “Archief”