Mortlach,
Dat is juist wat we willen voorkomen he. Maar goed, z'n gezichtsuitdrukking zal misschien wel onbetaalbaar zijn maar liever goed onderwijs.
Met vriendelijke groet,
Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:nou, ik vind zeker wel dat je een mening mag geven op een seculier examen. Ik heb daar deze visie op:
Als je het niet eens bent met het antwoord dat van je verwacht word, dan geef je twee antwoorden. namelijk hetgeen van je verwacht word (om te laten zien dat je de stof kent), en hetgeen je gelooft, in combinatie van een korte toelichting.
Heel goede tussenweg, kost alleen wat meer tijd.
Mortlach schreef:Hoe dan als jij bij voorbaat al het bewijs al afwijst? DNA-bewijs? Telt niet!, Fossielen? Bewijst niks! Embryologie? Allemaal nep!, etc.kees61 schreef:Er wordt gezegd dat er zoveel bewijzen zijn. Ik heb er nog niet een gezien.
Mortlach schreef:In mijn ogen is dat hét grote gevaar van orthodox geloof: het stoppen met vragen stellen, het stoppen met zoeken naar antwoorden.
hettys schreef:Mijn vraag blijft staan en ik ga daar gewoon over doorzeuren:
Quote:
Hoe kun je nou én beweren dat God 6000 jaar geleden allemaal basistypen schiep (die 2000 jaar later nog op de ark gingen) én tevens beweren dat het HELE fossielenbestand bestaat uit apart geschapen dieren
hettys schreef:En kom nou es met een fossiel van jullie zogenaamde basistype?? Bijvoorbeeld van een walvisachtige zoals de dolfijn??
haring schreef:Wantkees61 schreef:Daar ben ik het niet mee eens.
Mandelbrot schreef:Je kan prima christen zijn en de evolutietheorie accepteren
kees61 schreef:Embryologie? Wat wil je daar nou mee bewijzen? Ga je nu weer het bedrog van Haeckel opvoeren als bewijs? De al 100 jaar geleden weerlegde kieuwspleten? Je moet inmiddels wel beter weten!
kees61 schreef:Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Je wilt niet weten hoeveel uitvinders en ontdekkers christen waren. Hoeveel uitvindingen komen er van de afrikanen en aziaten? Ik denk dat je ze op de vingers van 1 hand kan tellen. Of van de eskimo's of Indianen?
Dat christenen geen wetenschappers kunnen zijn is een fabeltje dat je is aangepraat.
kees61 schreef:Over tabak gesproken, dat schijnt nog dichterbij de mens te staan wat DNA bestreft, maar ik ben ff kwijt waar dat stond.
Weer een stukje prachtige onwetendheid. Evolutie is een feit ( variatie bij reproductie, je geeft dit zelf ook aan) en wat we vinden in het DNA "fits the theorie" je moet dat wel uit elkaar houden.kees61 schreef:Je kunt DNA niet gebruiken om alleen evolutie mee te bewijzen, omdat het net zo goed een bewijs voor een schepping kan zijn.
En mensen verschillen onderling zo zoveel. Iedereen heeft andere vinger afdrukken, een ander gezicht enz.
Erg volwassen, hoe was het ook al weer. Wat gij niet wilt dat u geschied doet dat ook een ander niet.kees61 schreef:Mandelbrot doet een uitspraak zonder onderbouwing, dus ik geef een antwoord zonder onderbouwing.
Mortlach schreef:Aard is nog geen soort. Baraminologie (indeling van organismen aan de hand van Genesis) is wetenschappelijk gezien onhoudbaar. Maar goed, een vraagje, hebben paarden en zebra's eenzelfde "aard"?
Nee theoretisch blijkt het ook niet mogelijk.Mortlach schreef:Maar theoretisch is het dus wel mogelijk, volgens jou?kees61 schreef:Ik geloof niet dat de Aarde lang genoeg bestaan heeft om zo'n soort-verandering tot stand te brengen.
Mortlach schreef:Het blijft om te lachen/om te huilen: mensen die de totale moderne wetenschap dogmatisch afwijzen, maar vervolgens wel blijven mekkeren om bewijs, bewijs, bewijs. En dan niet dit, want dat telt niet, en niet dat, want daar kun je niks uit concluderen, en niet die, en niet deze. Alles wat het eigen ongelijk zou aantonen wordt a priori afgewezen. Praat dan lekker niet meer mee...
kees61 schreef:Nee theoretisch blijkt het ook niet mogelijk.
De kans dat er leven ontstaat uit niet-levende stofjes is nul. Nou ja zo verschrikkelijk klein dat dat vele malen kleiner is dan wat men al als nul accepteert.
kees61 schreef:Dus hoe zou ik een theorie kunnen bedenken waarin dat toch mogelijk is, als ik niet geloof dat het mogelijk is.
kees61 schreef:De aanhangers van de evolutie theorie worden gelijk pissig als je zegt dat het een geloof is. Nou als je niet wilt dat het een geloof genoemd wordt, dan moet je daar harde bewijzen voor hebben die iedereen overtuigen. Zo simpel is het. Die bewijzen hoeven jou en de andere evolutie aanhangers niet te overtuigen, want die zijn allang overtuigd.
kees61 schreef:In genesis wordt er soort bedoeld. In de Engelse King James staat er 'kind'.
Paarden en zebra's zijn dezelfde soort. Je kunt ze ook met elkaar kruisen.
kees61 schreef:Mortlach schreef:Aard is nog geen soort. Baraminologie (indeling van organismen aan de hand van Genesis) is wetenschappelijk gezien onhoudbaar. Maar goed, een vraagje, hebben paarden en zebra's eenzelfde "aard"?
In genesis wordt er soort bedoeld. In de Engelse King James staat er 'kind'.
Paarden en zebra's zijn dezelfde soort. Je kunt ze ook met elkaar kruisen.
Nee theoretisch blijkt het ook niet mogelijk.
De kans dat er leven ontstaat uit niet-levende stofjes is nul. Nou ja zo verschrikkelijk klein dat dat vele malen kleiner is dan wat men al als nul accepteert.
Verder is het niet mogelijk dat een organisme zichzelf organiseert tot een hoger organisme.
De aanhangers van de evolutie theorie worden gelijk pissig als je zegt dat het een geloof is. Nou als je niet wilt dat het een geloof genoemd wordt, dan moet je daar harde bewijzen voor hebben die iedereen overtuigen. Zo simpel is het. Die bewijzen hoeven jou en de andere evolutie aanhangers niet te overtuigen, want die zijn allang overtuigd.
DesertRose schreef: in de Bijbel zegt Hij: 6000 +/-
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten