Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Harm-J » 03 apr 2009 19:23

Wat ik mij wel eens afvraag, als ik dit topic zo nu en dan lees, mag er nog wel gegeten en gedronken (lees: genoten) worden? Of is het een thuiswedstrijd, wie geeft er het minste per week aan boodschappen uit? Lees: elkaar proberen de loef af steken :mrgreen: )

Men kan mij slecht wijsmaken dat men de hele dag op water, aanmaaklimonade ,en/of koffie en thee leeft , dit week in, week uit. maand in maand uit... Idem geldt voor de belegsoorten. Als ik het zo nu en dan lees, lijkt het er soms op of een stukje duur/lekker (vleeswaren) beleg, anders dan de boterhamworst, en de Aldi pate uit den boze is.

Als iemand weinig te besteden heeft, houd het vrijwel snel op, dan nog kan ik mij niet voorstellen dat iemand dan alleen op hier boven weergegeven dingen leeft, nooit een koekje of snoepje of een lekker stukje beleg in huis heeft of een alcoholische versnapering nuttigt.

Durf te leven, doe eens gek en koop eens een taart(punt) en een fles lekkers ! :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 apr 2009 20:37

Wees gerust Harm-J, ik heb gisteren nog twee stukken taart op en ga morgen lekker genieten van een broodje shoarma, zondag cake met slagroom bij de koffie... Genieten is prima, maar van een beetje matigheid en soberheid is ook nog niemand slechter geworden :wink:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 03 apr 2009 22:11

Harm-J, ik let echt op wat ik koop, meestal bij de Aldi of de Hoogvliet, omdat dat gewoon niet echt duur is.. Ook ga ik niet iets duurs kopen als ik iets goedkopers eigenlijk net zo lekker vind. Maar ik kan ook gerust op het station een ijsje van €3,50 kopen of ergens lekker koffie drinken met een grote taartpunt erbij. En als er mensen langskomen, dan heb ik heus wel meer in huis dan aanmaaklimonade, maar zelf drink ik dat wel meestal.
Dat van die boodschappen is puur een instelling, al ben ik student, als ik zou willen zou AH ook goed kunnen, maar dat vind ik niet nodig. Maar genieten van lekker eten, dat wel hoor!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 apr 2009 06:21

Ik drink thuis eigenlijk altijd aanmaaklimonade of water, terwijl er genoeg andere sapjes e.d. liggen. Ik vind er gewoon niets aan. :lol:

Mijn vriend en ik hebben niet enorm veel te besteden na ons huwelijk, maar het is allemaal mogelijk. Ik hou zelf heel erg van taarten bakken, dus die gaan er vast ook komen. :wink: Ik zie het als een sport om alle koopjes af te gaan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 apr 2009 07:42

kirsten schreef:Mijn vriend en ik hebben niet enorm veel te besteden na ons huwelijk, maar het is allemaal mogelijk.

Ik hoop dat je tijdens jullie huwelijk bedoelt ;p

Veel Hollanders houden van koopjes struinen en de winkels springen daarop in, prima toch? Ik ga ook vaak even bij Albert Heijn kijken of er nog vego-dingen (quorn of tofu of groenteburger) in de aanbieding zijn, want dat scheelt al snel 50 cent per maaltijd. Als ik het spul dan toch wil kopen, is het toch mooi om er korting op te krijgen? Het enige wat je je kunt afvragen is wat het kost om het in te vriezen...

Trouwens: ik koop altijd kaas op de markt, dat is misschien iets duurder, maar 100 keer lekkerder dan die plastic kaas uit de supermarkt. Op die manier probeer ik de beste prijs-kwaliteitverhouding te vinden. Ook koop ik regelmatig biologische producten of eerlijke producten (Fair Trade). Dat is duurder, maar vaak lekkerder en beter voor het milieu en de wereld.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2009 07:52

ik zag dat er aan de leusderweg een biologische slager zit. Die had ik nog nooit gezien.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 apr 2009 09:22

Lalage schreef:
kirsten schreef:Mijn vriend en ik hebben niet enorm veel te besteden na ons huwelijk, maar het is allemaal mogelijk.

Ik hoop dat je tijdens jullie huwelijk bedoelt ;p

Inderdaad :lol: Foutje :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2009 19:15

Ik ben erachter gekomen dat we veel kunnen besparen op boodschappen. En dat wil ik graag zo houden. Ik geloof erin, dat zolang je maar gewoon Aldi spul eet, je ook niet beter weet en je het prima vindt. pas als je al die dure zooi gaat eten, dan ga je verschil proeven en wil je liever dat dure. Tja, dat wil ik niet, omdat ik graag, zoals net, een weekendje weg wil gaan en daar lekker in de pizzeria te eten, of gewoon te sparen voor ons nieuwe huis. Dat vind ik belangrijker dan eten.

Ik vind eten iets wat moet om in leven te blijven, en hoop er minder waarde aan te gaan hechten als ik deed, zodat ik niet steeds aankom, en heel de dag in mijn hoofd met eten bezig ben. Daar heb ik geen zin meer in, dus doe ik lekker gewoon en normaal, en dat werkt goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 apr 2009 07:49

Grappig, ik doe voor veel dingen wel boodschappen bij de Plus (de goedkope supermarkt om de hoek), maar geef voor groenten/fruit/vlees gerust iets meer uit als dat betekent dat het ook ecologisch/diervriendelijk is. Toch blijven we onder een vast bedrag per week (< 80), wat ik heel redelijk vind. En ja, ik geniet meer dan genoeg van het eten, maar dat zit vooral in de lol van het samen uitgebreid koken, etc. Ik kan bijv. van een eigengemaakte taart meestal veel meer genieten dan van zo'n ding uit de supermarkt, omdat daar de voorpret van het bakken en de eigen smaak uitproberen etc ook bij zit. (wil niet zeggen dat we nooit iets lekkers uit de supermarkt meenemen, hoor :wink: )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 apr 2009 10:21

Ik heb vaak huismerk van de Aldi, Lidl of Boni. En ik vind het prima te eten. Mijn ouders hebben meer te besteden dan m'n schoonouders. Mijn ouders doen vaak boodschappen bij AH, mijn schoonouders bij de Aldi, of Lidl. Ik proef weinig verschil en vind het beide goed te eten. Het brood ook. Ik ben wat dat betreft een alles-eter en ben ook gewoon makkelijk met eten. Ik eet gewoon wat er voorgeschoteld word. Ik ben geen fijnproever en ben er wel gelukkig mee. En zo is m'n man ook. Niets mis met duurder spul maar niet noodzakelijk voor ons. Natuurlijk proef je in een restaurant of een exclusief gerecht wat je maakt wel wat anders maar dat wil niet zeggen dat ik perse ook dat duurder spul moet hebben.

Misschien ff een heel rare vraag, kon niet zo gauw vinden waar ik het nu neer moest zetten dus bij deze:
Mag je op Stille zaterdag shoppen? t is vlak voor Pasen, en ik weet dat op Goede Vrijdag de winkels wel eerder dicht zijn enzo, maar nooit bij nagedacht of dat eigenlijk wel mag. Ik weet ook geen reden waarom het niet zou mogen maar voor ons is het toch ook een gedenkdag ?? mss een rare vraag maar moest m wel ff stellen :-oo
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 apr 2009 10:26

Nog nooit gehoord dat die zaterdag zon speciale dag is dat je niet mag shoppen.
Wedervraag: mag je dan op 2e paasdag ook niks ondernemen?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 apr 2009 10:27

pol schreef:Nog nooit gehoord dat die zaterdag zon speciale dag is dat je niet mag shoppen.
Wedervraag: mag je dan op 2e paasdag ook niks ondernemen?
Ik ga gewoon werken op 2e Paasdag (gezondheidszorg) dus dat is wel noodzakelijk. Weet niet of kantoren open zijn eerlijk gezegd :oops: maar ik weet het niet zo goed, thuis is mij daar niks over geleerd dus heb geen basis. Ik weet gewoon echt niet of dat mag of niet. Kan zo geen redenen bedenken waarom het niet zou mogen maar tegenover anderen (niet) christenen lijkt het mij zinnig als ik kan vertellen waarom wel of waarom niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 apr 2009 11:06

Ik zie geen reden om niet te winkelen op Stille Zaterdag (ik 'vier' het trouwens ook helemaal niet, de andere PKN gemeente heeft wel een dienst dan). Als we op tweede feestdagen niks te doen hebben gaan we ook wel eens naar een woonboulevard ofzo. Ik vind tweede feestdagen sowieso helemaal niet nodig, en niet Bijbels ofzo.

Wij zijn trouwens net terug van een weekendje weg, heerlijk om dat zomaar eens te kunnen doen. Een week geleden gereserveerd, waardoor het erg weinig kost.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 06 apr 2009 11:13

Ik zou ook niet weten waarom je niet mag shoppen op Stille Zaterdag hoor. Wij doen het ook gewoon. En op tweede feestdagen gaan wij smorgens wel naar de kerk, maar smiddags gewoon een vrije invulling.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 06 apr 2009 11:23

Ik vind stille zaterdag wel een mooie dag om er even bij stil te staan door bijbellezen en bidden e.d. Maar ik beleef die dag verder gewoon als elke andere dag. Wij gaan op stille zaterdag en ook tweede Paasdag dit jaar klussen.

Terug naar “Archief”