Boekenlezer schreef:Tja, seks met kinderen altijd in de hoek van misbruik douwen, daar hebben bepaalde lui van de PNVD het niet erg op. Zo zie je maar weer: als men graag een bepaalde kant op wil...
Hey het is heel simpel. Men neme een psycholoog en een homo die in de vrije natuur al 3 jaar een relatie heeft. Vervolgens nemen we een kind wat in de vrije natuur 3 jaar aangerand is. Vervolgens gaan we kijken naar hun psychische structuren en we verbieden dat gene wat schadelijk is... Oke?
Zal ik het voor je kort sluiten? De homo is gelukkig en het kind is verknipt. Dit zijn de feiten want mijn collegas spenderen een bijzondere hoeveelheid tijd aan de kinderen die misbruikt zijn.
Ga jij straks christus maar uitleggen hoe volgens jou homosexualiteit en pedo sexualiteit hetzelfde zijn.
Sorry hoor, maar ik ken homo's en ik ken mensen die als kind misbruikt zijn. Wil je hier werkelijk beweren dat er geen verschil is in de ogen van christus?
Het feit dat David als een blok viel voor de schoonheid van Bathseba zegt m.i. wel genoeg. Hij moest er nogal moeite voor doen en manipuleren om zijn begeerte vervuld te krijgen!
Maar dat verzwijg je weer.
Je hebt gelijk. David zou inderdaad de eerste zijn die zowel op een man als op een vrouw verliefd is geworden.
Die omgang tussen David en Jonathan zie ik vooral als iets normaals van een andere cultuur. Ik vind het uitermate flauw om daar met hedendaagse verseksualiseerde ogen naar te kijken.
Om te beginnen was men in die tijd ook uiteraard met de sexualiteit bezig. Onderdrukking van iets verbergt het niet. Ik vind het ook een beetje flauw dat we wel met een eeuwen oud boek moderne mensen te veroordelen om iets wat dat boek misschien helemaal niet eens zegt.
Er is ruimte voor interpretatie op het gebied van homosexualiteit. Er is (dunkt me) geen ruimte voor interpretatie op de punten waar we vriendelijk gewaarschuwd zijn om onze naaste vooral niet te veroordelen.
Harm-J schreef:Nu veilig in Jezus armen...
Ja dat hoop ik, of eigenlijk dat geloof ik.
Als we Jezus zijn woorden en daden bestuderen... Hoe zou het dan anders kunnen zijn? Hij heeft alle egoisme en huichelarij veroordeeld en alle naastenliefde en handen uitsteken naar elkaar over grenzen van normen en cultuur heen bezongen. Jezus is liefde, zou hij zijn rug toekeren aan mensen die door de wereld de rug toegekeerd zijn omdat ze 'anders' zijn?
Leef, leef en heb je naaste lief wie hij of zij ook is. Ze zijn op aarde gezet om ons vermogen tot liefhebben te testen niet ons vermogen om te veroordelen.