volgens mij kun je een Christen herkennen aan geloof.
De rest is nogal eenvoudig te faken.
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:tkf schreef:Nu even of het wel zinvol is om zo'n discussie te voeren:
Het gaat niet om het uiterlijk maar om het innerlijk...
Inderdaad.
De inhoud is het belangrijkste, maar ik denk dat het niet gepaard gaat zonder vorm.
Een waar christen herkent men aan het gewaad, gelaat en gepraat.
hijwel schreef:caprice schreef:tkf schreef:Nu even of het wel zinvol is om zo'n discussie te voeren:
Inderdaad.
De inhoud is het belangrijkste, maar ik denk dat het niet gepaard gaat zonder vorm.
ik vindt dit wel een beetje makkelijk.
Als er in de bijbel staat dat God het wil.. dan is dat de moeite waard om over te discuseren. (maar volgens mij staat het er niet in)
caprice schreef:Deuteronomium 22 vers 5:
Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel.
Aangezien de broek een kledingstuk van de man is...
Vrouwen zijn in de jaren '60 een broek gaan dragen. Een 'damesbroek' is daar alleen maar een afleiding van.
caprice schreef:hijwel schreef:caprice schreef:tkf schreef:Nu even of het wel zinvol is om zo'n discussie te voeren:
Inderdaad.
Als er in de bijbel staat dat God het wil.. dan is dat de moeite waard om over te discuseren. (maar volgens mij staat het er niet in)
Deuteronomium 22 vers 5:
Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel.
Vrouwen zijn in de jaren '60 een broek gaan dragen. Een 'damesbroek' is daar alleen maar een afleiding van.
Mariamagdalena schreef:Maar wat Caprice zegt, is wel zo.............. en Caprice zijn cultuur is denk ik de Nederlandse cultuur.............
essieee schreef:Mariamagdalena schreef:Maar wat Caprice zegt, is wel zo.............. en Caprice zijn cultuur is denk ik de Nederlandse cultuur.............
Het is voor mij ook de reden dat ik weiger een broek aan te doen. Ik ben het eens met Caprice, een christen herken je aan gewaad, gepraat, gelaat en de daad(dus de vruchten)
Ik weet dat het gaat om een veranderde binnenkant maar dan zal het uiterlijk niet ongezien blijven. Okay, God ziet het hart aan, maar de vruchten zie je aan de buitenkant al worden ze vaak ook misbruikt!
essieee schreef:Mariamagdalena schreef:Maar wat Caprice zegt, is wel zo.............. en Caprice zijn cultuur is denk ik de Nederlandse cultuur.............
Het is voor mij ook de reden dat ik weiger een broek aan te doen. Ik ben het eens met Caprice, een christen herken je aan gewaad, gepraat, gelaat en de daad(dus de vruchten)
Ik weet dat het gaat om een veranderde binnenkant maar dan zal het uiterlijk niet ongezien blijven. Okay, God ziet het hart aan, maar de vruchten zie je aan de buitenkant al worden ze vaak ook misbruikt!
hijwel schreef:caprice schreef:hijwel schreef:caprice schreef:tkf schreef:Nu even of het wel zinvol is om zo'n discussie te voeren:
Inderdaad.
Deuteronomium 22 vers 5:
Ja oke, daarom is het voor jou mischien geen onzin. Maar ik hoop dat je begrijpt dat heel veel christenen dit niet zo zien als dat jij dat ziet.
Ik ziet het verschil wel tussen een mannen kleding en vrouwekleding.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten