overspel van 9 maanden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

eduard1977
Verkenner
Verkenner

Re: overspel van 9 maanden

Berichtdoor eduard1977 » 31 mar 2009 18:07

bedankt iedereen
Laatst gewijzigd door eduard1977 op 02 apr 2009 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 31 mar 2009 18:16

heb je wel een omgangsregeling met je ex vrouw zodat je, je kind ziet?

iedergeval een complexe situatie. heel veel sterkte!

eduard1977
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eduard1977 » 31 mar 2009 19:12

Yael schreef:heb je wel een omgangsregeling met je ex vrouw zodat je, je kind ziet?

iedergeval een complexe situatie. heel veel sterkte!

met mijn ex vrouw heb ik een kind en daar ga ik heel erg goed mee om. die weet heel de situatie en heeft mij heel erg bijgestaan waar ik verschrikkelijk veel bewondering heb. er zijn weinig vrouwen die zoiets voor hun man doen die hun bedrogen heeft. mijn ex wel die prijs ik heel erg. en met mijn dochter die ik heb van mijn ex heb ik ook nog heel erg goed contact. delukkig.

de vrouw in kwestie die een kind van mij heeft heeft al 4 maanden niks laten horen en ik weet ook niet waarom ze dit doet.
het enige wat ik weet hoor ik via familie van haar man waar ze nu van houdt. waar ze zo slecht over prate.

somige mensen vroegen zich af als je in de bijbel leest weet je dat je niet mag scheiden.
omdat er twee huwelijken kapot aan gaan.
ik ging nooit naar de kerk en las nooit de bijbel ben wel gelovig op gevoed maar mijn ex vrouw was katholiek en deden er niks aan.
maar toen ik de vrouw in kwestie tegen kwam. begonnen we over de kerk te praten en het geloof. en het boeide mij wel heel erg.
ze zei dan dat zei op mijn pad gebracht was om bij god te komen. ik dacht dat het dan wel goed zou zitten dat zou god toch wel willen.
ik las de bijbel op den duur want de vrouw in kwestie had een vertaling ergens van en kon ik begroijpen wat ze schreven. omdat ik alleen maar een oude vertaling in bezit had. maar er niks van snapte.dan moest ik die maar lezen zei ze dan.
vandaar geloofde ik haar. zei was immers door god gestuurd om mij dichter of terug bij god te komen.

dom dat ik dat gelooft heb.

als ik nu dan kijk naar de vrouw in kwestie en mijn ex denk ik dat mijn ex dichter bij god staat als de vrouw in kwestie ook al gaat mijn ex niet naar de kerk en zo. en ik weet dat mijn ex altijd eerlijk is en zal zijn.

groet

eduard

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 31 mar 2009 21:35

Hoi Eduard,

Ik begrijp uit je verhaal dat je ex-vrouw je steunt hierin, is er geen weg terug door middel van relatie therapie om weer nader tot elkaar te komen?
Begrijp zeker dat dit moeilijk en niet gemakkelijk zal zijn, maar je hebt dus nog wel goed contact met haar?
Kan je zelf geen vaderschapstest aanvragen bij die zwangere vrouw, want dat het kindje niet van haar man is, wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk ook van jouw is.
Misschien een beetje lompe vraag; maar waarom heb je geen voorbehoedsmiddel gebruikt, zoals een condoom?
Dit is toch ook ter bescherming van jezelf tegen geslachtsziektes maar zeker tegen zwangerschap....

Ik wens je heel veel sterkte toe, en ook al klinkt het cliché, lees veel in je bijbel en ga er mee naar God, hij wil je zeker helpen en alle slechte dingen ten goede keren wil.

gr happy mom

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 31 mar 2009 23:17

wat een rotwijf die vrouw(sorry)...volgens mij spoort ze niet, of is ze gewoon zo slecht om je te gebruiken om een kind te verwekken..en dan nog zeggen van het is God die ons bij elkaar brengt..en slecht praten over haar man

tja van je fouten kun je leren..jij bent ook fout geweest, je hebt je laten verleiden
Ik hoop dat het weer goed komt met jouw en je ex-vrouw en dat ze je vergeeft

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 01 apr 2009 07:56

mijn excuses dat ik d8 dat het voor 1 april was, het kwam even zo over in de reacties.

Als ik eerlijk ben eduard, dan vind ik je wel dom.
(tja, je vraagt er zelf om. Maar: ik ben minstens even dom.)
Mijn advies: verbrand je schepen achter je, en maak een nieuwe start.
- Je weet niets van je tweede kind, niet eens of het wel bestaat. niet eens of hij wel écht van jouw is; laat het rusten. Misschien kan je het over 5 jaar nog eens proberen op te zoeken wat er van geworden is, als je eigen vaarwater weer wat rustiger is.
- De andere vrouw heeft je niet meer nodig. wees zelf de wijste, en laat haar gaan. (ook in je hart).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 apr 2009 08:18

Tijdens onze relatiecurus zijn dit soort gevallen ook besproken.... Heel triest. Wij weten van elkaar dat we het direct gaan zeggen als de een verliefd zou worden (hierin kun je steun van elkaar verwachten, samen bidden). En kijk iemand kan verliefd worden op een ander, maar ga je daar ook in verder?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 01 apr 2009 10:39

ik heb tijdens mijn relaties regelmatig verliefdheidsgevoelens ervaren voor een ander. Maar ik zie verlieftheid niet als liefde, maar als een biologisch mechanisme om mensen tot elkaar te brengen. het is geen liefde. ook geen beetje. Dus: laat je niet leiden door verliefdheid, alleen als het kan.
Dus ik negeerde het verder, en inderdaad, het gevoel verdween al snel.
alhoewel er wel vrouwen rondlopen, waar mijn hart nog steeds sneller van gaat kloppen. en dat zal zo zijn, al ben ik 50 jaar getrouwd. Die zijn gewoon mooi, en die blijven dat.

verliefdheid is gewoon niks, njente, nada, noppes, het zijn alleen maar wat jagende hormonen.
Door verliefdheid trek je tot een ander aan, zodat je in de eerste plaats over diens fouten heenkijkt.
door het samenzijn en elkaar leren kennen(praten!!) groeit er liefde.
Na het eventuele verdwijnen van verliefdheid (iig na twee jaar, gemiddeld), blijft de liefde over, die zich in die tijd heeft opgebouwd.

Mensen, wees niet dom, verliefdheid is niks. En vertrouw er niet te veel op, dat je gevoel de stem van God is. er is ook nog zoiets als de psychologie.

maar het voelt natuurlijk wel goed om verlieft te zijn ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2009 10:55

Is een vrouw mooi vinden en je hart sneller laten kloppen gelijk aan verliefdheid? Voor mij is verliefdheid iets totaal anders. Ik kan nog best zeggen tegen mijn man: wow, die is knap!
En andersom ook. Ik krijg er geen kriebels bij, hij als man vast wel bij bepaalde vrouwen, maar verliefdheid is het absoluut niet.
Ik denk ook dat je verliefdheid wel op kunt zoeken of uit de weg kunt gaan. Als je weet dat je voor een bepaald soort personen een zwak hebt, dan ga ik die zoveel mogelijk uit de weg, want ik zou absoluut niet verliefd willen worden op een ander (en idd, soms zal het vast gebeuren, maar dan stop ik wel mijn kop in het zand en ga diegene totaal uit de weg als dat mogelijk is :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 01 apr 2009 12:06

ik noemde ook maar 1 dingetje/aspect van verliefdheid.
Maar ik ben het met je eens.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 apr 2009 12:14

Het is heerlijk om verliefd te wezen. Heerlijk om de kriebels door je heen te voele gaan als je hem weer ziet en elkaar een knuffel geeft. Niets mis mee lijtk mij.

Wat ik erg vind in het verhaal, dat alle handelingen goed worden gepraat als dat het de wil van God zou wezen. Daar gaan mijn haren van overeind staan. Dat is makkelijk gezegd. Dat zij Bush ook toen hij Irak binnen viel.
Waar ik dan benieuwd naar ben is hoe die mensen weten dat het Gods wil is. Voor mij is dat niet zomaar een stap van de 1 op de andere dag met etiket 'Gods wil' er op.
Terug kijken hoe ik daar zelf naar eht zoeken ben geweest is het vaak een proces waar je door gaat, voor je er achter komt dat God zodingen gestuurd heeft.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 apr 2009 12:23

Evelien schreef:Tijdens onze relatiecurus zijn dit soort gevallen ook besproken.... Heel triest. Wij weten van elkaar dat we het direct gaan zeggen als de een verliefd zou worden (hierin kun je steun van elkaar verwachten, samen bidden). En kijk iemand kan verliefd worden op een ander, maar ga je daar ook in verder?

Ik weet niet of ik het zou zeggen, maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens: verliefdheid kan je niet altijd tegenhouden, maar je kunt wel kiezen hoe je ermee omgaat!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 apr 2009 12:36

ik zou zeggen wees wijs en laat haar haar gang gaan en ga door met je eigen leven, kijk of je door bv therapie weer bij je ex terug kan komen, mocht dat geen optie zijn , wees dan in ieder geval een goede vader voor kind, bij je ex vrouw.

Die andere vrouw kan niet eens zeggen dat het jouw kind is, heeft ze jouw dna dan? en heeft ze een vlokkentest gedaan, ze klinkt alsof ze wat psychisch heeft, eerlijk gezegd

sterkte en wijsheid toegewenst

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 apr 2009 12:56

DesertRose schreef:ik heb tijdens mijn relaties regelmatig verliefdheidsgevoelens ervaren voor een ander. Maar ik zie verlieftheid niet als liefde, maar als een biologisch mechanisme om mensen tot elkaar te brengen. het is geen liefde. ook geen beetje. Dus: laat je niet leiden door verliefdheid, alleen als het kan.
Dus ik negeerde het verder, en inderdaad, het gevoel verdween al snel.
alhoewel er wel vrouwen rondlopen, waar mijn hart nog steeds sneller van gaat kloppen. en dat zal zo zijn, al ben ik 50 jaar getrouwd. Die zijn gewoon mooi, en die blijven dat.

Fijn dat ik dat ook weer weet :wink:
Afbeelding

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 01 apr 2009 14:17

kom nu, dat wist je toch al wel?
of bedoel je de laatste zin? nou, dan weet je dat meteen ook.;-)

Terug naar “Archief”