zeg hallo, we zijn toch niet verplicht om te reageren?
bovendien zijn de forumleden in dit topic ook minimaal.
van Boekenlezer en mij heb je een antwoord gekregen, kan je TT niet een pbtje sturen met de vraag?
Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:zeg hallo, we zijn toch niet verplicht om te reageren?
[/quote] Nee dat geloof ik niet. Omdat ik vanuit Genesis lees en zoals God het bedoeld heeft:Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
Voor alle duidelijkheid: met een relatie bedoel ik een samenleving met alles er op en er aan, maar monogaam en in liefde en trouw, tussen twee mensen van het zelfde geslacht.
Genesis 2:22-24 schreef:22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit:
‘Eindelijk een gelijk aan mij,
mijn eigen gebeente,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw,
een uit een man gebouwd.’ 24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.
Nee dat geloof ik niet. Omdat ik vanuit Genesis lees en zoals God het bedoeld heeft:kwebbel schreef:Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
Voor alle duidelijkheid: met een relatie bedoel ik een samenleving met alles er op en er aan, maar monogaam en in liefde en trouw, tussen twee mensen van het zelfde geslacht.
[/quote]Genesis 2:22-24 schreef:22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit:
‘Eindelijk een gelijk aan mij,
mijn eigen gebeente,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw,
een uit een man gebouwd.’ 24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.
Michael schreef:Ik lees: We mogen wel kritiek uiten maar willen daar vervolgens niet over aangesproken worden...
DesertRose schreef:Michael schreef:Ik lees: We mogen wel kritiek uiten maar willen daar vervolgens niet over aangesproken worden...
jewel hoor. (ik heb trouwens zelf ook antwoord gegeven op die vragen)
dat heeft even helemaal niets met het onderwerp te maken en waarom is mijn onderschrift aanstootgevend? Het geeft alleen weer hoelang ik samen met m'n partner ben.studentjehhs schreef:Ik vind je onderschrift wel tamelijk aanstootgevend, maar dat terzijde![]()
dat heb ik niet gezegd volgens mij en dat is ook niet mijn bedoeling om dat naar buiten te uiten.esli schreef:Ik kan begrijpen dat jij (!), op grond van die tekst, homorelaties niet goedkeurd en het zonde noemt. Maar hiermee zeg je volgens mij dat als iemand in zonde leeft dus geen kind van God kan zijn. En dat begrijp ik niet, aangezien ik ervan uitga dat iedereen in zonde leeft (ik wil hiermee het in zonde . Daarbij komt dat mensen met een homorelatie deze relatie niet als zonde zien en er God bij betrekken. Dat kan je onbegrijpelijk en onjuist vinden, en dat mag van mij, maar volgens mij kan je dan niet zeggen dat ze geen kinderen van God kunnen zijn.
kwebbel schreef:dat heeft even helemaal niets met het onderwerp te maken en waarom is mijn onderschrift aanstootgevend? Het geeft alleen weer hoelang ik samen met m'n partner ben.studentjehhs schreef:Ik vind je onderschrift wel tamelijk aanstootgevend, maar dat terzijde![]()
Michael schreef:tante-tortel schreef:Volgens mij worden de meeste kindermisbruiken gewoon binnen een gezin gedaan en dat zelfs meestal als er een normale seksuele omgang is tussen de beide echtgenoten.
Volgens jou ja... Je kunt vinden wat je wilt. Feit is dat dit gewoon onwaar is.
33% van sexueel misbruik betreft een familie lid. 90% betreft een bekende...
Er is significant meer misbruik door de populatie katholieke geestelijken dan in de populatie huisvaders. Je mag je mening hebben. Maar de feiten blijven feiten. Feit is ook dat een partner een mens beschermt tegen sexueel afwijkend of riskant gedrag. De causale reden hiervoor is middels Freuds driften model evident.
Er is ruimte voor discussie of de problemen die bij een sexloos leven horen te verkiezen zijn boven de problemen van homosexualiteit volgens het christendom. Maar zelfs als we hoog en laag springen zullen de causale verbanden blijven zoals ze zijn.
DesertRose schreef:daar ben ik het niet mee eens.
Denkertje21 schreef:Begrijpelijk. En zelfs als ik met een hetrojongen ben, kunnen er seksuele gevoelens zijn.
Denkertje21 schreef:Alleen, dat blijft bij gevoelens.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten