Op vakantie met je schoonfamilie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Re:

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2009 11:37

kwebbel schreef:
Marnix schreef:Als je vervelende familie hebt kan je daar niets aan doen. Als je vervelende schoonfamilie hebt is dat echter je eigen stomme fout :D
nou niet helemaal waar hoor. Als je vervelende familie hebt is dat heel vervelend (spreek uit ervaring) maar als je schoonfamilie vervelend is, is het niet helemaal je stomme fout. Als je gek op je vriendin bent trouw je toch wel met haar, kan je niet tegen je vervelende schoonfamilie en je besluit te breken....

Haha, heb je gelijk in hoor. 't was maar een flauw grapje.

Overigens zou ik niet snel met schoonfamilie op vakantie gaan, ook al zou ik het best leuk vinden. En je hoeft niet constant het zelfde te doen. Maar goed, de laatste keer dat ik met mijn ouders op vakantie ging is in 1999 geweest :) (midweek Istanbul van afgelopen jaar niet meegerekend) En voor Joanne is het ook wel een paar jaar terug. Ik ga al tijden zelfstandig met vrienden op vakantie en Joanne was dat ook alweer even zo.

Kortom, we gaan dit jaar d.v. voor de 3e keer samen op vakantie. Overigens wel met vrienden, das erg gezellig :)

2007: 2 weken kamperen aan de Bodensee, Duitsland met een vriend, 8 dagen Istanbul met z'n tweeen
2008: 2 weken in een chalet aan het Gardameer, Italie met 2 vrienden
2009: 2 weken kamperen in Karinthie, Oostenrijk, met 2 vrienden en 1 of 2 vriendinnen
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Op vakantie met je schoonfamilie...

Berichtdoor NdW » 26 mar 2009 12:51

Wij gaan met Pasen een lang weekend weg met mn schoonfamilie.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Ieder heeft best wel z'n eigen leven, door trouwen/samenwonen, kinderen enzo...
De laatste keer was 6 jaar geleden, maar toen woonden ze op één na allemaal nog thuis.
Ik zie er best wel tegenop, aangezien ik niet zoveel met mn schoonfamilie heb en oververmoeid ben... :roll: Het zal we intensief worden met die kids enzo... Maar hopen dat ik de mogelijkheid heb om vroeg mn bed in te duiken.
We wachten het maar af!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2009 13:01

Mijn ervaring met familie weekendjes is juist positief. Vooral nu bijna iedereen getrouwd is (op 1 na). Wij hebben onze eigen kamer. Heerlijk. Dit jaar hebben we ook iets meer kleine kinderen erbij, met de grotere kun je al wel wat meer doen (activiteiten).

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 mar 2009 13:04

M'n man gaat dit jaar met mij en zijn schoonouders op vakantie. :)
Drie jaar geleden zijn we ook met mijn ouders op vakantie gegaan (kamperen), en dat was echt heel gezellig!
Zowat elke avond pokeren, met z'n 4-en op stap, maar ook met z'n twee weg op de motor.
Vonden 't erg gezellig, dus dit jaar gaan we weer met z'n 4-en. :)

Edit: onee, met z'n 5-en, was ik bijna m'n dochter vergeten. :redface:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2009 13:29

Ah ja, het ligt er ook aan hoe hip je ouders zijn :)

De mijne gaan cryptogrammen maken ipv pokeren en dat is wel een avondje leuk maar langer ook niet :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2009 13:32

wij doen dit soort vakantie's ook mede doordat we elkaar ook niet veel zien, m'n broer en schoonzus + kind in het buitenland wonen. Wij gaan 1 keer in de twee jaar een aantal dagen weg. Echt super leuk. Iedereen doet z'n eigen ding. Zo heb ik twee jaar geleden op de aller kleintjes gepast zodat ze met z'n allen konden gaan kanoeen.

Maar je merkt dan ook wel heel snel de eigenaardigheden.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 26 mar 2009 20:50

Maar wat, als je nu niet vrij bent in wat je wilt gaat doen, maar verwacht wordt dat alles samen wordt gedaan???

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 26 mar 2009 21:12

Misschien gewoon zeggen dat je best deels aan de verwachtingen wilt voldoen, maar ook je eigen dingen wil doen? Als de hele club naar het zwembad wil, dan kun je toch zeggen: "daar hebben wij niet zoveel zin in, wij gaan winkelen" o.i.d.

Aan de andere kant is het natuurlijk logisch dat je wel een en ander samen doet, anders kun je beter helemaal niet meegaan. Een oom en tante van ons wilden een keer mee op vakantie, maar toen we daar eenmaal waren, wilden ze wel apart eten enzo, we zijn maar 1 dag gezamelijk op stap geweest in twee weken. tja, dan hadden ze beter gewoon zelf op stap kunnen gaan.

Ik ben afgelopen winter voor het eerst sinds een jaar of 8 met mijn familie op vakantie geweest, erg gezellig, maar ik heb er wel direct bij gezegd dat het wat mij betreft ook bij die ene keer blijft. mijn manier van vakantie houden is toch net wat anders.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mar 2009 11:45

NdW schreef:Maar wat, als je nu niet vrij bent in wat je wilt gaat doen, maar verwacht wordt dat alles samen wordt gedaan???
ik zou een compromis sluiten. De ene paar dagen samen met z'n 2en weg en dan weer ns wat met z'n allen doen. Ze kunnen niet van je verlagen 7 dagen per week altijd met z'n allen "iets" te gaan doen. Dat is ook niet gezond lijkt mij.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 mar 2009 11:48

Wij gaan dit jaar met mijn ouders een weekendje weg. Is de eerste keer sinds we getrouwd zijn, maar lijkt me wel gezellig. Een hele week is denk ik toch te lang. Twee jaar geleden zijn we met mijn schoonouders een midweeek geweest, was lang genoeg.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2009 13:55

kwebbel schreef:
NdW schreef:Maar wat, als je nu niet vrij bent in wat je wilt gaat doen, maar verwacht wordt dat alles samen wordt gedaan???
ik zou een compromis sluiten. De ene paar dagen samen met z'n 2en weg en dan weer ns wat met z'n allen doen. Ze kunnen niet van je verlagen 7 dagen per week altijd met z'n allen "iets" te gaan doen. Dat is ook niet gezond lijkt mij.

Dan moet je die verwachtingen temperen. Dan zeg je: We willen best mee, we willen ook gezellig dingen samendoen maar we willen ook wel eens wat alleen doen.

En dan gewoon kijken of daar ruimte voor is of niet :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mar 2009 13:57

als ik zie hoe het bij ons er aan toe gaat. HEERLIJK.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 apr 2009 14:38

Ik ga 's wat anders met m'n schoonouders doen :mrgreen:
Ik had voor m'n vriend een trik geregeld van donderdagavond tot vrijdagavond...Belt hij net: Als ik aangenomen word nemen we m'n pa en ma ook mee, als je 't niet erg vind!'
Stond ff versteld, maar 't lijkt me wel érg gezellig! Vind 't geweldig dat ze zoiets doen, zouden m'n eigen ouders nooit doen! iig niet m'n moeder ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2009 19:47

Is dat dan als vraag of als mededeling bedoeld?
Ik zou er niet aan moeten denken eerlijk gezegd dat als IK iets regel, HIJ gaat zeggen dat zijn ouders meegaan, dan gaan we wel twee keer, als hij dat heel leuk zou vinden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2009 20:01

Nee, het zou niets worden, Annet met haar schoonfamilie op vakantie. Ik erger me kapot aan de meeste van die lui. Dat komt natuurlijk omdat ik zo geniaal ben ](*,) :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”